CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CariDotMy Portal Portal Utama Isu Semasa Lihat artikel

Khabar Angin Akan Berlaku Keganasan Kaum Adalah Tidak Berasas- PDRM

14-7-2016 10:20 AM| Diterbitkan: CARI-LTS| Dilihat: 2866| Komen: 10

Description: Polis menafikan khabar angin yang mendakwa keganasan kaum bakal berlaku, seperti yang tersebar di media sosial baru-baru ini.
Oleh : TS LOO


sumber foto: google image


Mesej yang berbaur hasutan menggesa orang bukan Melayu supaya berhati-hati dengan keganasan terhadap mereka semasa perarakan 16 September adalah tidak berasas. 

Demikian penafian yang dibuat oleh Ketua Komunikasi Korporat Urus Setia Ketua Polis Negara, Polis Diraja Malaysia (PDRM), Datin Asmawati Ahmad berhubung khabar angin yang mendakwa keganasan kaum bakal berlaku, seperti yang tersebar di media sosial baru-baru ini.

"Orang ramai juga dinasihatkan untuk menghubungi pihak berkuasa yang berkaitan apabila mereka meragui mesej yang diedarkan." 

Tegas beliau, mesej tersebut dibuat oleh pihak tidak bertanggungjawab yang cuba menggugat keharmonian antara kaum serta ketenteraman awam dan pihak polis sedang mengesan siapa dalang disebalik penyebaran mesej tersebut.

Beliau turut memberi amaran bahawa tindakan boleh diambil di bawah Seksyen 4 (1) Akta Hasutan 1948 dan Seksyen 233 (1) Akta Komunikasi dan Multimedia 1998.- CARI





26

Bagus
16

Marah
29

Terkejut
24

Sedih
29

Lawak
21

Bosan

Friends Rank (145 people)

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote FanTasyCreaTioN 14-7-2016 07:28 AM
betul ke ..tak betul
mohon PDRM pertingkatkan kawalan semasa sambutan Hari Malaysia pada September depan.
Quote Simunggu 14-7-2016 07:40 AM
ini semua poyo...semua tipu....
Quote hijrah8 14-7-2016 07:56 AM
Tak minat gaduh ngan cina dan india.. mulut derang kurang hangsuang berbanding molot molot molayu.. org melayu pun dah berpecah.. ingat jawa nak tolong kalo melayu kena musibah.. ingat kelantan nak tolong.. tapi bukan semua cenggitulaa.. sama jugak ngan cina dan india bukan semua begitu
Quote spankee_fili 14-7-2016 08:44 AM
gedik sangatla nak bergaduh2 ni...
hidup elok2 jela macam orang lain..
Quote akusukaq 14-7-2016 09:24 AM
saje suka suki  buat bidaah sebab ada yg suka  suki nak percaya cerite viral tak tentu hala
Quote lurve82 14-7-2016 09:25 AM
pdrm tlg pantau...jammed la jln nanti...xleh nk bercikcuran...
Quote AbukRokok 14-7-2016 09:57 AM
nak repeat ke
Quote si-buta 14-7-2016 10:03 AM
http://mforum.cari.com.my/forum. ... ead&tid=1009638
Quote Esmiria 14-7-2016 03:58 PM
dulik pe aku
Quote Esmiria 14-7-2016 03:58 PM
@spiderman80

Lihat semua komen(10)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

18-5-2024 08:14 AM GMT+8 , Processed in 0.070690 second(s), 39 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top