CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CARI Infonet Portal Portal Utama Gaya Hidup Lihat artikel

Dipenuhi Ratusan Topeng, Kampung Ini Wajib Dikunjungi Jika Ke Malang Indonesia

1-3-2017 05:22 PM| Diterbitkan: CARI-MRO| Dilihat: 8418| Komen: 26|Original author: Oleh: Myra Rozi

Description: Bila sebut tentang melancong ke Indonesia, ramai yang memilih untuk mengunjungi Bali, Lombok, Jakarta atau Bandung.
Bila sebut tentang melancong ke Indonesia, ramai yang memilih untuk mengunjungi Bali, Lombok, Jakarta atau Bandung.

Namun, destinasi yang satu ini pasti dapat menarik perhatian anda untuk melancong ke Malang, Indonesia kerana terdapat sebuah tempat baru dikenali sebagai Kampung Topeng Desaku Menanti di sana.


Foto: Radarmalang.co.id
Secara tepatnya, tempat ini terletak di Dusun Barang, Tlogowaru, Malang, Indonesia. Selain kaya dengan adat dan budaya, tempat ini juga menawarkan pengalaman yang luar biasa.

Uniknya di sini, sesiapa yang berkunjung dapat mempelajari budaya masyarakat Malang iaitu Topeng Malangan. 


Foto:http: blog.reservasi.com
Foto: Radarmalang.co.id
Menurut portal pelancongan Liputan6.com, beratus-ratus topeng kecil dan dua topeng raksasa setinggi 7.5 meter dan 5 meter lebar tersergam indah di sini.

Nak berswafoto? Inilah lokasi paling strategik! Suasana yang berwarna-warni pasti dapat menghasilkan gambar yang cukup sempurna.

Selain menangkap gambar, nikmati juga udara segar Kota Malang yang dipenuhi dengan tumbuhan dan pokok hiasan yang menghijau.

Foto: Ulinulin.com
Foto:lifestyle.okezone.com
Walaupun baru sahaja dibuka pada 14 Februari 2017 yang lepas, Kampung Topeng ini sudah tidak putus-putus dikunjungi para pelancong yang datang dari seluruh dunia.

Berminat untuk menghabiskan masa seharian dengan ditemani topeng-topeng? Ayuh, dapatkan tiket penerbangan anda sekarang dan bergembiralah bersama keluarga dan teman-teman di sana. -CARI
21

Bagus
8

Marah
16

Terkejut
25

Sedih
4

Lawak
14

Bosan

Friends Rank (88 people)

  • Bagus

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote cik-jaja 1-3-2017 06:30 PM
malam2 mesti seram je tengok..
Quote siskepoh 1-3-2017 06:39 PM
best jugok niii. marilah ke malang. jangan malang x sudah
Quote cikdot 1-3-2017 07:46 PM
ni pegi siang2 boleh la,..
Quote umbut 1-3-2017 10:23 PM
Tak nak lah.. Menyeramkan.. Bawak budak2.. Mengigau malam
Quote WajibulGhunah 1-3-2017 10:54 PM
Menyeramkannnnn ewwwww
Quote hdon 1-3-2017 11:53 PM
Tak sanggup nak tgk topeng byk2..seram
Quote Artemesiaa 2-3-2017 11:52 AM
Dia orang dah hari2 tengok mana nak seramnya lagi pelancong luar macam kita mungkin le rasa sikit pelik.  Selain topeng yang famous kat tempat ni Soto Malang tempat asal soto katanya.
Quote IxoraP 2-3-2017 12:24 PM
seramnya tgk topeng2 ni
Quote esbatu 2-3-2017 03:00 PM
besau2 topeng
Quote Nt-ViruS 2-3-2017 03:08 PM
stupid journalism, explain la backgroud story sikit.
Quote bellxx 2-3-2017 03:15 PM
kadang2 seram gak tengok topeng muka gituuu
Quote Logix 2-3-2017 04:15 PM
Malang ni dlm jajahan mana?
Quote WhiskeyScotch 2-3-2017 05:18 PM
Logix replied at 2-3-2017 08:15 AM
Malang ni dlm jajahan mana?

East Java.
Quote Leo_Gurlz 2-3-2017 08:34 PM
Pergi malam mcm melawat kampung seram jeeee
Quote binisupir 3-3-2017 12:37 AM
hopefully one day boleh ke sana
Quote haryatie 3-3-2017 10:20 AM
takut jerk...da la hodoh2
Quote cilok 3-3-2017 04:00 PM
pikir byk kali nk dtg.....
Quote Ayu61279 7-3-2017 11:06 AM
eerrkkkk.....
Quote jdmall 13-4-2017 12:40 AM
Wow..Minat!!

Lihat semua komen(26)

Kategori Berkaitan


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

3-2-2023 11:56 PM GMT+8 , Processed in 0.098009 second(s), 49 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top