CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CARI Infonet Portal Portal Utama Isu Semasa Lihat artikel

Budak 5 Tahun Enggan Makan 'Daging' Kerana Sayangkan Haiwan

13-9-2016 04:31 PM| Diterbitkan: CARI-LTS| Dilihat: 7122| Komen: 30

Description: Zada rasa terkejut mendapati daging yang dihidangkan atas meja adalah hasil daripada pembunuhan haiwan, sekali gus menunjukkan reaksi yang amat sedih malah bertekad tidak akan makan daging buat selama ...
Oleh : TS LOO


sumber foto: www.dailymail.co.uk



'Saya tidak akan makan daging' , kenyataan itu disuarakan oleh Zada, seorang kanak-kanak yang berusia 5 tahun. 

Pada suatu hari, Zada rasa terkejut mendapati daging yang dihidangkan atas meja adalah hasil daripada pembunuhan haiwan, sekali gus menunjukkan reaksi yang amat sedih malah bertekad tidak akan makan daging buat selama-lamanya. 

Ibu Zada memuat naik rakaman perbualan dirinya dengan Zada di laman sosial serta-merta disebar secara meluas, tindakan murni Zada terhadap haiwan berjaya menambat hati netizen.


Dalam rakaman video, ibunya bertanya kenapa membuat keputusan tersebut? Zada menjawab, "sebab mereka adalah haiwan, saya menyukai haiwan." Dia juga berkata dengan nada simpati, "haiwan kebanyakkannya baik-baik belaka, tetapi saya sedar manusia tidak baik kerana memasak mereka." 

Akhir sekali ibunya bertanya adakah dia berpendapat haiwan merasakan apa yang dialami mereka itu adalah sesuatu yang sangat pedih, Zada jawab, "Saya fikir mereka tidak akan suka diletakkan di dalam ketuhar gelombang mikro." - CARI 







sumber info: www.dailymail.co.uk
16

Bagus
16

Marah
27

Terkejut
16

Sedih
14

Lawak
14

Bosan

Friends Rank (103 people)

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote Sayaaa 13-9-2016 05:13 PM
cutenya
Quote makbedah 13-9-2016 05:28 PM
#govegan . Harap2 lah aku juga vegan one day
Quote cHimo 13-9-2016 05:54 PM
Nanti suda besar jgn jadi mcm vegan gila kat youtube..
Quote mieymiey 13-9-2016 06:39 PM
Comey jerrrr
Quote aurorayasmeen 13-9-2016 07:45 PM
comel giler..
Quote MsDior 13-9-2016 09:12 PM
Sian tgk dia cerita, sedih kat cooked animals
Quote shanshero 13-9-2016 09:16 PM
vegan ni camne hidup ye. tak paham. berdiet macam lembu.
hari2 makan rumput
Quote buttergal 13-9-2016 09:21 PM
Cute sangat
Quote FARRAZOOL 13-9-2016 09:22 PM
Vegetarian ..
Quote Joannalee 14-9-2016 12:22 AM
Cutenye sian trauma
Quote Miming2 14-9-2016 05:45 AM
awww... cutenya budak nie haha..
Quote JpA0606 14-9-2016 08:16 AM
cute......   
Quote Kerangbusuk 14-9-2016 11:00 AM
Kesian jugak.dkt bintang tu.. tpi daging sedap...
Quote Princess_Na 14-9-2016 11:52 AM
gitu la kitaran hidup, dik. Tapi makan pun satu pilihan sbb kita bkn mcm harimau hanya bleh mkn daging atau lembu hanya bleh makan rumput.

Quote bianglala 14-9-2016 02:44 PM
kecik-kecik dah jadi vegetarian      
Quote CrowneGlory 15-9-2016 02:37 PM
sayur pun bernyawa dek.... ko minum air je la sampai mati...
Quote insulin 15-9-2016 02:47 PM
Janganlah pula adik tukar kenyataan pada 20 tahun akan datang. Ye la kan, sedapnya steak. Rugi x makan.
Quote bubblegummy 15-9-2016 08:38 PM
Nnt bile tade tenaga terus tuka statement , i need protein for energy.. Hmm camne tu?
Quote Artemesiaa 15-9-2016 10:39 PM
Sebab dia comel terus dapat perhatian

Lihat semua komen(30)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CARI Infonet

2-3-2024 08:42 AM GMT+8 , Processed in 0.057589 second(s), 48 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top