CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CARI Infonet Portal Portal Utama Gaya Hidup Lihat artikel

Kenali Personaliti Wanita Melalui Gaya Ketawa

3-7-2017 06:04 PM| Diterbitkan: CARI-HBZ| Dilihat: 12272| Komen: 27|Original author: Oleh : Hafiz BZ

Description: Ketawa mampu menceriakan suasana dan menghilangkan tekanan hidup (stress)...


Ketawa mampu menceriakan suasana dan menghilangkan tekanan hidup (stress). Dikatakan juga, ketawa adalah salah satu petua awet muda yang paling mujarab tanpa mengeluarkan sebarang kos.

Namun siapa sangka disebalik senyuman dan gelak tawa seseorang wanita terselit rahsia peribadi yang mungkin ramai masih belum tahu.

Percaya atau tidak, perempuan yang banyak cakap dan selalu ketawa adalah perempuan yang pendiam dan kerap menangis apabila ditimpa masalah. 

Jom kita kenali personaliti seseorang wanita dengan lebih mendalam berdasarkan gaya ketawa. 



1. Bila ketawa mulutnya terbuka lebar. 
Seorang wanita yang agak terbuka,tak ada pendirian tetap dan mungkin agak penakut.Apa jua yang terjadi dalam hidupnya samada masalah besar atau pun kecil seolah-olah tidak pernah ditanggapinya dengan serius.Apa yang penting baginya adalah menghadapi saja kenyataan yang datang.Wanita yang memiliki ketawa seperti ini juga pada umumnya pandai bergaul,berdedikasi dan selalunya disukai kawan-kawan serta orang di sekelilingnya kerana sikapnya yang bersedia menolong pada bila-bila masa yang diperlukan.Seorang yang mempunyai emosi yang tak menentu membuatkan amat sukar untuk menduga hati dan perasaannya.Dia juga seorang wanita yang biasanya menaruh minat yang mendalam dengan apa yang disukainya tetapi akan meninggalkan begitu saja bila tidak lagi menarik minatnya.Dalam urusan cinta,disebabkan tabiatnya yang sebegini ada kemungkinan dia akan mudah berubah hati,berpindah teman dari satu lelaki ke satu lelaki yang lain.

2. Bila ketawa kedua-dua sudut bibirnya naik ke atas. 
Biasanya wanita yang ketawa seperti ini seorang yang bersikap terbuka,bijak bergaul dan pandai memikat hati orang untuk menyukainya.Seorang yang pemurah dan tak pernah segan-segan menolong orang yang dalam kesusahan.Dalam tugas dan pekerjaan,dia seorang yang cukup bertanggungjawab dan bijak mengatasi tiap persoalan yang datang.Dia tak pernah ragu mengambil keputusan dan akan melaksanakan apa yang sudah menjadi tugasnya dengan baik.Pada umumnya,hatinya sukar untuk terpaut pada lelaki.Tetapi apabila sudah jatuh cinta,dia akan mengorbankan apa saja untuk orang yang dicintainya.

3. Bila ketawa wajahnya menunduk ke bawah. 
Wanita yang ketawa seperti ini biasanya bersikap agak tertutup,tidak suka berbasa-basi dan pandai menyimpan rahsia.Selalu berhati-hati dengan orang yang baru dikenali dan tidak akan sembarangan mencurahkan perasaannya.Suka menyendiri dan menjauhkan diri dari tempat orang ramai kerana dia akan merasa lebih damai dan tenang.Dia tak mudah jatuh cinta,apalagi sampai mengemukakan hasrat hatinya.Lebih suka bermain-main dengan perasaannya sendiri.Kesetiaannya memang sukar untuk terbeli dengan apa pun.


Kenali Personaliti Wanita Melalui Gaya Ketawa


4. Bila ketawa suka menutup mulutnya dengan telapak tangan. 
Ekspresi ketawa seperti ini menandakan dia seorang wanita yang suka membandingkan dirinya dengan orang lain,tak percaya diri sendiri dan lemah dalam soal pergaulan.Sikapnya yang tidak berpuashati dengan diri sendiri membuatkan hatinya penuh keraguan dan kerap merasa dirinya tak bererti bila berhadapan dengan orang yang melebihi dirinya.Jika tidak mengenalinya secara mendalam,memang dia kelihatan seperti sombong tetapi hakikatnya dia seorang yang baik hati dan mengambil berat hal orang lain.Dalam bertindak dia selalu berhati-hati dan tidak ingin menyakiti hati orang lain kerana dia juga akan sangat marah jika hatinya disakiti.Dalam cinta,umumnya dia seorang wanita yang sangat setia namun sukar untuk memaafkan bila hatinya dilukai.

5.Bila ketawa kedua-dua sudut bibirnya turun ke bawah. 
Gaya ketawa seperti ini menunjukkan dia seorang wanita yang memiliki kemahuan yang keras,pantang menyerah dan tidak boleh ditunjuk ajar.Bila dia sudah mengambil keputusan,sukar untuk diubah lagi.Keinginannya banyak dan selalu tidak tercapai,maka itu dia sering merasa stress bila tidak berhasil memperolehi apa yang diinginkannya.Dalam pekerjaan seorang yang amat rajin dan bersedia berusaha untuk kemajuan masa depannya.Hati dan perasaannya agak sukar diduga,kadangkala gembira,kadangkala marah-marah.Bila dia marah memang amat sukar membuatnya baik kembali.Dalam soal cinta,umumnya dia seorang yang suka memerintah pasangannya dan sukar diatur sifatnya.


6. Bila ketawa kelihatan seperti senyum senyum saja. 
Dia seorang wanita berjiwa besar,boleh menerima nasihat dan pandai bawa diri.Selalu berhati-hati dalam pergaulan,tetapi pandai mengambil hati dan disukai ramai.Hati dan perasaannya senang diduga kerana dia cukup terbuka dalam mengemukakan apa yang diinginkan dan yang menjadi matlamat hatinya.Lelaki biasanya mudah jatuh cinta dengannya kerana sifatnya termasuk jinak-jinak merpati.Sering membuat lelaki penasaran namun jika hatinya sudah terpaut pada seseorang lelaki,sukar untuk dilepaskannya.




7 .Bila tertawa tubuhnya sampai bergerak/bahu bergoncang. 
Jenis wanita yang amat pandai mengambil hati,tidak ada pendirian tetap dan sukar diduga hatinya.Suka memerhatikan orang lain dan membuat orang tertarik padanya.Agak keanak-anakan dan memiliki khayalan yang tinggi tak mudah dicapai.Tempat yang ramai orang seperti pesta dan sebagainya merupakan tempat kesukaannya.Dalam cinta,dia biasanya mudah jatuh cinta.Baginya cinta bagaikan perjudian untung rugi.Walaupun demikian,dia memiliki cinta sejati yang akan diserahkan sepenuh hati,setia keakhir hayat,pada lelaki yang dicintainya.

8. Bila ketawa mulutnya agak terbuka sedikit dan kedua-dua sudut bibir sedikit menurun ke bawah. 
Wanita yang tidak mudah meluahkan perasaannya dan pandai menyimpan persoalan diri jauh didalam hati.Bercita-cita tinggi dan sedia menerima nasihat orang lain dengan baik.Namun,dia juga bukan seorang yang terbuka dan bijak menyimpan rahsia.Juga seorang yang suka memendam perasaannya sendirian.Dalam cinta,dia seorang kekasih yang setia tetapi amat mengharap pasangannya yang selalu mengalah padanya dalam apa jua perkara.


Antara 8 gaya ketawa di atas, yang mana satu gaya ketawa anda? - CARI


25

Bagus
31

Marah
31

Terkejut
27

Sedih
24

Lawak
30

Bosan

Friends Rank (168 people)

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote @chik 3-7-2017 10:30 PM
Ntah yg mana satu
Quote ainashiqa 4-7-2017 10:39 AM
klu ketawa smp kuar air mata cmne lak?
Quote iznanaziz 4-7-2017 12:19 PM
AKU KETAWA KUAT SGT.  SELALU KENA MARAH DGN LAKI DAN ANAK AKU.
KONTROL KETAWA TU...

AKU RASA, AKU KATEGORI PERTAMA, MULUT TERBUKA BESAR.

TAPI AKU HERAN LA...ADA KENGKAWAN YG SUKA DENGAR AKU KETAWA.  NTAH TANG MANA YG LUCU, AKU PUN TAK TAHU.
Quote Artemesiaa 4-7-2017 03:20 PM
Percaya le sangat benda2 cam tu
Quote shasha79 4-7-2017 03:46 PM
haha this is nice!
Quote likecandy 4-7-2017 08:09 PM
Ada bukti saintifik ka ni semua
Quote Ciksayang 4-7-2017 11:55 PM
Nak ketawa bila baca ni.. Heheh
Quote Tehtarik2017 5-7-2017 09:16 PM
Macam style ketawa rupanya....
Quote neurelle 9-7-2017 05:50 PM
Kalo ketawa ponti?  
Quote SallyTan21 10-7-2017 06:45 PM
Ntah yg mana satu
Quote ShiningStars 15-7-2017 07:21 PM
Boleh caye ke
Quote redapple10 15-7-2017 08:16 PM
Thanks for good tips
Quote redapple10 15-7-2017 08:16 PM
btw i jenis ketawa sopan kuikuikui
Quote AmeliaFong 17-7-2017 05:23 PM
Ntah yg mana satu
Quote nisako 20-7-2017 03:31 PM
macam x caya je pun........
Quote rainbow259 16-8-2017 10:41 AM
ainashiqa replied at 4-7-2017 10:39 AM
klu ketawa smp kuar air mata cmne lak?

haahhaaha itu la kan
Quote rainbow259 16-8-2017 10:42 AM
mcm2 jenis ketawa rupanya
Quote zaziot 18-8-2017 02:32 PM
-----------------------------------------------------------------
2. Bila ketawa kedua-dua sudut bibirnya naik ke atas.
5.Bila ketawa kedua-dua sudut bibirnya turun ke bawah.
-------------------------------------------------------------------

Aku dok pk cane rupe gelak 2 jenis kt atas ni
Quote diss69 18-8-2017 03:01 PM
kalau ketawa mana laa perasan bibir naik or jatuh..{:question

Lihat semua komen(27)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CARI Infonet

23-4-2024 12:12 AM GMT+8 , Processed in 0.077903 second(s), 48 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top