CariDotMy

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CariDotMy Portal Portal Utama Selebriti Tempatan Lihat artikel

Hafidz Roshdi Pilih Daun Ketum Demi Anak

10-10-2018 12:43 PM| Diterbitkan: bawangkecik| Dilihat: 11534| Komen: 36|Original author: Oleh: Intan

Description: Demi anak, Daun Ketum Jadi Pilihan Hafiz Roshdi dan Isteri

Siapa tidak kenal Hafidz Roshdi, artis lelaki yang boleh tahan kacak yang pernah mencetuskan kontroversi tidak lama dahulu. Kini, beliau sudah berkahwin dan bahagia bersama isteri dan seorang anak perempuan yang diberi nama Humairah. 



Masalah kecacingan yang dialami Humairah sejak si kecil itu kecil lagi mendatangkan kebimbangan kepada Hafidz. Mereka juga telah berikhtiar berjumpa doktor namun doktor tidak menyarankan pemberian ubat cacing kepada bayi yang berumur kurang dari setahun kerana boleh menganggu perkembangan otak.


Foto: IG Hafidz Roshdi
Hafiz dan isteri beralih arah kepada perubatan tradisional iaitu daun ketum.

Namun netizen tidak usahlah risau, bukan air ketum yang memabukkan dan diharamkan kerajaan itu ya, tapi hanya daun ketum yang dilayurkan atas api, kemudian dibiarkan suam dan diletakkan dia atas perut si comel Humairah. Begitulah petua Ibu kepada Hafiz yang juga boleh diamalkan oleh netizen !



Menurut Hafiz, hanya sekali proses tersebut dilakukan kepada Humairah dan ternyata berkesan. Humairah kebali normal dan aktif seperti biasa.

Wah petua baru ni, bagi ibu bapa yang mempunyai bayi yang ada masalah cacing dalam perut, boleh cuba! -CARI

Sumber: Majalah Pa&Ma online
21

Bagus
13

Marah
12

Terkejut
15

Sedih
19

Lawak
16

Bosan

Friends Rank (96 people)

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote EvieWanKenobi 10-10-2018 01:05 PM
comel anak dia..
semoga cepat sembuh sayang..
Quote meklalala 10-10-2018 01:34 PM
mek tergelak baca ayat ''masalah kecacingan'' aduyaiii..apa apa pun comel anak dia..get well soon sweety!
Quote ashcroft86 10-10-2018 01:37 PM
Ensem die ni. Tapi cm dah x menyerlah dah..
Quote laksmanabentan 10-10-2018 01:40 PM
sejak kahwin terus sendu di aildilfitri mamat ni...
Quote kiah_mai_pulak 10-10-2018 01:44 PM
Nk jugak ank dia ikut muka bini dia.. hehe
Quote kiah_mai_pulak 10-10-2018 01:44 PM
Bini dia ni makin dihencap, makin kepam kelihatannya...
Quote kodoksilver 10-10-2018 02:03 PM
comelnyaaaa baby heolsss
Quote rainbowrainz 10-10-2018 02:28 PM
Baby comel ayah pun comel
Quote hady_vit 10-10-2018 02:36 PM
bini dia seriuosly lepas dah ade anak sorang semakin kepam dan megepam..mcm dah beranak 3..
Quote buapakperut 10-10-2018 02:41 PM
petua ni untuk baby kucing boleh tak
Quote miemiecha 10-10-2018 03:07 PM
somey aihhhh
Quote Rantaie 10-10-2018 03:08 PM
laa dah ada anak ekk..
Quote helicornia 10-10-2018 03:09 PM
mana plak dapat daun ketum tu
Quote Suchi 10-10-2018 03:13 PM
helicornia replied at 10-10-2018 03:09 PM
mana plak dapat daun ketum tu

Cari kat umah org yg tanam lah kot. Pakcik iols kt kg minum air ni cam air teh je. Penuh dlm peti ais air ketum ni dlm botol.
Ade tanam belakang umah dia kot tu yg sentiasa ade air ketum kt umah kot.
Quote haliamerah 10-10-2018 03:59 PM
daun ketum ade jenis jgk kan?...xsilap ade yg urat merah dgn urat putih ke ape ntah..
Quote minguk 10-10-2018 04:05 PM
jodoh dia..
Quote sharlenetexas 10-10-2018 04:48 PM
Kalau sohai macamana agaknya merawat anak2 kecacingan? Nak jugak aku sebut nama sohai @dinopower2
Quote fushimi 10-10-2018 04:50 PM
kiah_mai_pulak replied at 10-10-2018 01:44 PM
Bini dia ni makin dihencap, makin kepam kelihatannya...

tak hencap pun memang kelihatan kepam sejak azali sis

nasib dah berlaki
Quote kiah_mai_pulak 10-10-2018 04:55 PM
fushimi replied at 10-10-2018 04:50 PM
tak hencap pun memang kelihatan kepam sejak azali sis

nasib dah berlaki

Masalahnya kalau dh kena hencap tu pandai2 lah amik inisiatif ke apa bg tak nmpk kepam.. tp kalau dh ditakdirkan kepam selamanya, what to do kennn????

Lihat semua komen(36)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

20-7-2024 11:51 PM GMT+8 , Processed in 0.057018 second(s), 48 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top