CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CARI Infonet Portal Portal Utama Isu Semasa Lihat artikel

Terjun Keretapi Demi Selamatkan Wanita Tua, Konduktor Hilang Kaki Kanan

10-7-2017 04:54 PM| Diterbitkan: CARI-LTS| Dilihat: 3903| Komen: 35

Description: Bagi menyelamatkan seorang wanita warga emas yang melintas landasan, seorang konduktor kereta api bertindak terjun dari kereta api yang mengakibatkan dirinya kehilangan kaki kanan.

sumber : www.straitstimes.com


Bagi menyelamatkan seorang wanita warga emas yang melintas landasan, seorang konduktor kereta api bertindak terjun dari kereta api yang mengakibatkan dirinya kehilangan kaki kanan.

Memetik laporan mStar, lelaki yang berusia 29 tahun itu dikenali sebagai Xu Qiankai itu dikatakan sempat menarik brek kecemasan sebaik mengesan wanita berusia 65 tahun sedang melintas landasan. 

Selain cuba menarik perhatian wanita itu dengan menjerit dan membunyikan wisel, namun tindakannya tidak dipedulikan wanita itu yang difahamkan bermasalah pendengaran.

Biarpun berjaya menyelamatkan wanita tersebut dengan menolaknya dari landasan, namun kaki kanannya tidak sempat ditarik keluar dari landasan dan akibatnya digilis keretapi.


Kemudian, Xu kelihatan terbaring di atas tanah dalam keadaan sakit tetapi masih sedar untuk memeriksa keadaan wanita itu.

Kemudiannya dia dibawa ke hospital dan doktor terpaksa memotong kaki kanannya bagi menyelamatkan nyawanya.- CARI




12

Bagus
6

Marah
12

Terkejut
11

Sedih
10

Lawak
5

Bosan

Friends Rank (56 people)

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote kucen_miang 10-7-2017 04:56 PM
kesiannya. kau sungguh berjasa.
Quote Modngengade 10-7-2017 05:05 PM
murninya hati leluhur jinjang ni walaupun majoriti hati leluhur umpama bangkai
Quote matchstick 10-7-2017 05:26 PM
baik sungguh hati dia...
Quote sabar_sabariah 10-7-2017 05:30 PM
aduhai..
di saat semua orang kata China begitu begini
ada pulak yg terlajak baik camni
Quote Madel 10-7-2017 05:35 PM
Kawan aku ,bapak dia excident 2 hari sebelum hari raya aritu..pak dia tercampak keluar dari van.
Mula2 doc potong bawah lutut tpi pendarahan tak berhenti so potong lgi smpai paras peha.
Quote minguk 10-7-2017 05:43 PM
bagusnya beliau..
Quote imthegirl 10-7-2017 05:47 PM
tak dengo satu hal lah, tapi takkan acik tu tak nampak keretapi nak lalu
Quote Artemesiaa 10-7-2017 06:04 PM
Setiap tempat ada je orang baik dan orang jahat.  Ni contoh orang baik yang gigih berusaha menyelamatkan nyawa orang lain walaupun diri sendiri yang akhirnya tercedera.  Moga tokey ketapi tetap memberikan beliau pekerjaan walaupun dah mengalami kecacatan.
Quote hanalisa 10-7-2017 06:13 PM
wujud lagi manusia sebegini.
Quote crystel 10-7-2017 06:27 PM
Kesiannya.. Dah sakit pun sempat lagi dia check makcik tu ok ke tak
Quote panadolsoluble 10-7-2017 06:28 PM
murninya beliau..
Quote ShiningStars 10-7-2017 06:35 PM
Kesiannya
Quote DeeHanania 10-7-2017 06:49 PM
Adduuhhyaii,
Melelas kaki yer,
Quote Skuau 10-7-2017 06:54 PM
Ahh...bini pak mat tempe rupanya...ptlah
Quote Tehtarik2017 10-7-2017 07:37 PM
Mulia ya hati
Quote aleesyasofia 10-7-2017 08:36 PM
mulia hatinya.. sggp korbankn dri utk bntu org lain
Quote RatuDunia94 10-7-2017 08:37 PM
Patut biorkan je la nenek tu.. Dah sah nenek tu dah tua.. Ko yg masih muda patut pikir diri sendiri nak guna kaki nk cari duit sara diri n keluarga..
Quote mjla 10-7-2017 08:40 PM
Byk stg nonton crita batmang
Quote Decaffeinated 10-7-2017 08:43 PM
Artemesiaa replied at 10-7-2017 06:04 PM
Setiap tempat ada je orang baik dan orang jahat.  Ni contoh orang baik yang gigih berusaha menyelama ...

Negara kuminis kan?.... insya Allah nasib pakcik ni terbela....



Lihat semua komen(35)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CARI Infonet

26-2-2024 02:43 AM GMT+8 , Processed in 0.054135 second(s), 48 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top