CariDotMy

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

View: 4273|Reply: 5

Tolong....masalah dengan celcom

[Copy link]
Post time 12-9-2011 10:02 AM | Show all posts |Read mode
Selamat pagi semua....


Saya ada masalah skit dengan pihak celcom nie...

Akhir bulan 4 aritu, saya telah dipaksa oleh seorang agen celcom untuk amik sim kad free..katenya lah...
xcaj apa2 pun bia pun saya tak aktif...budak tu tomboy...so main tahan2 macam tu saya pun x berani lah..iye lah tubuh dia tu besar dari saya...huhuhu..saya nie ikut je lah apa yang dia minta...saya tau saya salah part nie tp saya x biasa dengan org luar jd agak terhad la nak tolak permintaan org...saya ikut suami yang berkursus kat KL....

Tak lama lepas tu, sampai lah bil celcom...huhu...tengok2 kena bayar rm70 rasaya..saya dah lupa...so saya pun ke celcom terengganu..akak tu dh blok nom tu n saya kn jelaskan jgk bil tu....dia ckp saya bernasib baik sebab datang awal untuk blok nom tu..ok fine...

Semalam balik umah mak, tgk ada lagi bil celcom n surat guaman....
menurut surat guaman tu, saya dikehendaki bayar rm46.20 termasuk caj notis tersebut sebanyak rm15...
satu surat lagi minta jelaskan rm177.....apa hal nie..terus kol 1111 minta penjelasan...
operater tu ckp yg bil rm177 tu dia x blok lagi....
yang surat guaman tu operater tu kate nom akaun lain..terkejut sekejap....rupanya budak tomboy tu daftar nama saya atas 2 akaun...huhuhu....

macam mana saya nak selesaikan masalah nie...
operater tu minta saya buat aduan sebab nie dah dikira kes tipu tp masalh nya still kena bayar....nie dah lebih rm200...mana cari duit dalam masa yang terdekat nie....

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 12-9-2011 12:19 PM | Show all posts
report dgn tribunal tuntutan pengguna..
silap2 salesperson tu yg kena byr kat awak..
ni dh kira kes mengambil kesempatan...
Reply

Use magic Report

Post time 12-9-2011 12:33 PM | Show all posts
Selamat pagi semua....


Saya ada masalah skit dengan pihak celcom nie...

Akhir bulan 4 aritu, ...
g-force Post at 12-9-2011 10:02


Aku dah banyak kali baca mengenai maslaah seperti kamu ini, ok aku ingin menerangkan serba sedikit apa info yang aku boleh kongskan dengan melalui pembacaan dan sumber diberikan rakan-rakan yang senasib seperti kamu ini :

1. Bila kamu dah tandatangan sesuatu kontrak, akan ada yuran pendaftaran dikenakan terhadap kamu. Contoh serive Celcom Broadband, ada yuran pendaftaran sebanyak rm100 dan bergantung pada provider yang menawarkan (ini sekadar contoh tidak kisah lah service postpaid maupun broadband).

2. Pada kontrak tersebut, akan ada yuran bulanan minimum yang akan dikenakan kepada kamu juga walaupun kamu tak menggunakannya langsung. Contoh rm58 untuk Celcom postpaid, tapi seperti kamu kata kamu dah tutup pun akaun tu bukan jadi sepatutnya tiada lagi bayaran susulan dikenakan terhadap kamu bukan?.

3. Kamu sebenarnya silap!, sebab pada terma dan syarat kontrak selalunya akan disertakan penggunaan minimum penggunaan. Kebiasaannya 1 tahun, jadi bila ianya berlaku, kamu tutup pun dah tak guna sebab kamu tetap perlu bayar perkhidmatan kontrak selama setahun itu iaitu rm58 x 12 bulan. Benar sekarang ini banyak provider yang menawarkan perkhidmatan tanpa kontrak dan sebagainya, tapi bermacam-macam helah mereka buat untuk menarik kamu untuk setia dengan perkhidmatan mereka.

Harap kamu jelas dengan penjelasan ini, ini juga pengajaran pada rakan-rakan lain supaya tidak menyerah kalah pada desakkan. Aku perhatikan orang Malaysia ini senang terpengaruh pada desakkan dan pujukkan, tidak perlu takut sebab kalau kamu tidak rasa selamat boleh saja menjerit untuk menarik perhatian orang ramai. Perkara sudah terjadi, kamu boleh buat apa yang kamu rasa perlu untuk melindungi diri kamu. Tapi sekiranya ia sudah termaktub pada terma dan syarat dan ianya telah dipersetujui oleh kamu dengan tandatangan (walaupun terdesak - polis tak mahu ambil tahu pun), maka ia jelas tak akan menyebelahi kamu dan jadikan ianya sebagai pengajaran pada kamu dan kami semua.

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

 Author| Post time 12-9-2011 01:08 PM | Show all posts
apakan daya...dah nasib saya mcm nie.....

kawan saya pun minta saya report tribunal tuntutan pengguna jgk....
Reply

Use magic Report

Post time 12-9-2011 01:31 PM | Show all posts
wa kena yg maxis bb tu..free laa konon..yg 7hr tue..
dia x explain kat customer..selagi  x tutup acc hantar balik bb tue kat maxis center
selepas 7hari...bermakna kira kita pakai menda alah tu walaupun sbnrnya x pakai...

dan  dia x cakap pun kena pulangkan bb tue ke hapa...

se'baek wa cecepat tutup acc..
kena bayar bape tah..below 50..tp wa x bayar lagik pun
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 12-9-2011 03:10 PM | Show all posts
btl tu...

time promote bkn main lagi...huhu...
xada masa lagi nak report kat tribunal nie..mayb esok kot...
dah serik wooo....
Reply

Use magic Report

Follow Us
You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 


ADVERTISEMENT
Follow Us

ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

15-11-2024 02:46 PM GMT+8 , Processed in 0.345571 second(s), 17 queries , Gzip On, Redis On.

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list