|
First of all miss harap klau this topic salah room, mod boleh tolong alihkan and let me know ya mod.Thanks.
Ok ni prob miss...panic bila dapat byk kerja dalam satu masa.So jadik hilang focus.Dah hilang focus semua kerja tak jadik.Nak-nak klau majikan or superior duk gertak nak cepat2.So what should i do guys??
Thanks |
|
|
|
|
|
|
|
kalau saya.. saya buat yang mana senang & date line dah dekat... sebb yg senang cepat siap.. selalu dapat kes cam ni.. tapi buat dek je la.. kita buat yang mana termampu.. jangan kabut nanti .. kalau salah ..lagi diorang marah .. be cool :music: |
|
|
|
|
|
|
|
:pray:
ikut logic mn yg senang & dateline cepat akan Q dulu tapi camner nak control this kind of feeling?
nak stay focus? camner nak focus klau wat kijer terkejar-kejar? and klau dah kelam kabut n duk pk kena kejar rasanya kijer senang pon dah jadik payah ..huhu...tensen ngan dirik sendirik :hmm: :geram: |
|
|
|
|
|
|
|
kalau aku, akupon tak suka situasi cam tu tp aku buat targetlah..kerja ni siapkan dlm 1@ 1/2 jam pastu buat kerja lain plak...man yg sikit didahulukan wlupon dia datang lambat..tp yg banyak n urgent tu buat gak...mesti bleh punya...dlm otak tu ckp aku bleh punye siapkan..kuasa minda tu amat berharga...kalu otak kita dh kata bleh, mesti insyaAllah blh..tp klau dr awl mcm2 alasan kat otak msti sume tak menjai... :kant: |
|
|
|
|
|
|
|
the key is to prioritise... bila dapat byk keje dalam satu mas, mula2 tengok mana satu yg perlu dibuat terdahulu, check yg ad marking urgent or dateline yg paling hampir... susun workload tu ikut tarikh yg perlu dihantar... dan start wat setiap satu... jangan fikir workload yg byk mahupun gertakan majikan and superior, buat dan fokus... kalau panik, mmg akan hilang fokus dan kerja pun akan tergendala... some people work their best when in pressure but some people don't... so, relax, take a deep breath and buat takat termampu.... don't push urself....all the best... |
|
|
|
|
|
|
|
Reply #5 Foxey's post
tina & Foxey
thanks guys..i'll try my best..minda ni jenis byk pk sbb tu kot payah nak concentrate...well miss cuba stay cool n calm |
|
|
|
|
|
|
|
the key is to prioritise... bila dapat byk keje dalam satu mas, mula2 tengok mana satu yg perlu dibu ...
Foxey Post at 18-11-2006 14:46
Betul kata Foxey tu ... selain dari tu try asah cara-cara nak explain kat superior atau bos, priority kita. Kalau kita tak beritahu orang apa yang kita tengah buat, nanti lagi banyak la kerja2 yang diorang humban.
Sebagai contoh:
Katalah kita tengah buat report A dan due date dia esok. Mai la sorang hamba allah ni mintak tolong kita dengan report B. Cakap dengan dia elok2 yang kita tengah nak habihkan report A dulu. Kalau nak mintak tolong buat siap report A baru kita tengok report B. |
|
|
|
|
|
|
|
Hahaha.. situasi panik dlm berkerja nie biasenye kalo baru2 keje ler.. kalo yg dah lama otai dah tau mane2 line yg nak cilok..
cam cth aku pon br keje dlm 2 bulan,cuak gak kalo ade kes breakdown kena monitor,
troubleshoot,wat report n follow up kes tp bile keje dgn org2 lama otai jd rileks sbb diorg dah biase menda2 camni.. serabut tu tetap ade sbb libatkan customer tp bile tgk stail keje mmg boleh follow ler step by step..
so advise aku kat diri aku gak cr ler pengalaman lg n tmbhkan knowledges byk2.. Hahaha... |
|
|
|
|
|
|
|
mak aiii 2006 punyer citer... |
|
|
|
|
|
|
|
citer 4 tahun sudahh...nak nak miss_kitab dah jadi senior kat tmpt keja dia.. |
|
|
|
|
|
|
|
aku rasa miss kitab dah jadi senior manager dah leni kot...? |
|
|
|
|
|
|
| |
Category: Belia & Informasi
|