View: 17060|Reply: 122
|
banggang punyer astro
[Copy link]
|
|
Post Last Edit by medangmru at 7-6-2010 11:46
stat dari awal n skrg aku amik pakej yang harga rm 54.95...
tiap2 bulan aku bayar harga ni la....
takde angin takde ribut....tup2 bulan ni astro caj aku rm 69.88....
aku tgok2 kat bil...dia caj ABO tayangan hebat....natang sungguh....
sedangkan org astro tak penah call aku...n aku pun tak pernah call astro utk deal pakai channel ni....
celaka sungguh.....aku call astro....dah la nunggu operator punyer lama...talian caj...tgu punyer tgu...pgawai khidmat pelangan dia kata tgu org yang submit chanel ni call aku....nama org tu pubalan ....babi lagi....geram....aku trus pg buat aduan kat kpdn.....sampai skrg takde pun si pubalan tu call aku.......rm14.93..dia caj....tu aku sorg. kalu hal ni terjadi kat 1000 org rakyat kat mesia ni...mau punya kaya astro.........mcm mana kerajaan boleh biarkan ini terjadi.....aku terpaksa tgu cukup 2 tahun..terus nak potong astro....sbb syarat dia kena tgu 2 tahun pakai baru boleh potong... |
Rate
-
1
View Rating Log
-
|
|
|
|
|
|
|
Reply 1# shanani
TT, sila col astlok cust svc centre enggong tu..1300 82 3838...ask for waiver...cukup2 ler astlok ni buat untung berjuta lemon hasil mencekik duit customer...:@ |
|
|
|
|
|
|
|
stat dari awal n skrg aku amik pakej yang harga rm 54.95...
tiap2 bulan aku bayar harga ni la....
annel ni....
celaka sungguh.....aku call astro....dah la nunggu operator punyer lama...talian caj...tgu punyer tgu...pgawai khidmat pelangan dia kata tgu org yang submit chanel ni call aku....nama org tu pubalan ....babi lagi....geram....aku trus pg buat aduan kat kpdn.....sampai skrg takde pun si pubalan tu call aku.......rm14.93..dia caj....tu aku sorg. kalu hal ni terjadi kat 1000 org rakyat kat mesia ni...mau punya kaya astro.........mcm mana kerajaan boleh biarkan ini terjadi.....aku terpaksa tgu cukup 2 tahun..terus nak potong astro....sbb syarat dia kena tgu 2 tahun pakai baru boleh potong...
...
shanani Post at 7-6-2010 10:07 AM
Ko tak baca paper kot ...gomen mana boleh buat apa2 kat astro ....menteri sendiri Komplen pun Bo layan...inilah plak rakyat2 biasa cam kita... |
|
|
|
|
|
|
|
Byk plak Topik Pasal ASTROK ni...nanti aku merge kan topik dan buat satu Topik " ALL ABOUT ASTRO " ... |
|
|
|
|
|
|
|
Byk plak Topik Pasal ASTROK ni...nanti aku merge kan topik dan buat satu Topik " ALL ABOUT ASTRO " . ...
medangmru Post at 7-6-2010 11:49
tu menunjukkan betapa RAMAI orang yang BENGANG dengan astro, Med |
|
|
|
|
|
|
|
Ko tak baca paper kot ...gomen mana boleh buat apa2 kat astro ....menteri sendiri Komple ...
medangmru Post at 7-6-2010 11:47
selagi aku boleh buat mana aku mampu aku buat....walaupun hanya rm14.93...tp tu ttp duit,,,,takkan aku nak biarkan asteruk tu kaya cmtu jer.....tu aku sorg...kalu 1000 orang yang kena..dah la kena call talian mcm hampeh mcm tu....org mesin jawab...rubbish tol.....cap ayam.....dogol...... |
|
|
|
|
|
|
|
tu menunjukkan betapa RAMAI orang yang BENGANG dengan astro, Med
katak_ungu Post at 7-6-2010 13:03
memang aku bengang giler....tadi aku pg KDNK..buat aduan...yang penting aku buat aduan.....pastu aku pg astro tempat bayar bil...aku komplen kat situ....bengang giler muka aku.....aku tak kira dah....kena ajar sket.... |
|
|
|
|
|
|
|
Byk plak Topik Pasal ASTROK ni...nanti aku merge kan topik dan buat satu Topik " ALL ABOUT ASTRO " . ...
medangmru Post at 7-6-2010 11:49
bagus2...ko wat tulisan beso2 |
|
|
|
|
|
|
|
Reply shanani
TT, sila col astlok cust svc centre enggong tu..1300 82 3838...ask for waiv ...
FARRAZOOL Post at 7-6-2010 11:25
talian cap ayam.....hampeh mcm beruk talian customer service dia |
|
|
|
|
|
|
|
selagi aku boleh buat mana aku mampu aku buat....walaupun hanya rm14.93...tp tu ttp duit,, ...
shanani Post at 7-6-2010 01:15 PM
Kannnnnnnnn...
Astro ni banyak makan duit hasil menipu org...lagi satu pasal Reconection Fee tu....walhal baru je 2-3 hari dia disconnect line...tp kene bayau gak...huhuhu./.. |
|
|
|
|
|
|
|
seperkara lagi pasal astro ni...kalau bab kita nak bayau guna credit Card thru phone...bukan main peramah kan...lembut je sore CSO derang... |
|
|
|
|
|
|
|
kalo kes camni, tak guna tepon. better gi walk-in kat diorg punya branch. |
|
|
|
|
|
|
|
walk-in pun selalunya derang takleh settle on teh spot Bzzts...amik masa...kdg2 tu mcm takder respon dan action... |
|
|
|
|
|
|
|
walk-in pun selalunya derang takleh settle on teh spot Bzzts...amik masa...kdg2 tu mcm takder respon ...
medangmru Post at 7-6-2010 14:47
mmg.....hampeh.....time nak pujuk rayu org suruh masuk astro kat umah bukan main lembut lidah dari gigi...lembut usus perut dari taik.......tp bila dah daftar ngan astro.....eiiii jauh beza..lagi teruk choyyyy |
|
|
|
|
|
|
|
disebabkan aku seorang yg sgt BERKIRA ngn duit aku
aku mmg tak teringin langsung nk langgan Astro.
nk2 lg aku dgr mcm2 komplen yg teruk2 psl Astro. |
|
|
|
|
|
|
|
same thing what happened kat family I kat kampung...
mereka subscribe package yang berharga RM54.95 per month...
kebetulan masa tu, I balik kampung dan so happen datang ar bil astro...
biler I bukak, terkejut beruk I tengok bil astro sudddenly naik menjadi RM74.95...
I belek belek ar bil tu, kut2 ada additional item yang dicharged... same as TT, additional seasoned channel had been included into current package...
So, I call ASTRO Call Centre... as usual... banyak ar suara computer instructed me to press tu ar.. press ni ar... ada leh 3-4 minutes lepas tu, baru leh bercakap dengan call cantre representative...
the first question I ask, who instruct them to include seasoned channel ke dalam current package...
representative tu cakap, oh... mereka terima reply SMS menyatakan pemilik acct berkenaan berminat nak subscribe the seasoned channel... sms tersebut diterima pada sekian tarikh...
then I ask, did they verify if the reply really come from the acct owner?
the answer was NO...
then I tanya balik, did they call the acct owner to do the verification instead of receiving confirmation via sms sahaja...
the answer was NO...
then I immediately cakap kat representative tu, I nak mereka disconnect the additional channels tu dan to waive the additional RM20 which has been charged to the current bil. I mintak nama representative tu, catatkan tarikh dan time perbualan I ngan representative tu kat bil telefon... I informed kat dia, in case kalo additional RM20 still appear in the next bill, I will look for her ...
actually adik bongsu I yang antar sms ke ASTRO tu cakap nak subscribe additional channels tue... tapi without informing my family or my eldest sister (acct owner)... but for me, ASTRO punya action still salah sebab account to atas nama sister I, therefore, mereka kena ler call sister I to re-confirm samada betul ker tak dia berminat nak subscribe additional channels tue... nie tak, asik nak untung jer... terima reply via sms jer dah sukup untuk mereka untuk mengaktifkan channels yang dipromosikan... dah ler sms tu dihantar melalui hp adik I, bukannya hp sister I... tak kan ASTRO tak wat cross check to verify samada reply sms tersebut datang dari actual owner punya hp atau tak... hampehhh... |
Rate
-
1
View Rating Log
-
|
|
|
|
|
|
|
same thing what happened kat family I kat kampung...
mereka subscribe package yang berharga RM54.95 ...
HaMiZiE Post at 7-6-2010 03:44 PM
Itulah yg sepatutnya mereka...sepatutnya mereka kene mintak approval dr account holder...mana boleh simply2 approve kan...budus nya Astro...nak mencekik darah dan duit org...cam tu lah gayanya...
perumpamaannya ...,..kalau Astro ada kuarkan Kad Kredit...anyone yg swipe cc tu...bila decline ..boleh call Astro cakap yg pemilik kad dah bg permission boleh guna kad tu...dan Astro terus approve...cam tu lah agaknya kan |
|
|
|
|
|
|
|
disebabkan aku seorang yg sgt BERKIRA ngn duit aku
aku mmg tak teringin langsung nk langgan Astro.
...
cik_puan Post at 7-6-2010 15:09
bagus sgt mcm ni...selamat duit....cik_puan tau tak.....bil astro awal giler smpai tiap2 bulan....baru je bayar untk bulan lepas..tup2 dah smpai bil baru.....tp kan bila kiter lambat bayar sehari....dah kena potong....kurang ajo asteruk |
|
|
|
|
|
|
|
walk-in pun selalunya derang takleh settle on teh spot Bzzts...amik masa...kdg2 tu mcm takder respon ...
medangmru Post at 7-6-2010 02:47 PM
skurang2nya kita face to face dan tau sapa org yg kita deal tu. anytime bleh je kita call balik branch tu, folo up. nak harapkan 1-300 tuh, tak berbaloi masa yg dibazirkan dgn jawapan yg mengecewakan. |
|
|
|
|
|
|
|
same thing what happened kat family I kat kampung...
mereka subscribe package yang berharga RM54.95 ...
HaMiZiE Post at 7-6-2010 15:44
sama lebih kurg mcm kes aku..sbb sebelum aku masuk astro ni..org astro tu call adik aku...adik aku plak bg no tepon aku kat org astro tu....just melalui call rawak...cara promotion diaorg sekarang hanya melalui phone saje...takde sain2 borang perjanjian ke ape ke....bangang kan....tadi adik aku sms aku cakap ada org astro call dia cakap nak batalkan pakej tambahan yang diaorg caj kat bil aku...nape call adik aku?sdgkan bil tu ats nama aku...n pg tadi aku dah tinggalkan no phone aku kat pro dia....babi..yang dia call adik aku utk bgtau semua tu naper?base menatang beruk sungguh astro...........base pembelit...kaya gitu jer dgn cara cekik darah org....bodoh bangang punyer staff astro....staff dia yang bodoh atau mmg diorg dilatih utk wat cara mcm tu utk mengaut keuntungan???kalu ada menteri2 yang baca forum ni..harap sgt2 amik la tindakan ke atas astro ni..........kesian la kat rakyat........org lain yang ramai lg kat lur sana tu...ntah mcm mana la agaknya...agaknya...main bayar je kot....sbb tak tahu kebelitan astro ni...... |
|
|
|
|
|
|
| |
Category: Belia & Informasi
|