|
Reply 39# katak_ungu
mungkin jugak la..
but.. org zaman skrg ni byk refer kt internet...
kemudahan depan mata.. kiter gunakan lah...
sepatutnyer.. bahagian yg jaga borng tu kena aware la...
cpt2 bgtau IT dept...
p/s: bkn gomen malaysia ajer tau benda mcm ni jadi.....
embassy of china pon mcm tu jugak...
visa application form diaorg x update pon...
dh 3 thn midar tgk borang yg sama dlm web.. pastu..
bl g kaunter, kena isi semula sbb borang kt kaunter dh diupdate.. |
|
|
|
|
|
|
|
Reply katak_ungu
mungkin jugak la..
but.. org zaman skrg ni byk refer kt internet...
kemudaha ...
midar Post at 26-5-2010 07:54
erm...berdasarkan pengalaman aku la..kadang2 hubungan pihak pengurusan dengan orang IT ni ada yang tak kamceng...kadang2 sebarang pembaharuan pada sistem, borang ke, modul ke..ape2 ke diputuskan tanpa perbincangan dan pandangan orang IT. Esok nak kena launch ke, nak dipublickan, lewat petang ..lewat tengah malam ke... baru inform IT department...masa ni mana nak arrange field kat database ke, nak arrange content kat website.... orang IT ni takde power macam miss comet nak PLING! je semua benda....
Apa yang penting, adalah komunikasi 2 hala...bukan guna komunikasi tunding dan suruh....oramg IT pon kena alert jugak dengan perubahan semasa. Bak kata bos aku - kena aktif dan tanya - keje ape mau buat? (hahahaahh)
Tapi itulah, bila cakap soal pembekalan maklumat kepada orang ramai ataupun orang awam...maklumat yang tak up to date ni, mmg MENYUSAHKAN banyak pihak..kadang2 kena buat 2-3 kali keje yang sama....sistem penyampaian tidak smooth.... |
|
|
|
|
|
|
|
erm...berdasarkan pengalaman aku la..kadang2 hubungan pihak pengurusan dengan orang IT ni ada ...
katak_ungu Post at 26-5-2010 09:56
itu mcm kalu bukan susah pun... create satu procedure /work instruction yg mana sebarang penukaran kena dapat pengesahan IT or mana2 department yg berkaitan... suruh je jabatan kerajaan ni apply ISO cert... senang nak audit system diorang ni... |
|
|
|
|
|
|
|
Reply 42# katak_ungu
yup.. 2 ways communication.. mmg sgt2 penting ..
nak2 lagi jabatan yg byk mengadap org awam... |
|
|
|
|
|
|
|
Reply 43# ryo_takahashi1
Aku AMAT bersetuju..tapi kalau satu pihak yang gigih dan dokumenkan tatacara dan cara kerja, dan satu pihak lagi ENGKAR dan buat bodo.....heheheeh...macam mana..
adei - aku sudah lari daripada topik..sori |
|
|
|
|
|
|
|
Reply katak_ungu
yup.. 2 ways communication.. mmg sgt2 penting ..
nak2 lagi jabatan yg byk men ...
midar Post at 26-5-2010 10:58
Betul...sebagai orang awam yang gunakan perkhidmatan kerajaan dan sebagai orang kerajaan sendirik, aku bersetuju. Rakyat bayar cukai bukan untuk mendapat servis yang cincai, anggota awam berkhidmat bukan untuk dimaki oleh orang awam..betul tak? |
|
|
|
|
|
|
|
Reply 46# katak_ungu
betul.. agreed...
apa jugak penambahbaikan yg govt buat..
tp kalo dh mentaliti masih di takuk lama...
susah la.. rugi ajer upgrade system berjuta2 ringgit..
mentaliti & system kena seiring... br lah service mantap... |
|
|
|
|
|
|
|
pernah pergi salah satu ofis badan berkanun kat salah satu daerah kat Johor..2.30pm...bayang staff pun tak ada..terpaksa tunggu dalam 30 min..staf2 yg ada tu tertidur dalam surau..ada yg belum balik dr lunch.. |
|
|
|
|
|
|
| |
Category: Belia & Informasi
|