CariDotMy

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CariDotMy Portal Portal Utama Gaya Hidup Lihat artikel

Susun Alat Solek Guna Bahan Terpakai, No 4 Tu Buat Anda Terkejut

23-2-2017 12:57 PM| Diterbitkan: CARI-MRO| Dilihat: 11240| Komen: 30|Original author: Oleh: Myra Rozi

Description: Apalah ertinya menjadi seorang wanita kalau tidak mempunyai peralatan dan alat solek yang membantu menyerlahkan lagi keanggunanmu bukan?
Apalah ertinya menjadi seorang wanita kalau tidak mempunyai peralatan dan alat solek yang membantu menyerlahkan lagi keanggunanmu bukan?

Namun, pasti ramai yang berdepan dengan masalah untuk mengemas dan menyimpan alatan solek agar tersusun, kemas dan menarik. Ayuh, cuba salah satu cara di bawah, guna bahan-bahan terpakai sahaja.

1. Gunakan sahaja  bekas plastik besar seperti ini. Boleh masukkan seberapa banyak pun alatan solek yang anda ada.

Foto: sophiesdish.wordpress.com
2. Jangan pandang rendah dengan rak gantung seperti ini. Walaupun asalnya untuk meletakkan kasut, tapi sekarang boleh diubah untuk menyimpan alat solek ya!


Foto:www.meltyfashion.fr
3. Baldi mini ini bukan sahaja cantik, tapi sangat elok dimanfaatkan untuk mengisi berus solekan dan celak anda. Gantungkan sahaja di dinding-dinding bilik.

Foto: girlterest.com
4. Wah, yang ini memang luar biasa. Rupanya bekas ais batu juga boleh digunakan untuk mengisi koleksi pembayang mata atau alat solekan yang kecil.

Foto: Pinterest
5. Selalunya kita buang sahaja gulungan tisu, tapi kali ini jadi lebih kreatif dengan mengitarnya semula menjadi hiasan dinding. Letakkan koleksi gincu anda di ruangan itu.

Foto:Pinterest
6. Kadang-kadang bekas kaca yang diperolehi dari kenduri boleh dikitar semula menjadi seperti ini. Nampak kemas dan menarik kan? Bekas ini juga senang diperolehi di kedai-kedai.

Foto: www.diynetwork.com
7. Siapa pernah beli sikat bersaiz jumbo? Jangan terkejut ya sebab ia juga boleh diubah menjadi rak. Cucukkan sahaja alatan solek di atasnya.
Foto: www.homedit.com
Semuanya nampak menarik bukan? Jadi bagaimana, sudah dapat tentukan nak buat yang mana atau tidak selepas melihat idea-idea di atas? -CARI
28

Bagus
27

Marah
32

Terkejut
39

Sedih
33

Lawak
35

Bosan

Friends Rank (194 people)

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote chinta89 23-2-2017 01:41 PM
no 7 mmg rare!
Quote ciksom 23-2-2017 01:48 PM
No 7 sikat ke penyapu?
Quote zawara 23-2-2017 01:52 PM
No 7 berus baju kot
Quote RatuDunia94 23-2-2017 01:54 PM
ciksom replied at 23-2-2017 01:48 PM
No 7 sikat ke penyapu?

Lbh tepat berus.. Ada sesetengah org pnggil berus dgn sikat.. Org indon pnggil berus gigi is sikat gigi..
Quote ms.mango 23-2-2017 02:02 PM
kreatif
Quote makton 23-2-2017 02:08 PM
kreatif.. esp no 7
Quote IxoraP 23-2-2017 02:53 PM
no 6 tu best.. rsa nk buat plak. hehee
Quote matchstick 23-2-2017 03:33 PM
bnyk nye mekap dia..aku sebekas kecik pun xpenuh

suka tgk yg no.3 tu
Quote mirebus 23-2-2017 03:45 PM
cantik la yg letak dlm gulungan tisu tu. boleh try
Quote nut.legacy 23-2-2017 03:49 PM
kreatifnyaa
Quote DeeHanania 23-2-2017 04:36 PM
Selalu buat no 1 tu... Senang buh dalam besen
Quote Gadis_sarawak 23-2-2017 05:10 PM
Selalu aku buat cam no.1 tu je kat umah pastu letak lam laci meja solek.

Tengok yang ni berkenan pulak yang tisu tu..memandangkan lipstik aku pun banyak tak tau dah nak letak mana
Quote yokoono 23-2-2017 05:14 PM

xblh buat no 1 tu...xmuat masuk dlm laci. Klu letak atas dressing table, mahu anak meols kejekan
Quote MyNameIsIris 23-2-2017 05:55 PM
saya amat memerlukan bekas mekap besaq... penat nak kena korek-korek pilih liptik... punyalah banyak liptik
Quote cik-jaja 23-2-2017 06:30 PM
no7 lg terkojut
Quote siskepoh 23-2-2017 06:36 PM
bab2 kreatif cmnila aku malas nk buat. bair jela bersepah.kahkah
Quote Artemesiaa 23-2-2017 07:08 PM
Menarik ideanya tapi kalau dah terlalu banyak sangat liptik nya tu mesti ada yang dah expired tapi masih disimpan boleh jadi hordars pulak
Quote xyhxxy 24-2-2017 09:29 AM
Suka no 2,3,5 &6
Quote keds 24-2-2017 04:45 PM
Good info....... O

Lihat semua komen(30)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

23-7-2024 01:47 PM GMT+8 , Processed in 0.116172 second(s), 48 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top