CariDotMy

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

View: 3993|Reply: 10

Smart Card Astro

[Copy link]
Post time 21-5-2008 01:29 PM | Show all posts |Read mode
Sudah dua hari aku tak dapat chanel Astro. Kat TV display ada menu suruh aku masukkan Smart Card Astro. Tapi aku masih tak dapat card tersebut,  Dah berjuta-juta kali aku call no astro tu yang 1300-82- 838 tapi satu haram pun tak dijawabnya.Aku cuba call direct line, dia tetap sambungkan panggilan aku tu dekat no 1300-82-838. Geram giler aku. Bil tetap berjalan, tapi astro tak boleh tengok? aku nak komplen kt sapa ekk? geram sangat nie....kredit hp aku dah beberapa kali kena top up sbb nak call Astro bodoh nie....

sepatutnya pihak astro tak boleh sesuka hati je block terus card lama tu..mcm aku nie...Smart Card tak dapat lagi..tapi terus je tak boleh tgk astro but bill still kena bayar mcm biasa....mana boleh mcm nie? kat mana lagi aku nak komplen ekk...sapa boleh kasi idea..
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 21-5-2008 01:40 PM | Show all posts
hehehe

yang gold smart card tu eh?

aku ada bukak thread nih kat bod nih gak
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 21-5-2008 01:48 PM | Show all posts
dah bukak ehh syd..

kalau dah ada benang nie merge je lah..

leh kasi urlnya tak syd?
Reply

Use magic Report

Post time 21-5-2008 04:25 PM | Show all posts
Originally posted by ToungeSoup at 21-5-2008 13:29
Sudah dua hari aku tak dapat chanel Astro. Kat TV display ada menu suruh aku masukkan Smart Card Astro. Tapi aku masih tak dapat card tersebut,  Dah berjuta-juta kali aku call no astro tu yang 1300-82- 838 tapi satu haram pun tak dijawabnya.Aku cuba call direct line, dia tetap sambungkan panggilan aku tu dekat no 1300-82-838. Geram giler aku. Bil tetap berjalan, tapi astro tak boleh tengok? aku nak komplen kt sapa ekk? geram sangat nie....kredit hp aku dah beberapa kali kena top up sbb nak call Astro bodoh nie....

sepatutnya pihak astro tak boleh sesuka hati je block terus card lama tu..mcm aku nie...Smart Card tak dapat lagi..tapi terus je tak boleh tgk astro but bill still kena bayar mcm biasa....mana boleh mcm nie? kat mana lagi aku nak komplen ekk...sapa boleh kasi idea..


Salah nombor kot?

try 1-300-82-3838...
Reply

Use magic Report

Post time 21-5-2008 07:07 PM | Show all posts
aku setakat ni dpt plak tgk semua channel astro...
ptg ni balik umah tgk ada dpt surat smart card baru...
mlm kangla baru tukar...
Reply

Use magic Report

Post time 21-5-2008 07:36 PM | Show all posts
Originally posted by Syd at 21-5-2008 01:40 PM
hehehe

yang gold smart card tu eh?

aku ada bukak thread nih kat bod nih gak

psttt....bukan bod nie ler...shilapp...bod sanun


http://mforum.cari.com.my/viewth ... &extra=page%3D1   
Reply

Use magic Report

Follow Us
Post time 21-5-2008 08:07 PM | Show all posts
eeh...aku pon blom dpt lg smart card tu. Jgn le tetiba x de siaran laks
Reply

Use magic Report

Post time 21-5-2008 10:15 PM | Show all posts

Reply #4 pedon's post

cian salah no  rupaNYA
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 22-5-2008 12:30 AM | Show all posts
nasib baik aku takde astro.....
Reply

Use magic Report

Post time 22-5-2008 05:02 PM | Show all posts
kalo pegi direct ke pejabat astro tokleh dpt ker?
aku baru apply astro....sib baik...
Reply

Use magic Report

Post time 23-5-2008 01:57 PM | Show all posts
dia bukan salah nombo laa...dia salah type tu..typos...dia call dah betul...memang menyakitkan hati kalau nak cakap dgn customer care astro..haku pon kena tunggu sampai 30minutes...haku baru habis call customer care dia tadi berkenaan bills...minggu lepas aku dah bayar melalui credit card dgn cara auto bills...pastu astro dah wat penyambungan semula siap charge rm20 -reconnection fee :@ cekik darah...so aku pon leh tgk laa selama seminggu...tup2 arini dia potong balik...aku call technical dept. dorang kata bill aku tak bayo 2 bulan :@ hangin laaa aku ...dahlaa aku bayo tru credit card..suka hati amak dia jee cakap haku tak bayo lagi...aku pon call bank....aku checking statement...statement aku zero...no transaction untuk bulan ni...so aku call astro balik ..sambungan ke billing dept...upanya masa dorang wat transaction tu...transaction tu tak berjaya..tapi dorang tak call hp aku :@ untuk inform...bengang laa aku ni....aku siap bebel2 lagi tadi...dahlaa aku nak call satu satu department bukan main susah....melambung gile laa bill tepon aku bulan ni.....so dorang mintak maaf segala...so india yg jawab call tu cakap nak cuba sekali lagi untuk wat transaction tru cerdit card aku tu..before 7pm dia akan call aku samada transaction tu berjaya atau tak..tapi........takleh wat penyambungan untuk kali kedua sebelum terima FULL PAYMENT :@ umang aihhhh..bukan salah haku dowhhh...salah billing department ...kalau haku tau transaction tu tak berjaya awal2 aku dah gi bayo kat pos office...potong plak ari jumaat..tempat haku jumaat sabtu mana org keje :@ bangang tol astro...untuk penyambungan kali kedua ni (reconnection) aku warning dia jgn charge aku reconnection fee..sebab miinggu lepas dia dah charge...takkan dlm satu bulan dia nak charge 2x kot fees tu..@!#@$@#%#$% tol astro ni...betul2 makan duit org...so india tu cakap..ok i akan tolong u kali ni...i akan keyin dlm ni REVIEWING...so takde charge...sebab dia sendiri akui kesilapan tu datang dari pihak dia...

lama gak aku sembang nak solve problem ni...aku pon tanya sekali pasal smart card ni....dia xplain kat aku ...smart card akan dihantar kepada customer ikut batch....so selepas tarikh penghantaran tu..dia ambek masa 14hari bekerja untuk dia potong smart card lama..if korang terima dlm masa 14hari bekerja selepas penghantaran new smart card tu korang leh activate laaa..if tak terima...dan dorang pon potong korang nye smart card lama tu secara tiba2...dia kata itu salah pihak mereka...apa yg mereka boleh buat is....customer call mereka semula..dan mereka akan re-post smart card tu kat korang.....dan satu lagi...selepas penghantaran smart card tu...dan juga selepas 14hari bekerja ..automatic dorang potong smart card lama kita..TAPI...dlm masa 24jam dia tgk kita masih tak activate smart card baru tu...dia akan on semula smart card lama...so korang jgn cabut smart card lama dari decoder tu lagi...aku pon cakap laaa kat customer service tu..apsal nak potong smart card lama tak call pemilik dia dulu?suka2 hati jee potong ...senang nye cara astro buat keje...service dahlaa hancooo...nak call customer care bukan main lama lagi nak dapat cakap kena tunggu dlm talian...pihak astro takde alternative lain ke?untuk memudahkan pelanggan berkomunikasi?india tu cakap...cik..pihak astro sedang berusaha mencari jalan bla bla bla.....paham2 je laa india kalau bercakap..kalah kita org melayu...bukan main cepat lagi dia bercakap...asyik dia je nak menang mempertahankan astro macam2 alasan dia bagi begitu begini....sekali kena sebijik ngan aku...U YG BAYAR BILL I KE ATAU I YG BAYAR?skang i ni customer..u kena ambek segala aduan i bentangkan pada org atasan u!! bukan u tollong bagi alasan bagi pihak astro!.. baru ko tau hambekk ko! india tu pon jawab.."baik cik,baik cik segala aduan cik saya dah masukkan dlm report data"..kalau setakat keyin2 tapi tak bertindak takde guna gak ..aku cakap kat dlm internet tu..dlm forum bersepah org wat aduan pasal astro..kenapa customer care tak semak?dia cakap kami kekurangan kakitangan untuk mengawasi aduan2 dlm internet...bodo piang tol...company beso bagak camtu tapi kedekut nak upah pekerja ramai.....kiranya teruk gaklaa india tu kena ngan haku tadi...aku tanya akunye smart card..dia kata akunye batch belum post lagi...aku soh india ni call hp aku selepas dia buat penghantaran haku siap demand lagi...dia cakap OK...dia akan call haku bila dia da start post new smart card tu kerumah mak haku ngan opis haku dan masukkan dlm data harap2 dia call laaa..harap2 india tu tak omong kosong sebab teruk gak dia kena marah ngan haku tadi kes kecuaian credit card tu...seb bek bank tak charge haku lagi
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 


ADVERTISEMENT
Follow Us

ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

12-1-2025 05:40 AM GMT+8 , Processed in 0.057980 second(s), 24 queries , Gzip On, Redis On.

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list