CariDotMy

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CariDotMy Portal Portal Utama Gaya Hidup Lihat artikel

Penangan Piala Dunia, Ramai Terkena Serangan Jantung Dan Temui Ajal!

13-7-2018 04:14 PM| Diterbitkan: Cari-suzy| Dilihat: 3195| Komen: 6|Original author: Oleh: Suzy

Description: Mengejutkan, dalam kemeriahan menyaksikan perlawanan demi perlawanan pusingan kelayakan Piala Dunia, ada yang terkena serangan jantung!


Mengejutkan, dalam kemeriahan menyaksikan perlawanan demi perlawanan pusingan kelayakan Piala Dunia, ada yang terkena serangan jantung! 

Hal ini didedahkan oleh Apple apabila mendapati pengguna jam tangan elektronik keluarannya di serata dunia menerima mesej peningkatan kadar denyutan jantung secara mendadak.


Foto: Google

Bukan itu sahaja, kes yang paling malang dilaporkan adalah apabila seorang pengulas berita sukan dari Mesir meninggal dunia setelah menyaksikan pasukan yang mewakili negaranya kalah kepada Arab Saudi pada perlawanan akhir peringkat kumpulan, 25 Jun lalu. 


Manakala, di China seorang penyokong pasukan Jerman berusia 56 tahun mengalami serangan jantung setelah menyaksikan pasukan kegemarannya ditewaskan pasukan Mexico pada 17 Jun lalu. 


Foto: Google

Sebelum itu, kajian oleh Jurnal Kardiologi Kanada mendapati bahawa mereka yang menonton perlawanan hoki secara langsung juga mengalami peningkatan kadar denyutan jantung sehingga 110 peratus berbanding 75 peratus ketika menonton di kaca televisyen. Kadar ini tidak banyak bezanya dengan bacaan ketika melakukan senaman berkaitan jantung. 

Manakala, berdasarkan sebuah kajian di Brazil, seorang konsultan kardiologi di Hospital Mount Elizabeth yang juga Pengerusi Jawatankuasa Perubatan Persatuan Bola Sepak Singapura (FAS), Dr Dinesh Nair berkata, kejadian serangan jantung bertambah ketika  perlawanan akhir dan melambung tinggi apabila Brazil berentap dengan pasukan negara lain.


Foto: Google

Penangan Piala Dunia ini boleh dikatakan agak berbahaya dan mengundang maut. Perasaan berdebar-debar dan kebimbangan, jika menimpa individu lemah akan memberikan kesan buruk. 

Sentiasalah berwaspada jika ada di antara keluarga anda yang menghidap penyakit jantung dan lemah semangat. Kalau boleh, elakkan menontonton perlawanan mencemaskan seumpamanya. - CARI
22

Bagus
20

Marah
9

Terkejut
29

Sedih
16

Lawak
24

Bosan

Friends Rank (120 people)

  • Bosan

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote alesandra 13-7-2018 06:53 PM
yg paling tension masa ET ngan penalti.dulu masa sudden death ada ..lagi stress.kdg2 tu rase nak tutup tv
Quote adiwarna 13-7-2018 10:51 PM
Nak tambah sikit...

Kalo orang Mesia, tengok badminton

Berdebarnya lain macam woooo
Quote kitiykat 14-7-2018 03:04 AM
Macam ni pon ada jugak
Quote chicozinn 16-7-2018 12:35 PM
ade dua kebarangkalian..1st sbab semangat patriotik & 2nd lak sbab ko da tabur duit kat sesebuah pasukan so risau pasukan ko kalah..lulss
Quote seramado 17-7-2018 06:11 PM
badminton pun sama haha
Quote misscendol 20-7-2018 11:10 AM
uishhh bahaya...............

Lihat semua komen(6)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

23-6-2024 09:34 PM GMT+8 , Processed in 0.060301 second(s), 35 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top