CariDotMy

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CariDotMy Portal Portal Utama Isu Semasa Lihat artikel

Sebulat Suara Tolak PAS, Pakatan Harapan Bersedia Lawan 3 Penjuru

29-8-2017 11:09 AM| Diterbitkan: CARI-LTS| Dilihat: 14887| Komen: 319

Description: Pakatan Harapan dalam satu kenyataan yang dikeluarkan semalam mengambil keputusan tidak akan bekerjasama dengan PAS dan bersedia menghadapi pertandingan tiga penjuru di setiap kawasan yang akan bertan ...

sumber : www.malaysiakini.com


Pakatan Harapan dalam satu kenyataan yang dikeluarkan semalam mengambil keputusan tidak akan bekerjasama dengan PAS dan bersedia menghadapi pertandingan tiga penjuru di setiap kawasan yang akan bertanding. 

Menurut laporan Oriental Daily News, mesyuarat yang diadakan kira-kira jam 9.30 malam kelmarin, hasil perbincangan selama 3 jam. Semua pemimpin kanan Pakatan Harapan yang hadir sebulat suara mengumumkan keputusan tersebut menerusi satu kenyataan yang dkeluarkan pada jam 12.30 tengah malam tadi.


 

Kenyataan itu dikeluarkan oleh pengerusinya Tun Dr Mahathir Mohamad, Presiden Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail dan tiga timbalan presiden iaitu Tan Sri Muhyiddin Yassin, Lim Guan Eng dan Mohamad Sabu.

Dalam kenyataan itu jelas menyebut Pakatan Harapan tidak akan bekerjasama dengan PAS dalam pilihan raya umum ke-14 (PRU-14) dan sedang merangka strategi untuk sebarang kemungkinan dalam menghadapi pertandingan tiga penjuru.

Untuk rekod, walaupun mesyuarat kali ini dihadiri semua pemimpin kanan daripada setiap parti komponen Pakatan Harapan, tetapi hanya timbalan presiden PKR yang juga Menteri Besar Selangor, Datuk Seri Azmin Ali yang tidak kelihatan.- CARI


25

Bagus
40

Marah
25

Terkejut
11

Sedih
24

Lawak
17

Bosan

Friends Rank (142 people)

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote zamzam 29-8-2017 11:21 AM
sejak biler PAS nak kerjasama dgn depa ni? padahal pkr yg pi melutut jumpa Haji Hadi? tiba2 tolak PAS??

kompius aku.
Quote Elle_mujigae 29-8-2017 11:24 AM
Okay la tu..Lebih banyak pilihan utk rakyat Malaysia....
Quote Orix 29-8-2017 11:42 AM
Good one.. semakin jelas dan nyata la nak undi sapa nnt {:run
Quote dinoloveshasha 29-8-2017 11:46 AM
zamzam replied at 29-8-2017 11:21 AM
sejak biler PAS nak kerjasama dgn depa ni? padahal pkr yg pi melutut jumpa Haji Hadi? tiba2 tolak PA ...

kan... kelako la kaki spin.... hujung2 canang tak perlukan PAS....
Quote wajevo 29-8-2017 11:50 AM
Kat Selangor bukan pakatan harapan. Tapi pakatan rakyat, ada parti Pas. The old original pakatan.
Quote ninnakarinna 29-8-2017 06:10 PM
Apa perasaan kak wan tu ye. Awkward pulak tengok gambar dia sebelah mahathir.

Org yg pernah menjatuhkan suami dia dulu. Apa plak perasaan nurul izzah tengok gambar ni. Heeish.. politik memang bukan utk i la.
Quote Skuau 29-8-2017 06:22 PM
ninnakarinna replied at 29-8-2017 06:10 PM
Apa perasaan kak wan tu ye. Awkward pulak tengok gambar dia sebelah mahathir.

Org yg pernah menja ...

Dalam politik...'takde perasaan'.....
Quote ninnakarinna 29-8-2017 06:35 PM
Skuau replied at 29-8-2017 06:22 PM
Dalam politik...'takde perasaan'.....

Kalau mcm tu lg bahaya. Jiwa dah "mati"
Quote Skuau 29-8-2017 06:46 PM
ninnakarinna replied at 29-8-2017 06:35 PM
Kalau mcm tu lg bahaya. Jiwa dah "mati"

Begitulh politik....
Quote bangcak 29-8-2017 10:05 PM

pas dah buktikan bukan parti tunggangan dap.
umngok bila mau bukti??
Quote OrenTheReturn 30-8-2017 12:45 AM
ninnakarinna replied at 29-8-2017 06:10 PM
Apa perasaan kak wan tu ye. Awkward pulak tengok gambar dia sebelah mahathir.

Org yg pernah menja ...

Aku baru jah td googled2 nmpk pic nurul Izzah jumpa tun m kat londonnnn.....kellassss hoccaeyyyy zmn dah berubahhh, siapa sangka kita akan menyaksikan permusuhann anwar-tun m berakhir sebalikkknya dorg tagteammmm pulakkk
Quote OrenTheReturn 30-8-2017 12:51 AM
Eloklahhh PAS takkk joinnn  sbb PAS ni low classs dia lain macammm,  negeri dorg in charge sampahhh pun dorg tak tahuuuu nak uruskannn. Nak ajak dorg joinnn tubuhkannn kjaan buat apa jenis2 tak tahu buat keja ni, makan gajiiii buta lah jawabnya. Bayangkan opis gomen kat kelantan yg dikuasaiiiii puakk2 lobaiiii ni, dorg pun agaknya tak tahu apa yg dorg kena buat, dorg cuba2 nasibbbb jualll agama, bertanding menang masukkk ofiss tak tahu kena buat apa, jd  mcm lobaiiii2 duk minomm kopiiii lepakkk sama puakkk2 dia lahhh.
Quote ninnakarinna 30-8-2017 12:53 AM
OrenTheReturn replied at 30-8-2017 12:45 AM
Aku baru jah td googled2 nmpk pic nurul Izzah jumpa tun m kat londonnnn.....kellassss hoccaeyyyy z ...

Kan kaka.. so 20 tahun lg jgn terkejut kalau rafizi cemolot dgn noh omar..
Quote OrenTheReturn 30-8-2017 12:54 AM
ninnakarinna replied at 30-8-2017 12:53 AM
Kan kaka.. so 20 tahun lg jgn terkejut kalau rafizi cemolot dgn noh omar..

Khennn....takde yg pelikkkk kat donia ni, semuanya mungkinnnn sis
Quote OrenTheReturn 30-8-2017 12:56 AM
Bangsatttt2 PAS mmg tak bolehhhh dibagiiii kuasa, buang duitttt negara bagiiii keja kat org yg tak tahu buat keja, ujungggg2 bertimbonnnn sampahhhh sarapppp satu negaraaa kluuu puak2 ni memerintahhhh kahkahkahhhhhh
Quote OrenTheReturn 30-8-2017 12:59 AM
PAS ni patutnya sedarrrr diriii, taktahuuuu buattt kija buat apa nak gila kuasa sampaiiii sampaiiii sanggopppp jual agama demiii kuasa n duittttt! Betullll2 bangsatttttlahhh dorg ni!
Quote ninnakarinna 30-8-2017 01:00 AM
OrenTheReturn replied at 30-8-2017 12:51 AM
Eloklahhh PAS takkk joinnn  sbb PAS ni low classs dia lain macammm,  negeri dorg in charge sampahhh  ...

Betul kaka.. kwn2 iols yg kelantan memang x nak balik sana dah. Sedih org sana kalau tau. Bukan sorang dua yg ckp mcm tu hoccay..

Sorang ni dia citer betapa sedihnya tengok pasar pasir mas yg boleh dikatakan baru dibina tu. Balik baru ni dia ckp kotornya ish3. X sama mcm pasar2 kat sini.bersih katanya. (Padahal iols rasa masih boleh up lg)

Sorang lg siap ckp tunggu sampai menteri besar buat kelas n undang2 kebersihan pd rakyat sampai rakyat n negeri tu bersih (bersih drpd yg skrg) baru dia akan consider duduk sana. Skrg mak dia tgal sorang. Mujur ada abang keje kampung duk dekat2 situ tengok kan.
Quote OrenTheReturn 30-8-2017 01:01 AM
Dah lahh gunakan agama utk dptkan kuasa, sebijikkkkk mcm isis talibannnn bagaiiii. Bangsatttt sgttttt kejahatannnj dorggg ni! Betapa bahayanya golongannn bangsatttt2 penjual agama mcm ni klu peganggg tampokkk pemerintahann! Dah le nampakkkk low classsss......huhhh
Quote OrenTheReturn 30-8-2017 01:09 AM
ninnakarinna replied at 30-8-2017 01:00 AM
Betul kaka.. kwn2 iols yg kelantan memang x nak balik sana dah. Sedih org sana kalau tau. Bukan so ...

Khennn.....ummahh kelate sendirii punnn complainn, baruuu ni ada kat satuuu thread sis changa dgn sis sengkucinggg dedahkann psl masalahhh pembuangannn sampahhh yg takde sistem di kampong2 di negeri asal dorg serambiiii mekahhh tu. Maksudnya pamdai2lahhh ummahhh kena lupuskan sendiri sampahhh memasingg. Ada kampongggg yg buat longgokann besarrr katanya. Bayangkan di zmn modern ni kjaan yg memerintahhh tak sediakan sistem pembuangan sampahhh yg lebihhhh bertamadunnn, dah tu pulakkkk dah memerintahhh berpulohhh tahonnnn de katt negeriii tu, ummah masihhh hidoppp mcm zmn primitiffff.

Lihat semua komen(319)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

24-7-2024 01:08 AM GMT+8 , Processed in 0.216132 second(s), 48 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top