CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CARI Infonet Portal Portal Utama Fokus Lihat artikel

Rumah Lelaki Ini Hampir Dipecah Masuk, Dengarkan Pengajaran & Nasihat Darinya

26-8-2016 06:44 PM| Diterbitkan: CARI-MAMS| Dilihat: 5774| Komen: 14

Description: Kejadian jenayah terhadap kanak-kanak nampaknya semakin membimbangkan.
oleh Adib Za

Kejadian jenayah terhadap kanak-kanak nampaknya semakin membimbangkan. Terbaru, seorang netizen telah berkongsi kisah ngeri bagaimana seorang lelaki hampir menculik kanak-kanak di rumahnya. 


Lelaki dari Wangsa Maju ini berkata, isterinya bekerja sebagai pengasuh kanak-kanak di rumah. Berlaku kejadian yang menakutkan apabila adanya cubaan untuk pecah masuk ke dalam rumahnya pada waktu tengahari baru-baru ini. 

"Ketika kejadian isteri dan anak-anak jagaan berada di dalam rumah. Isteri saya sedang membuat kerja di ampaian bekalang perasan bunyi seperti orang cuba membuka kunci," tulisnya. 




Namun, perlakuan lelaki itu sempat dihalang apabila isteri lelaki ini terus menjerit dan menutup pintu serta tingkap. 


Modus operandi penjenayah itu pula memang bijak apabila dia akan cuba menarik perhatian anak-anak kecil ke bahagian pintu dengan meletakkan selipar anak di bahagian dalam grill. 

Kejadian yang berlaku ternyata memberi pengajaran kepada netizen ini dan isterinya. Justeru mereka tidak lupa untuk memberikan nasihat terutamanya kepada para wanita yang berada di rumah tanpa lelaki untuk melakukan perkara seperti:

1. Peka dengan perubahan di hadapan rumah.

2. Pasangkan jaring pada gril peintu atau tingkap atau tutup pintu ketika tiada orang lelaki di rumah. 

3. Simpan selipar anak-anak dalam rumah.

4. Simpan nombor telefon balai polis berhampiran.





Semoga kita sentiasa berwaspada dan berjaga-jaga agar si penjenayah tidak mudah mengambil peluang terhadap sekeliling kita. - CARI
7

Bagus
8

Marah
6

Terkejut
7

Sedih
5

Lawak
3

Bosan

Friends Rank (36 people)

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote harisanis 26-8-2016 08:17 PM
mst dh lama dia perhatikan rmh ni..taw sape yg tnggal waktu2 mcm ni.
Quote munchkin 26-8-2016 08:21 PM
Baru nak tutup pintu. Maksudnya grill dah kunci lah tu?
Quote munchkin 26-8-2016 08:21 PM
Baru nak tutup pintu. Maksudnya grill dah kunci lah tu?
Quote idril 26-8-2016 08:58 PM
munchkin replied at 26-8-2016 08:21 PM
Baru nak tutup pintu. Maksudnya grill dah kunci lah tu?

Aku rasa dia kunci grill je. Pintu di bukaknya.
Quote idril 26-8-2016 08:58 PM
Makin menjadi2 pulak kes colik budak2.... agak2 ada kena mengena ngan penjualan organ ke uolss
Quote Joannalee 26-8-2016 11:07 PM
Naya ...
Quote Joannalee 26-8-2016 11:07 PM
Naya ...
Quote nut.legacy 27-8-2016 01:10 PM
Kdg kita kt umah kunci grill and buka pintu sbb nk bg angin masuk dalam rumah.. Biar sejuk tp dah mcm ni org luar memerhati.. Tutup je la pintu
Quote Artemesiaa 27-8-2016 11:13 PM
Betul tu zaman sekarang ni tak yah le gigih nak buka pintu kalau tak ada orang lelaki dirumah dan nak kena alert selalu.  Penjenayah suka ambil kesempatan bila ada yang terleka
Quote MekArchana 28-8-2016 01:42 AM
Bahaya betul. Sentiasa kena berhati-hati.
Quote -electrifying- 29-8-2016 02:33 PM
dia dh aim la ni
Quote leylapple 29-8-2016 03:32 PM
masyarakat semakin sakit dan parah...

nak buat jahat pun tak takut lagi....

colek kanak2 then nak buat apa? prostitution? ransom? makanan?

gosh...

kecik2 dulu tanak mati, dah besar nak menyusahkan orang..
Quote mujer_in_espejo 29-8-2016 10:13 PM
Bahaya
Quote fusarium_neo 4-2-2017 03:22 AM
Kena sentiasa beringat kalu mcm nih

Lihat semua komen(14)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CARI Infonet

28-2-2024 01:24 PM GMT+8 , Processed in 0.057870 second(s), 43 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top