CariDotMy

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CariDotMy Portal Portal Utama Gaya Hidup Lihat artikel

Rambut Rosak Dan Gugur? Cuba Masker Telur DIY Ini!

17-3-2017 12:29 PM| Diterbitkan: CARI-MAL| Dilihat: 5545| Komen: 13|Original author: Oleh: Maly Rosli

Description: Anda mungkin tak pernah dengar atau percaya sekiranya telur boleh dijadikan masker rambut, bukan? Sejajar perkembangan masa, semakin banyak produk kecantikan dan penjagaan rambut berada di pasaran.
Anda mungkin tak pernah dengar atau percaya sekiranya telur boleh dijadikan masker rambut, bukan? Sejajar perkembangan masa, semakin banyak produk kecantikan dan penjagaan rambut berada di pasaran. 



Foto: http://food.ndtv.com

Namun, ada yang tidak memberi apa-apa kesan positif pada rambut, malah sebaliknya memberik efek buruk.


Foto: Garnier

Telur sebenarnya merupakan salah satu cara tadisional digunakan untuk penjagaan dan rawatan rambut di seluruh dunia. Kaya dengan protein dan biotin, telur menyediakan khasiat serta haruman diperlukan rambut selain mencegah rambut bercabang serta menggalak pertumbuhan rambut. Tapi macam mana nak buat masker rambut dengan telur? Mudah saja, jom tengok!



Bahan:
1 biji telur
1 biji pisang - dilecek
3 sudu makan susu

Foto: India Today

3 sudu makan madu
5 sudu makan minyak zaitun


Caranya:
1. Campurkan semua bahan sehingga sebati.
2. Sapukan pada rambut dan kulit kepala, biarkan selama sejam.
3. Basuh rambut dengan shampu dan bilas sehingga bersih. Lakukan 2 hingga 3 kali seminggu.


Khasiat telur akan beri protein pada rambut sementara pisang dan madu akan mengekalkan kelembapan rambut, manakala susu dan minyak zaitun akan membuat rambut bersinar selain menguatkan rambut.

Semua bahan digunakan memang berkhasiat tinggi. Jadi anda tak perlu ragu-ragu lagi. Cubalah! - CARI
16

Bagus
13

Marah
19

Terkejut
13

Sedih
12

Lawak
16

Bosan

Friends Rank (89 people)

  • Bagus

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote IxoraP 17-3-2017 02:00 PM
betul bkesan ker? iols nk cuba ni
Quote prettyuglybabe 17-3-2017 03:14 PM
banyak pulak bahannya..
ingatkan telur seketul dah cukup
Quote cik-jaja 17-3-2017 05:55 PM
pernah guna santan, kembang kempis hidung tahan bau tengik..ni guna telur, xtau la plk bau cmne..
Quote siskepoh 17-3-2017 05:58 PM
ok boleh la abam2 botak cuba
Quote babyLON. 19-3-2017 09:04 PM
prettyuglybabe replied at 17-3-2017 03:14 PM
banyak pulak bahannya..
ingatkan telur seketul dah cukup

sama lah. jadi leceh pula
Quote miemiecha 20-3-2017 04:01 PM
knp mek baca mek terus terbayang cekodok pisang nihhhhh
Quote surwanis 21-3-2017 02:12 PM
miemiecha replied at 19-3-2017 08:01 PM
knp mek baca mek terus terbayang cekodok pisang nihhhhh

adoii....mengekek aku gelak...
siut tul
Quote miemiecha 21-3-2017 02:45 PM
surwanis replied at 21-3-2017 02:12 PM
adoii....mengekek aku gelak...
siut tul

ini serius situr..
siap ada telur.. kacau sebati bagai..
pisang lagik..

keriut perut mek, teringatkan cucur pisang garing.. ya hampun!!!
sikit lagi nak sama, tggal letak gula pastu jgn letak lemon tu..

taraaaaa....
cucuq pisang garing...
Quote surwanis 21-3-2017 03:28 PM
miemiecha replied at 20-3-2017 06:45 PM
ini serius situr..
siap ada telur.. kacau sebati bagai..
pisang lagik..

i nak like jek...maleh nk komen..haha
td npk mcm ingat telo jek sebijik
pastu siap pisang bagai
kannn....
Quote miemiecha 21-3-2017 04:05 PM
surwanis replied at 21-3-2017 03:28 PM
i nak like jek...maleh nk komen..haha
td npk mcm ingat telo jek sebijik
pastu siap pisang bagai
...

kannn
mengundang sgt tau TT nih..
lapo pepetang ari
Quote notsospecial007 4-5-2017 11:11 AM
hahah.. mcm resepi plak
Quote marla69 5-5-2017 10:19 PM
Dah brmcm cuba pon masih gugur lagi. Pasrah jer lah
Quote amisery 19-7-2017 04:00 PM
BOLEH LA CUBA NANTI

Lihat semua komen(13)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

21-7-2024 02:31 PM GMT+8 , Processed in 0.057050 second(s), 42 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top