|
ape beza extrator 4-1 dgn 4-2-1 ? mane lbh jmat, mane lbh wat kete lg power?beza stainless steel dgn besi putih? |
|
|
|
|
|
|
|
ni setahu saya lah
4-2-1 sesuai utk daily usage sbb lebih kepada low rev dan mid range, 4-1 lak utk rpm yg tinggi, kalo racing ok kot. tapi city driving baik ambik 4-2-1.
bab minyak ni "saya rasa 4-2-1" jimat sbb berfungsi pada low rev (baik tanya mechanic dulu)
kalo dulu stainless steel sbb permukaan dia licin jadi udara bergerak lebih laju, berbanding ceramic coated, tapi ceramic coated casted iron tahan lama. (ni pun ko tanya mechanic mungkin sekarang dah takde beza kot ) |
Rate
-
1
View Rating Log
-
|
|
|
|
|
|
|
4-1 untuk perfomance mean untuk turbo(kuar 4 teros ke satu,paip teros)sbb perfomance perlu laluan teros,(lagi bagus pakai banana)
kalu 4-2-1.untuk n/a.sbb n/a perlu banyak rintangan,maksud dia banyak rintangan pergi lagi sedap...tp tgok gak bahagian catback,pakai straight flow ataw s-flow
s flow kebaikan low end mmg best,top end kurang,,back pressure
straight flow top end mmg best,,buruk dia fc tggi,n bising |
Rate
-
1
View Rating Log
-
|
|
|
|
|
|
|
Kenapa takde extractor 4-4-2 atau 4-5-1 ? Tentu lebih power sebab guna byk strategi dan teknik.... |
|
|
|
|
|
|
|
Kenapa takde extractor 4-4-2 atau 4-5-1 ? Tentu lebih power sebab guna byk strategi dan teknik....
Bell Post at 9-11-2010 18:41
bole kena "red card" tuh! |
|
|
|
|
|
|
|
bole kena "red card" tuh!
dragger Post at 10-11-2010 21:01
ha'ah.. tak pun counter attack.. |
|
|
|
|
|
|
|
ha'ah.. tak pun counter attack..
care_zal Post at 15-11-2010 22:16
offside je kot.. |
|
|
|
|
|
|
|
kalo x tau mana satu nk pki..x yah susah2..pegi je kdai ekzos..cari yg org selalu rekeman.. Sampai kedai nanti tokey tu syor la mane yg sesuai.. |
|
|
|
|
|
|
|
4-2-1 Street use,minyak kurang skit ,4-1 racing use boley tarik panjang minyak lebey sikit r |
|
|
|
|
|
|
|
ade mslh x klo dh tkr extrator tp piping standed?ape kesan die? |
|
|
|
|
|
|
|
Reply 10# cript_ariff
buruk bebeno... baik tukar semua dari depan ke blakang.. baru ada rasa torque sket... |
|
|
|
|
|
|
|
Reply 10# cript_ariff
takde kesan ,,tp kalu dah tukaw extraktor seeloknye la,,ubah paip,,maksud kucen pakai paip besar sikit dari paip standet,,jagn besar,,,contoh la kalu wira 1.5 pakai extraktor hot bit (4-2-1) pastu paip 1.7....ikut salur asal...muffler 1.8cc |
|
|
|
|
|
|
|
errr, extractor nih yg mane satu?
fungsi dier? |
|
|
|
|
|
|
|
apa faedahnya tukar extractor ni?
extractor asal dr oem x cukup genteng ker? |
|
|
|
|
|
|
|
apa faedahnya tukar extractor ni?
extractor asal dr oem x cukup genteng ker?
otai_g Post at 22-11-2010 23:40
xckup bro...die ni kire mcm lense DSLR gak...stakt 18-55..ssah nk nmpak lubang hidung burung
gurau2 yo... |
|
|
|
|
|
|
|
errr, extractor nih yg mane satu?
fungsi dier?
hBk Post at 22-11-2010 22:53
hg try tnye pakcik google...tgk bhgn image...xpun dlm mudah pun bleh...taip jerk... |
|
|
|
|
|
|
|
nk tny gak pd yg expert,btl ke dh tkr extrctor kne setting blk a/f?mksdnye kne tune blk ecu ke? |
|
|
|
|
|
|
|
xtractor stended pon 4-1 kat campro...cumenye ade cat con je la... |
|
|
|
|
|
|
|
xtractor stended pon 4-1 kat campro...cumenye ade cat con je la...
mofisa Post at 23-11-2010 12:23
sory xphm,cat con tu ape? |
|
|
|
|
|
|
|
teman nak tukar main muffler aje...atee org miskin
|
|
|
|
|
|
|
| |
|