|
salam forumer, nak tanya kenapa Celcom caj aku 50 sen pay per use sedangkan aku tak pernah on mobile data.
bila aku dah send cancel subsciption dia reply you have not subscribed to internet pass
habis tu kenapa dia caj aku 50 sen, dah lama dah benda ni padahal aku pakai wifi dan tak pernah on mobile data
ada cara tak macammana nak buang 50 sen entering pay per use ni
|
|
|
|
|
|
|
|
aku dah call centre tapi dia dah tak provide untuk bercakap dengan pegawai perhubungan awam
so aku dah tak tahu nak buat apa |
|
|
|
|
|
|
|
Orang gila jah yang langsung tak guna mobile data.
Takkanlah langsung tak guna Watsex untuk mesej dan Google Maps untuk navigation? |
|
|
|
|
|
|
|
Mmng bongok celcomdigi sekarang.sejak gabung telco,internet kejap ada kejap takda.sekarang nk contact customer service dh la susah.aku guna digi nombor sama hampir 10 tahun.tk pernah jadi mcm ni.sejak gabung mcm2 masalah timbul. |
|
|
|
|
|
|
|
ni phone kedua bukan utama
|
|
|
|
|
|
|
|
aku beli data internet sekali je dua tahun lepas itu pun untuk seminggu je bukan bulanan, patutnya dah tamat situ tapi sampai sekarang masih dapat sms you are entering 50 sen pay per use, bila semak, tak ada pulak aku subscribed padahal tak on data pun
tak faham
|
|
|
|
|
|
|
|
Aku pon tak paham. 50sen pay per use apa. Tunjuk msg penuh |
|
|
|
|
|
|
|
Aku pakai YES kat sim 1, celcom sim 2.
Data bukak sim 1 je.
Tp semedang ilang 50 sen sambil die mesej kate aku gune data pay per use.
Sdgkan celcom aku mmg bukak data sbb YES ade databack dari Shopee. |
|
|
|
|
|
|
|
This post contains more resources
You have to Login for download or view attachment(s). No Account? Register
x
|
|
|
|
|
|
|
google pun tak ada jawapan |
|
|
|
|
|
|
|
50 sen kali sejuta rakyat setiap hari
|
|
|
|
|
|
|
|
aku dah bawa keluar semua duit dalam celcom, tinggal RM3 je.. padan muka tak boleh curi duit aku lagi.. ini je lah jalan penyelesaian terakhir |
|
|
|
|
|
|
|
aku nak tengok esok, tinggal RM3 ni dia curi lagi ke tak |
|
|
|
|
|
|
|
Ahriman replied at 12-5-2024 07:13 PM
Mmng bongok celcomdigi sekarang.sejak gabung telco,internet kejap ada kejap takda.sekarang nk contac ...
setuju..iols dah la guna dedua celcom dan digi..dedua jadi hauk..sakit hati betul |
|
|
|
|
|
|
|
try la g center tengok dorang nak cong apa pastu update sini |
|
|
|
|
|
|
|
ni postpaid ke prepaid. mmg duit prepaid hilang ke kena deduct RM0.50 / dlm bill mmg reflect kena charge 0.50?
|
|
|
|
|
|
|
|
prepaid. tiap kali top up memang 50 sen setiap hari
|
|
|
|
|
|
|
|
oo kalau prepaid ni susah sikit. kalau postpaid telco senang nak reimburse balik. harap ko berjaya la selesaika isu ni. gi la celcom center terpaling besar dan official dlm daerah ko, takyah call.
|
|
|
|
|
|
|
|
dubuk replied at 12-5-2024 08:22 PM
Bacalah betul-betul mesej tu makcik dan fahamkan maksud dia.
Dia cakap, kalu makcik tak langgan pass mobile data internet mingguan/harian/bulanan, automatic default jadi user biasa yang kena bayar 1 sen setiap 1 KB, atau 50 sen setiap 50 KB, dia cakap paling maksimum pun hanya RM10 setiap hari akan dideduct kalau pay-per-use.
Semua telco pun macam tu kalu rate pay-per-use, Maxis Hotlink prepaid pun macam tu jugak kadar dia 1 sen setiap 1 KB semendjak zaman Jaafar tonggek lagi.
Kenapalah tak subscribe pass mobile data internet bulanan, kan lagi jimat dapat 5 GB untuk 1 bulan = RM 35 (ini pakej Hotlink prepaid) ketimbang RM10 sehari total sebulan dah jadi RM300 ringgek? |
|
|
|
|
|
|
| |
|