CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CARI Infonet Portal Portal Utama Gaya Hidup Lihat artikel

Botol Susu Anak Berkerak? Gunakan 3 Bahan Ajaib Ini, Pasti Mujarab!

16-8-2017 01:30 PM| Diterbitkan: CARI-MAL| Dilihat: 6529| Komen: 24|Original author: Oleh: Maly Rosli

Description: Hanya mereka yang ada anak kecil sahaja memahami perasaan seorang ibu hendak membersihkan botol susu yang sudah berkerak.Kadang-kadang, rendam dalam air panas sampai sejuk airnya, kerak tu tetap degil ...
Hanya mereka yang ada anak kecil sahaja memahami perasaan seorang ibu hendak membersihkan botol susu yang sudah berkerak. Kadang-kadang, rendam dalam air panas sampai sejuk airnya, kerak tu tetap degil. Stres saja kan?



Foto: Youtube

Ha, untuk itu seorang ibu menampilkan dirinya bagi membantu anda menyelesaikan masalah ini.

Menurutnya, anda hanya memerlukan TIGA bahan ajaib yang terdapat di dapur anda. Jangan pandang sengkek dengan kuasa membersih beras dan garam tau. 


Foto: Watim's Box


Biasanya ia hanya mengambil masa dalam lima minit sahaja untuk 'berperang' dengan botol susu kalau guna cara ini.

Bahan:
Gunakan air panas untuk hasil yang lebih pantas
Sedikit garam dan beras

Caranya:
1. Masukkan beras ke dalam botol dan isi air panas 


2. Tutup botol dengan penutup dan goncang sehingga kerak tertanggal

Loading FB Post...

3. Bilas dengan air bersih


4. Ulang langkah sama untuk garam.
Nota: Untuk kesan lebih cepat, gunakan berus botol ya.



5. Masukkan beras dan sedikit air panas ke dalam puting dan gesek permukaan puting seperti dalam video ini.

Loading FB Post...

Foto: FB Fitriah Azman

Ha, macam mana? Tak susah pun kan nak bersihkak kerak pada botol susu sebenarnya. Walau macam manapun, rajin-rajinlah mencuci botol susu sebaik digunakan bagi mengelak botol berkerak, okey? - CARI


20

Bagus
44

Marah
27

Terkejut
27

Sedih
20

Lawak
29

Bosan

Friends Rank (167 people)

  • Terkejut

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote raradhia 16-8-2017 02:03 PM
mohon kaka @cilipadipedas memberikan sepatah dua kata pasal botol susu berkerak
Quote raradhia 16-8-2017 02:06 PM
raradhia: mohon kaka @cilipadipedas memberikan sepatah dua kata pasal botol susu berkerak


eh, @CiliPadiSedap
Quote sheqim 16-8-2017 02:37 PM
Aku igt kalu dh berkerak camtu beli botol baru tukar sbb tu bermakna dah xboleh pakai hahahaha
Quote KucingKedai 16-8-2017 02:42 PM
Edited by KucingKedai at 16-8-2017 02:44 PM

Horornya ada kerak banyak.. huhu.
Mungkin untuk tujuan demo, oleh itu saja dibiarkan berkerak sebegitu. {:dot
Quote CiliPadiSedap 16-8-2017 02:45 PM
raradhia replied at 16-8-2017 02:03 PM
mohon kaka @cilipadipedas memberikan sepatah dua kata pasal botol susu berkerak

Birahnya, botol susu malas basuh sibuk nak berpetua petua..
Quote rainbow259 16-8-2017 03:09 PM
haha noted!
Quote Berdoza 16-8-2017 05:07 PM
camne lah mak2 boleh tak tgk betol2 botol susu ank diaorg ye.
Quote labubuyung 16-8-2017 05:36 PM
mak bapak malaih basuh botoi smpi berkerak.
Quote labubuyung 16-8-2017 05:37 PM
selalunya yg botoi anak berkerak ni, mak bapaknya alim. i tak paham sggh.
Quote EvieWanKenobi 16-8-2017 05:47 PM
nape sampai berkerak?

lepas minum susu basuh la terus..
Quote raradhia 16-8-2017 06:19 PM
CiliPadiSedap: Birahnya, botol susu malas basuh sibuk nak berpetua petua..



haha, susu dah basi berketul2 dalam tu masih xbasuh jgak. .
Quote Iema5008 16-8-2017 06:21 PM
Nape malas sngat nak cuci trus botol tu... Ni mesti kes dbiar bhari2 baru cuci... Eiiii
Quote MyNameIsIris 16-8-2017 07:35 PM
Gelinyaaaaa... buang lah wei.. tak payah petua-petua lestari segala.
Quote Xjxj 16-8-2017 09:45 PM
Thanks for the imfo
Quote Xjxj 16-8-2017 09:45 PM
{:love{:love{:love{:love
Quote carly_lah 16-8-2017 10:57 PM
setiap 3 bulan, tukar botol baru... apa susah... bukan mahal pun... ni x beli yg mahai2 tp pemalas nk cuci... pui!!!
Quote fefeeling 17-8-2017 02:19 AM
btol plastik bubuh air panas selamat ke?
Quote fefeeling 17-8-2017 02:19 AM
botol susu x mahal kan.. dah berkerak tu beli jelah baru
Quote nisako 17-8-2017 01:06 PM
wah mesti malas cuci botol smpi jd mcm tu.........

Lihat semua komen(24)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CARI Infonet

27-2-2024 05:12 PM GMT+8 , Processed in 0.060623 second(s), 48 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top