CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CARI Infonet Portal Portal Utama Isu Semasa Lihat artikel

Waris Mangsa Nahas Pesawat MH17 Minta Kerajaan Bertindak Lebih Agresif

18-7-2016 09:51 AM| Diterbitkan: CARI-LTS| Dilihat: 4882| Komen: 23

Description: Kelmarin sekumpulan waris pada ulang tahun kedua nahas itu meminta kerajaan supaya mengambil tindakan lebih agresif berhubung insiden MH17.
Oleh : TS LOO



Ekoran masih tiada keputusan konkrit mengenai dalang yang menembak jatuh pesawat itu di timur Ukraine selepas dua tahun tragedi berlaku, sekumpulan pewaris mangsa nahas pesawat Malaysia Airlines (MAS) MH17 meminta kerajaan supaya mengambil tindakan lebih agresif dalam usaha terus menuntut keadilan berhubung insiden MH17.

17 Julai 2014, pesawat jenis Boeing B777 itu, yang dalam penerbangan dari Amsterdam ke Kuala Lumpur bersama 298 penumpang dan anak kapal, ditembak jatuh di ruang udara timur Ukraine pada ketinggian  30,000 kaki dan terhempas di kawasan dilanda ketegangan di Ukraine berhampiran sempadan Rusia. 


Pada Ahad, Perdana Menteri berkata, Malaysia terus memperjuangkan keadilan mengenai nahas MH17 melalui saluran undang-undang antarabangsa.

Manakala pada Sabtu pula, Menteri Pengangkutan, Datuk Seri Liow Tiong Lai berkata, Malaysia berharap akan menerima rumusan awal laporan penyelidikan forensik mengenai MH17 oleh Pasukan Penyiasat Bersama (JIT), yang dianggotai Australia, Brazil, Belgium, Belanda dan Ukraine, menjelang akhir tahun ini, termasuk jenis senjata yang digunakan dan maklumat penting lain secara terperinci. 

Tahun lepas, pengerusi Lembaga Keselamatan Belanda, Tjibbe Joustra mengesahkan pesawat itu ditembak dengan peluru berpandu permukaan ke udara Buk di ruang udara timur Ukraine. 

Laporan itu dikeluarkan selepas pasukan penyiasat bersama dari Belanda, Ukraine, Malaysia, Australia, United Kingdom, Amerika Syarikat dan Rusia menjalankan siasatan selama 15 bulan.- CARI 




sumber : Bernama
18

Bagus
13

Marah
21

Terkejut
24

Sedih
21

Lawak
14

Bosan

Friends Rank (111 people)

  • Sedih

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote mrs_mcray 18-7-2016 01:47 PM
takziah kepada keluarga mangsa
it has been 2 years tp masih terasa lg rasa sedih bila teringat peristiwa MH17 ni.
teringat lg masa tengok berita kejadian ni pada waktu sahur tahun tu.
semoga roh mangsa tenang di sana...amin
Quote HazeLJoseph 18-7-2016 03:39 PM
Mh370. Mh17 , tenggelam gitu je.. takziah keluarga mangsa
Quote namirulmukminin 18-7-2016 03:40 PM
Apa la sangat ketegasan yang ko harapkan dari si kepit tu?
Quote hailon-93 18-7-2016 03:43 PM
siapa yang nak diugut malon memangnya rekaman siapa yang tembak pesawat celaka itu pon tidak ada
satu2 petunjuka ialah misil BUK pemilikan russia, berani meleysie saman rusia??


Quote namirulmukminin 18-7-2016 03:46 PM
hailon-93 replied at 18-7-2016 03:43 PM
siapa yang nak diugut malon memangnya rekaman siapa yang tembak pesawat celaka itu pon tidak ada :la ...

Lo bangsa pencuri ikan tak mau masuk sini ka???

Ayuh... masuk sini!!!
http://mforum.cari.com.my/forum. ... ead&tid=1010058

Quote kumbang7 18-7-2016 03:47 PM
terserlah begitu sedihnya najib dari riak wajahnya...
Quote hailon-93 18-7-2016 03:50 PM
namirulmukminin replied at 18-7-2016 03:46 PM
Lo bangsa pencuri ikan tak mau masuk sini ka???

Ayuh... masuk sini!!!

salam malon songlap mh370
Quote namirulmukminin 18-7-2016 03:53 PM
hailon-93 replied at 18-7-2016 03:50 PM
salam malon songlap mh370

Salam indognesialan berak merata2..

60 JUTA ORANG INDONESIA MASIH BUANG AIR BESAR MERATA-RATA
Tidak menjaga kebersihan dan rakyat masih lagi buang air besar merata-rata, menjadi bukti masih banyak lagi kemiskinan di Indonesia.
                        
               
Akibat daripada itu, banyak penyakit yang muncul dan menyerang negara tersebut.

60 Juta Orang Indonesia Masih Buang Air Besar Merata-rata

Dipetik daripada Merdeka.com, Kementerian Pekerjaan Umum dan Perumahan Rakyat (PU-Pera) mencatatkan, hingga hari ini sebanyak 60 juta orang Indonesia masih buang air besar merata-rata.
Keadaan ini juga berlaku di bandar-bandar besar seperti Jakarta.

“Mengikut kajian, 60 juta orang buang air besar merata-rata. Di Sukabumi penduduk disana buang air besar di kebun,” kata Sekretaris Direktorat Jenderal Cipta Karya Kementerian PU-Pera, Rina Agustin Indriani.

Buat masa ini, Kementerian PU-Pera sukar untuk menyelesaikan masalah ini, lebih-lebih lagi untuk memastikan kebersihan tandas dan menyediakan tandas.
“Agak sukar untuk kita meletakkan kebersihan sebagai keutamaan,” tegasnya.
Di samping itu, kerajaan Indonesia juga kekurangan pakar untuk menyelesaikan masalah pembuangan air besar dan juga kemudahan tandas.


Quote hailon-93 18-7-2016 03:54 PM
namirulmukminin replied at 18-7-2016 03:53 PM
Salam indognesialan berak merata2..

60 JUTA ORANG INDONESIA MASIH BUANG AIR BESAR MERATA-RATA ...

salam malaydogsialan tergadai ke cina jamban terbesar  dunia
Quote namirulmukminin 18-7-2016 04:02 PM
hailon-93 replied at 18-7-2016 03:54 PM
salam malaydogsialan tergadai ke cina jamban terbesar  dunia

Salam indognesialan negara jamban kedua terbesar dunia dijajah cina jamban terbesar di dunia...
Quote hailon-93 18-7-2016 04:04 PM
namirulmukminin replied at 18-7-2016 04:02 PM
Salam indognesialan negara jamban kedua terbesar dunia dijajah cina jamban terbesar di dunia...:lo ...

mana ade cina jajah indon yg ada indon jajah cina , cina kat indon secoet je tak boleh berbahasa cina dan bernama cina pulak

cina malon sampai 30 persen lebih sampai syarikat tempatan tergadai kat cina penjanaan 100 persen
Quote namirulmukminin 18-7-2016 04:13 PM
hailon-93 replied at 18-7-2016 04:04 PM
mana ade cina jajah indon yg ada indon jajah cina , cina kat indon secoet je tak boleh berbahasa c ...

Kahkahkahkah... Apa lo ketiduran ya??

Langsung ini apa??

http://mforum.cari.com.my/forum. ... ead&tid=1009856

Sila jenguk ya..
Politisi senior Sri Bintang Pamungkas dalam akun twitternya @SB_Pamungkas mengatakan jika para imigran China yang menyerbu Indonesia telah disiapkan pekerjaan dan tempat tinggal hingga dibuatkan KTP oleh rezim Jokowi.

“Petruk Awi dan Gareng Ahok terus berbenah membangun Kondominium, Apartemen dan Rumah Susun untuk menampung imigran-imigran China,” kicau Sri Bintang.


Menurutnya, para imigran gelap tersebut diselundupkan sebagai wisatawan-wisatawan dengan bebas VISA yang segera berlaku. Jumlah wisatawan pun naik mencapai 4,1 juta pada 2015, di antaranya 1,5 juta CINA RRC, lalu naik menjadi 5,2 pada 2016 dan 6.5 juta di tahun 2017.

Lebih lanjut ia mengatakan jika imigran-imigran itu sudah disiapkan Kartu Tanda Penduduk (KTP) aspal yang direstui penguasa.

“Orang-orang China ini tinggal memilih mau menetap di mana?. Apartemen, dan lain-lain sudah menunggu. Siap dihuni,” tulis Sri Bintang.

Keberadaan imigran China ini tak terlalu nampak meski tersebar hampir di setiap provinsi dan kota besar. “Agar tak tampak, kepada China-China sudah disiapkan pula lapangan kerja,” tandas Sri Bintang

Tak heran jika saat ini Petruk dan Gareng amat sibuk menggalakkan proyek-proyek yang “dimakan” pula oleh taipan-taipan konglomerat sibuk memperluas usaha baru. Tinggalkah WNI asli pribumi yang menderita.

“Mereka selama ini dimiskinkan, ditolak mendapatkan pekerjaan, karena hampir semua tempat usaha adalah milik China,” tegasnya.

Pribumi sibuk menjadi TKI sementara haknya di dalam negeri sendiri dirampok pendatang-pendatang mafia China biadab. Mereka harus diusir dari republik ini,” pungkasnya.



Quote hailon-93 18-7-2016 04:18 PM
namirulmukminin replied at 18-7-2016 04:13 PM
Kahkahkahkah... Apa lo ketiduran ya??

Langsung ini apa??

malon berita hoax pun dipercaya mana ada cina mainland mahu berbahasa indon dan memakai nama indon memakai ktp indon

kalau mahu sudah lama cina mainland kuasai indon seperti kuasia malon dengan bahasa keduanya yaitu bahasa cina dan nama cina

sudah lama kadar cina indon seperti malon sampai 30 persen lebih
Quote namirulmukminin 18-7-2016 04:27 PM
hailon-93 replied at 18-7-2016 04:18 PM
malon berita hoax pun dipercaya mana ada cina mainland mahu berbahasa indon dan memakai nama indon ...

Hahahaha... bagus juga kalo lo masih tidur... Tidur la... mimpi lo indah sekali.. hanya mimpi aja... mimpi biar mendunia.. nanti lo bangun, jangan nangis ya bila ketahuan kebenarannya amat pedih skali... Malaysia udah jauh tinggalkan lo.. Bye..bye..
Quote hailon-93 18-7-2016 04:28 PM
namirulmukminin replied at 18-7-2016 04:27 PM
Hahahaha... bagus juga kalo lo masih tidur... Tidur la... mimpi lo indah sekali.. hanya mimpi ...

bangun lon bangun indon sudah berjaya kuasai malon selamanya
Quote namirulmukminin 18-7-2016 04:30 PM
hailon-93 replied at 18-7-2016 04:28 PM
bangun lon bangun indon sudah berjaya kuasai malon selamanya

Gue udah bangun... tapi bila gue celik mata, gue lihat lo tengah berak merata-rata!!!

60 JUTA ORANG INDONESIA MASIH BUANG AIR BESAR MERATA-RATA
Tidak menjaga kebersihan dan rakyat masih lagi buang air besar merata-rata, menjadi bukti masih banyak lagi kemiskinan di Indonesia.
                        
               
Akibat daripada itu, banyak penyakit yang muncul dan menyerang negara tersebut.

60 Juta Orang Indonesia Masih Buang Air Besar Merata-rata

Dipetik daripada Merdeka.com, Kementerian Pekerjaan Umum dan Perumahan Rakyat (PU-Pera) mencatatkan, hingga hari ini sebanyak 60 juta orang Indonesia masih buang air besar merata-rata.
Keadaan ini juga berlaku di bandar-bandar besar seperti Jakarta.

“Mengikut kajian, 60 juta orang buang air besar merata-rata. Di Sukabumi penduduk disana buang air besar di kebun,” kata Sekretaris Direktorat Jenderal Cipta Karya Kementerian PU-Pera, Rina Agustin Indriani.

Buat masa ini, Kementerian PU-Pera sukar untuk menyelesaikan masalah ini, lebih-lebih lagi untuk memastikan kebersihan tandas dan menyediakan tandas.
“Agak sukar untuk kita meletakkan kebersihan sebagai keutamaan,” tegasnya.
Di samping itu, kerajaan Indonesia juga kekurangan pakar untuk menyelesaikan masalah pembuangan air besar dan juga kemudahan tandas.


Quote hailon-93 18-7-2016 04:31 PM
namirulmukminin replied at 18-7-2016 04:30 PM
Gue udah bangun... tapi bila gue celik mata, gue lihat lo tengah berak merata-rata!!!{:1_ ...

salam 50 persen menteri malon dari indon

salam malon tergadai ke cina jamban terbesar dunia
Quote namirulmukminin 18-7-2016 04:33 PM
hailon-93 replied at 18-7-2016 04:31 PM
salam 50 persen menteri malon dari indon

salam malon tergadai ke cina jamban terbes ...

Salam Indognesialan negara jamban terbesar dunia selepas cina bakal dijajah cina jamban terbesar dunia...
Quote hailon-93 18-7-2016 04:34 PM
namirulmukminin replied at 18-7-2016 04:33 PM
Salam Indognesialan negara jamban terbesar dunia selepas cina bakal dijajah cina jamban terbesar d ...

salam 50 persen menteri malon dari indon
salam malontesialan paling songlap didunia

salam malon tergadai ke cina jamban terbesar dunia

Lihat semua komen(23)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CARI Infonet

3-3-2024 12:56 AM GMT+8 , Processed in 0.372310 second(s), 48 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top