CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CariDotMy Portal Portal Utama Selebriti Tempatan Lihat artikel

Babak Penting Filem Sindiket Dipotong, Bade Selar LPF Cuba 'Play Safe'

8-4-2017 12:19 PM| Diterbitkan: CARI-LTS| Dilihat: 6887| Komen: 25

Description: Beberapa bahagian penting daripada filem aksi Sindiket yang dipotong oleh Lembaga Penapisan Filem (LPF) mengundang rasa kurang senang pengarah, Bade Azmi.
"Jadi saya tak melihat ia (bahagian yang dipotong) sebagai satu perkara yang sensitif. Saya tak buat filem lucah, keterlaluan atau sensitif."

"Masa saya buat filem ini, saya melihat daripada aspek kreativiti, seni dan cara penyampaian cerita dengan baik."

Demikian luahan pengarah filem, Bade Azmi yang rasa kurang senang hati dengan beberapa bahagian penting daripada filem aksi Sindiket yang dipotong oleh Lembaga Penapisan Filem (LPF)

Memetik laporan mstar, jelas Bade, kira-kira tujuh bahagian dalam filem Sindiket yang diterajui Sharnaaz Ahmad dan Daphne Iking 'hilang' selepas suntingan LPF.

Biarpun akur dengan tapisan LPF yang merupakan prosedur wajib bagi setiap karya untuk tontonan umum, Bade berkata dia tetap tidak berpuas hati apabila filem yang mula menemui penonton pada Khamis lalu disunting dengan cara yang tidak kemas. 

Filem Sindiket mengetengahkan tentang isu pemerdagangan manusia yang berlaku di Malaysia dan antara mangsa yang melakonkan watak remaja diculik bagi tujuan itu ialah Liyana Jasmay dan Sharifah Amani. Kedua-dua mereka diculik untuk dijadikan hamba seks.- CARI

sumber foto: http://farm8.staticflickr.com/



22

Bagus
25

Marah
17

Terkejut
21

Sedih
16

Lawak
21

Bosan

Friends Rank (122 people)

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote ReginaGeorge 8-4-2017 12:22 PM
Malaysia kan negara islam. Semua haram.
Quote samasam90 8-4-2017 12:22 PM
ce bagitahu scene apa yg dipotong?

sejak isu batb, lpf nampak sangat mengarut.
Quote sepitsiput 8-4-2017 12:23 PM
dengan poster hauk yg dihencap meols ratusan purnama nan lalu? kirim.salam jah
Quote EhhEtonLahh 8-4-2017 12:24 PM
scene sharnaaz bogel kahh???
Quote samasam90 8-4-2017 12:27 PM
sepitsiput replied at 8-4-2017 04:23 AM
dengan poster hauk yg dihencap meols ratusan purnama nan lalu? kirim.salam jah

yang ini kah sis poster zaman dulu kala? sedihla macam ne. pasaipa lpf tak rekomendasi sekali pasal poster. malu la.
Quote stayathomemom 8-4-2017 01:06 PM
Ni cite remake 90an kah?
Quote CiliPadiSedap 8-4-2017 01:53 PM
hurm sendunya.. acik2 kepam dan dak wechat je pg tgk
Quote JeepersCreepers 8-4-2017 06:21 PM
Kat Awani hari tu, katanya filem ni isu ttg human trafficking. Isu yg menarik tp filemya xtau la menarik ke tak.
Quote dockers 8-4-2017 07:14 PM
Ramai je majikan kat Msia ni terlibat dlm pemerdagangan manusia

Maka tak heran la
Quote samasam90 8-4-2017 07:50 PM
sendunya tered ne. dari petang tadi kot post. takkan baru 9 jah komennya...
Quote WajibulGhunah 8-4-2017 08:23 PM
Minah moto tu x banned pulak
Quote GigaMom 8-4-2017 11:08 PM
samasam90 replied at 8-4-2017 07:50 PM
sendunya tered ne. dari petang tadi kot post. takkan baru 9 jah komennya...

Kesenduan sg ni
Quote imanda 8-4-2017 11:23 PM
Dah kata psl hamba seks harusla ada ayat2 lelucas, bade pon hang mmgla tgk dr segi seni tp yg tonton tuh tah pk apa tah
Quote merrissa 9-4-2017 01:55 AM
nah tgk la cter ni takder tapisan  http://www.imdb.com/title/tt1411956/

hakikat memang pahit ditelan
Quote Sonneblume 9-4-2017 02:26 AM
Nak tau jgk babak apa yg kena tapis tu..
Quote WhiskeyScotch 9-4-2017 02:46 AM
Ada unsur-unsur LGBT ka?
Quote chinta89 9-4-2017 09:09 AM
teruk sgt ke scene dh tahap2 nk potong ni.
Quote cheergirlz 9-4-2017 09:51 AM
teruk sgt ker smpai kena potong..beauty n the beast pon ok jer mula2 isu psl gay...
Quote katibism 11-4-2017 12:49 PM
JeepersCreepers replied at 8-4-2017 06:21 PM
Kat Awani hari tu, katanya filem ni isu ttg human trafficking. Isu yg menarik tp filemya xtau la men ...

Songlap...citer human trafficking plg best stakat neh

Lihat semua komen(25)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

13-6-2024 06:56 AM GMT+8 , Processed in 0.200741 second(s), 48 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top