CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CARI Infonet Portal Portal Utama Fokus Lihat artikel

Contohi YB Khairy Jamaluddin Jadi Mat Bangla Kutip Sampah

15-8-2016 06:32 PM| Diterbitkan: CARI-IIN| Dilihat: 6011| Komen: 3

Description: KJ rupanya menjadi pekerja Alam Flora
Oleh Izzah Abbasy

Menteri Belia dan Sukan, Khairy Jamaluddin (KJ), baru-baru ini memuat naik status dan gambar di laman Facebook miliknya dengan memegang penyapu dan berdiri bersebelahan lori pengasingan sisa pepejal. KJ rupanya menjadi pekerja Alam Flora untuk membawa mesej yang penting kepada para belia.

KJ tampil dalam satu filem pendek berdurasi 5 minit yang mana dia akan melakonkan watak seorang 'mat bangla' dengan nama Ahmad Khairy Jamal Udeen Chowdhury.


Filem pendek itu dibuat untuk meningkatkan kesedaran para belia terhadap pengurusan sisa pepejal kitar semula dan menjaga alam sekitar.


Sementara itu, di bahagian komen, netizen memuji apa yang dilakukan oleh KJ itu.

"Hebat...Tahniah YB,...seorang Pemimpin generasi muda yang berjiwa rakyat dan senantiasa dengan nilai"murni,,, semoga menjadi contoh kepada anak" muda....terus kan perjuangan YB..semoga senantiasa Semangat dan Sukses, Insyaallah niat yang baik allah permudahkan.Amin,, YB Terbaik........", tulis Uji Rahayu.

Mazz Lann pula berkata "Apa org nak cakap cakap lahh...YB KJ is the best ever Minister!!".

"Terbaik KJ , tunjukkan kpd pemuda2 kita bahawa walau apa jua kerja yg halal adalah mulia berbanding hanya mengomel, melepak dan merempit tak tentu hala sampai subuh.... tu.", tulis Saifudin Jumat pula.




Apabila menteri sendiri dapat merasai apa yang rakyat rasa, barulah rakyat sendiri bersemangat untuk melakukan kerja tersebut. Walaupun kerja yang dianggap kotor ini oleh sesetengah pihak, jika ia diangkat menjadi kerjaya yang dipandang masyarakat, sudah pasti para belia berani untuk mencubanya. Syabas juga buat YB KJ. Sekurang-kurangnya para belia ada minat untuk menceburi bidang pekerjaan tersebut tanpa memilih kerja ketika negara di ambang kemerosotan ekonomi ini. - CARI Infonet
16

Bagus
29

Marah
19

Terkejut
26

Sedih
26

Lawak
10

Bosan

Friends Rank (126 people)

  • Bagus

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote syadq 15-8-2016 06:58 PM
Macam attention seeker jah
Quote aijinmisaki 16-8-2016 09:22 AM
Adoi muka dah la nak seakan bangla
Quote hest 16-8-2016 09:39 AM
berlakon je pun.. bukan dia buat kerja amal sehari setiap minggu pun yang nak puji melambung

Lihat semua komen(3)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CARI Infonet

19-4-2024 02:49 AM GMT+8 , Processed in 0.045716 second(s), 32 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top