View: 6600|Reply: 58
|
Rasa Nak Bunuh Je Menatang Ni - MAXIS BERUKBAND
[Copy link]
|
|
Post Last Edit by jazaa1 at 11-8-2011 18:36
Kesabaran aku betul-betul tergugat....mcm di hempuk-hempuk je.....sakit hati aku bila gunakan maxis beruk band ni.....
memula dulu, ok jer...tak ada apa-apa...bila aku dah terminate line digi, dia buat hal le pulak......
Memang mcm ni ke service maxis....
memula dulu aku tak tau, aku ingat ada pblm le dengan modem tu....pastu bila aku call customer service diaorang kata aku tak bayar lah....dia kata line aku tak active lah....last sekali aku tempek kat dia- dia tau tak apa sebenarnya yang dia cakap?....kalau tak tau apa nak cakap, jangan cakap....jgn buat aku mcm orang bodoh kat sini.....:@
Aku harap, perbualan aku tu di rekodlah...bior management tau mcmana sebenarnya customer representative diorang tu....
Kekadang diorang main cakap je...seolah2 kita ni bodoh piang.....
Skrg aku rasa nak bakor je modem maxis ni....hampeh!!!!! |
Rate
-
1
View Rating Log
-
|
|
|
|
|
|
|
mohon jaza pakai stremyx fixed line... |
|
|
|
|
|
|
|
celcom pun camtu..lembap!! |
|
|
|
|
|
|
|
ko gune P1 la, takde pape pun, jarang berlaku kegeraman |
|
|
|
|
|
|
|
eh.. pernah gak hari tu kene ngan maxis.. serious, memang tak boleh blah.. memang budak yang angkat call tu memang kena marah giler2 laa.. bayangkan, 2 minggu tak dapat nak online.. 1st week dulu boleh la sabar, sebab die cakap penggunaan kitorang, over limit, so kene tunggu next cycle, which is saya kene tunggu seminggu.. Ok, boleh terima la alasan die kan, tapi yang musykilnnya, mak aku subscribe broadband ni yang unlimited punyer (fyi, modem die yang ZTE tu, bukan modem yang macam pendrive tuu..).. N before ni tak pernah ada problem tak boleh connect lansung, internet slow tu standard la kan..
Jadinya, tunggu punya tunggu, sampai la seminggu.. So pada tarikh yang dijanjikan oleh pihak Maxis, kitorang tak dapat nak connect lagi.. Masa tu bengang giler.. Then kitorang pun terus call n push giler2.. Thanks god, time adik saya call tu yang angkat technician die.. Adik saya siap tanya nama die lagi.. And everything settle sebab this technician..
Moral of the story: budak2 yang angkat call kat customer service ni actually tak tau pape pun pasal problem kita.. so setiap kali call customer service tu, berdoa la agar yang angkat call kte tu technician dorg.. sebabnya before ni adik saya selalu je call maxis kalau ada problem pape, n yang angkat selalunya technician dorang.. n dorang ni membantu sangat2.. cuma hari tu nasib kitorang tak baik sebab bila call je asyik dapat budak yang tak tau apa2.. apa2 pun TT call customer service tu dalam kul berapa? call la time office hour.. sebab time ni technician die ada.. |
Rate
-
1
View Rating Log
-
|
|
|
|
|
|
|
so far aku pueh hati dengan Celcom...siap upgrade lagi...pernah nak cuba Maxis atau Digi...tp tak bley blah la... |
|
|
|
|
|
|
|
Reply 2# HaMiZiE
Streamyx fixed line tu tak blh le mizie....
Akak tanak install fixed line...cheap skate le katakan.... |
|
|
|
|
|
|
|
Reply HaMiZiE
Streamyx fixed line tu tak blh le mizie....
Akak tanak install fixed line...chea ...
jazaa1 Post at 11-8-2011 20:33
cheapskate pun tarak kisah maa... janji line smooth tetiap malam....
hati pun gumbira biler beronline... |
|
|
|
|
|
|
|
aku nye pon beruk maxis gakk..kekadang sewel jugakk tp ku tahan kan jua |
|
|
|
|
|
|
|
so far alhamdulillah aku punya takde prob lagi...laju seperti jet gamaknya
aku rasa la...rasa la kan....next time ko nak mengomplen / buat aduan, ko amek nama operator yang entertain ko. bila ko rasa operator yang assist ko tak membantu, ko mintak disambungkan ke yang lebig expert...cam technician cam forummer lain cakap tu.
ko kena ingat kengkadang yang angkat call tu budak2 yang kadang2 tak tahu apa apa. lain ko tanya lain dia jawap |
|
|
|
|
|
|
|
Reply 11# ren0_0
mu guna apa reno?.....
maxis beruk band jugak ke?.....
mcmana blh laju mcm jet? atau customer service ke yang laju mcm jet tu.....;) |
|
|
|
|
|
|
|
aku nye pon beruk maxis gakk..kekadang sewel jugakk tp ku tahan kan jua
akulahjua Post at 11-8-2011 20:47
kan akulah kan....dia sewel kan?....
Tak tau lah sampai bila blh bertahan..... |
|
|
|
|
|
|
|
Reply 13# jazaa1
maxis le. so far laju je (takde laju sgt cam streamyx)
aku rasa kalo ko nak call customer service, ko kena tau point apa nak tanya. selagi ko tak dapat apa yang ko nak atau tak puas hati, ko tanya je la. cakap customer service |
|
|
|
|
|
|
|
ko gune P1 la, takde pape pun, jarang berlaku kegeraman
plainjane Post at 11-8-2011 20:11
Iyalah boss.....
Nanti lah bila dah ada kepentingan, barulah tukor ke P1...
Setakat hari ni, kegunaan untuk berporum & bayar bill2 online je, rasa tak smpai lagi tahap tu....
Kalau ada gangguan pun, cuma tak dapat beramas mesra dengan forummer kat sini terutama mod2 yang disayangi..... |
|
|
|
|
|
|
|
broadband mne2 lbh kurg je |
|
|
|
|
|
|
|
Reply 12# jazaa1
tu laa.. dorang tu memang menyakitkan hati.. adik saya sampai siap cakap, duit kitorang nak, tapi service tak semenggah.. saya yang dengar ni, rasa kesian la jugak kan.. tapi rasa macam dorang melampau sangat.. huhu |
|
|
|
|
|
|
|
mebe tgk area kowt.....xpun masa tu tgh selenggara ke....Celcom BB aku ni pernah sampai seminggu lebey takleh nak connect...check2 mmg area aku ni derang tgh selenggara... |
|
|
|
|
|
|
|
broadband mne2 lbh kurg je
Cruz_Hateluv Post at 11-8-2011 21:17
Iya cruz....
Tapi sepanjang saya pakai digi dekat 2thn, ok je....jarang lah x de connection....
Sesapa yang trading forex ni memang wajib kena ada backup kan....
kalau harapkan satu je....mau melalak mcm pernah saya rasa dulu tu..... |
|
|
|
|
|
|
| |
Category: Belia & Informasi
|