CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CARI Infonet Portal Portal Utama Isu Semasa Lihat artikel

Sultan Johor Beli Tambahan 2.44 Juta Saham Dalam 7-Eleven Malaysia

6-9-2017 05:50 PM| Diterbitkan: CARI-LTS| Dilihat: 2906| Komen: 10

Description: Sultan Johor, Sultan Ibrahim Sultan Iskandar membeli tambahan 2.44 juta saham dalam 7-Eleven Malaysia Holdings Bhd

sumber : FMT


Sultan Johor, Sultan Ibrahim Sultan Iskandar membeli tambahan 2.44 juta saham dalam 7-Eleven Malaysia Holdings Bhd, menyebabkan kepentingan saham beliau meningkat menjadi 9.22 peratus. 

Memetik laporan The Star, dalam pengisian di Bursa Malaysia semalam, Sultan Johor itu telah membuat pengambilalihan pada 28 sehingga 30 Ogos.

Kini baginda memegang 102.4 juta saham dalam rantaian kedai serbaneka itu 

8 Ogos lalu, Sultan Ibrahim muncul sebagai pemegang saham individu kedua terbesar dalam 7-Eleven Malaysia Holdings Bhd dengan kepentingan 8.44 peratus selepas mengambil alih 93.70 juta saham. 

Pada 17 Ogos pula, baginda kemudian membeli tambahan 2.88 juta saham, yang menyebabkan kepentingan sahamnya menjadi 8.68%.


Untuk info, Hartawan, Tan Sri Vincent Tan merupakan pemegang saham terbesar 7-Eleven Malaysia yang memiliki 1,905 buah kedai di seluruh negara. 

Dilaporkan nilai saham 7-Eleven ditutup tanpa perubahan pada harga RM1.40 semalam.- CARI
20

Bagus
23

Marah
15

Terkejut
11

Sedih
15

Lawak
13

Bosan

Friends Rank (97 people)

  • Bosan

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote kecimpret 6-9-2017 05:53 PM
aku pun nak beli saham 7-11 ni tp tak pasti patuh syariah ke dak ?
Quote chacon 6-9-2017 06:08 PM
D-Mart felda punya apa cerita? ada lagi ke
Quote LostStar 6-9-2017 06:26 PM
kecimpret: aku pun nak beli saham 7-11 ni tp tak pasti patuh syariah ke dak ?



Pasal 7e ni ada arak kan.. tu jadi ragu2 patuh syariah ke tidak ea..
Quote LostStar 6-9-2017 06:26 PM
kecimpret: aku pun nak beli saham 7-11 ni tp tak pasti patuh syariah ke dak ?



Pasal 7e ni ada arak kan.. tu jadi ragu2 patuh syariah ke tidak ea..
Quote kecimpret 6-9-2017 06:47 PM
LostStar replied at 6-9-2017 06:26 PM
Pasal 7e ni ada arak kan.. tu jadi ragu2 patuh syariah ke tidak ea..

Tak patuh la ye..ok2
Quote merrissa 6-9-2017 11:28 PM
LostStar replied at 6-9-2017 06:26 PM
Pasal 7e ni ada arak kan.. tu jadi ragu2 patuh syariah ke tidak ea..

ala baru nak beli saham nye....kehkehkeh
Quote sofiazara 6-9-2017 11:32 PM
his majesty.....
Quote jazaa100 6-9-2017 11:46 PM
LostStar replied at 6-9-2017 06:26 PM
Pasal 7e ni ada arak kan.. tu jadi ragu2 patuh syariah ke tidak ea..

Tak patuh lah tu....

Tapi tak tau lah...kang ahli jemaah kata arak tu tak sampai 1% pun dari keseluruhan items yg dijual, maka di bolehkan....

Kau bukak islamic akaun...klu tak patuh syariah automatically dia block klu kau nk beli kaunter haram
Quote chazey 6-9-2017 11:55 PM
Shioknya hidop kaya raya.
Quote RatuDunia94 7-9-2017 12:31 AM
Kt tmpt iols ni makin tahun makin byk plak 7E ni muncul.. Sampaikan satu baris rumah kedai tu siao ada 2 7E..

Lihat semua komen(10)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CARI Infonet

17-4-2024 05:18 AM GMT+8 , Processed in 0.047913 second(s), 39 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top