CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CARI Infonet Portal Portal Utama Isu Semasa Lihat artikel

Lionel Messi Bersara Dari Bola Sepak Antarabangsa Argentina

27-6-2016 05:52 PM| Diterbitkan: CARI-MAMS| Dilihat: 6047| Komen: 30

Description: Ini merupakan kekalahan keempatnya dalam final sesebuah kejohanan.
oleh Adib Za

Selepas kekalahan Argentina kepada Chile dalam final Copa America 2016, Lionel Messi mengumumkan bakal bersara dari arena bola sepak antarabangsa. 


"Bagi saya, masa untuk bersama pasukan kebangsaan sudah berakhir. Saya sudah mencuba yang terbaik, memang agak pedih kerana gagak jadi juara," ujar Messi kepada pemberita. 

Ini merupakan kekalahan keempatnya dalam final sesebuah kejohanan. 

"Saya terlepas sepakan penalti saya. Ia sangat penting. Cukuplah," ujarnya. 

Dia baru-baru ini telah memecahkan rekod jaringan terbanyak pasukan kebangsaannya dengan gol antarabangsanya yang ke-55. - CARI 


Sumber: BBC


Foto: sport-news

18

Bagus
10

Marah
21

Terkejut
16

Sedih
20

Lawak
9

Bosan

Friends Rank (94 people)

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote cm_matjawasp 27-6-2016 06:02 PM
Kalendar perpindahan liga M masih dibuka
Quote taikor 27-6-2016 06:27 PM
cm_matjawasp replied at 27-6-2016 06:02 PM
Kalendar perpindahan liga M masih dibuka

mai lah JDT   
Quote caprut 27-6-2016 06:29 PM
knp copa america ni tk sepopular euro?
Quote kakiselit 27-6-2016 06:43 PM
Psl GAGAK rupanya.

"Bagi saya, masa untuk bersama pasukan kebangsaan sudah berakhir. Saya sudah mencuba yang terbaik, memang agak pedih kerana gagak jadi juara," ujar Messi kepada pemberita. "
Quote BungaSaffron 27-6-2016 07:02 PM
caprut replied at 27-6-2016 06:29 PM
knp copa america ni tk sepopular euro?

adakah sebab astro tak beli copa dan hanya beli euro, itu yang jadi punca copa tahun ni jadi sendu dan tak semeriah euro?

padahal aku rasa dalam malaysia ni ramai aje fanatik argentina & brazil

Quote BungaSaffron 27-6-2016 07:12 PM
COPA AMERICA CENTENARIO 2016

Final (Penalty)

Argentina 0 - 0 Chile

Arturo Vidal (Chile) - Missed
Lionel Messi (Argentina) - Missed
Nicolas  Castillo (Chile) - Goal
Javier Mascherano (Argentina) - Goal
Charles Aránguiz (Chile) - Goal
Sergio Aguero (Argentina) - Goal
Jean Beausejour (Chile) - Goal
Lucas Biglia (Argentina) - Missed
Francisco Silva (Chile) - Goal



Chile menang penalti 4-2




Quote caprut 27-6-2016 07:14 PM
BungaSaffron replied at 27-6-2016 07:02 PM
adakah sebab astro tak beli copa dan hanya beli euro, itu yang jadi punca copa tahun ni jadi sendu ...

Kalo tkde smbutan rugi je astro beli. Aku slalu pkir bgsa melayu ni trlalu berangan2 wlaupun ranking teruk. Dan tgok euro boleh berangan kokesyen mata biru, muke ensem, open minded dan dikurniakan bakat memain bola yg maha hebat
Quote mbhcsf 27-6-2016 07:16 PM
dia ni pun nak join cabinet jugak ke?
Quote cHimo 27-6-2016 08:06 PM
alaaa merajuk kejap jaa tuhh..
Quote axl_bach 27-6-2016 08:16 PM
cHimo replied at 27-6-2016 08:06 PM
alaaa merajuk kejap jaa tuhh..

Tingat gmbr troll masa WC aritu,  player lain yg topscorer,  player lain yg assist most,  tp Messi dpt best player sbb dia GOODBOY...... lol
Quote zorrro_03 27-6-2016 08:19 PM
Memang patut pun pencen. boleh pulak kau terbabas teruk gitu.  nak zionis sbg katanya.... ....
Quote elastico 27-6-2016 08:32 PM
Bak kata sir alex messi is a barcelona player
Aguero,di maria semua tu nak bersara jugak kenapa pulak
Quote dcruins 27-6-2016 09:02 PM
Argentina cuma ada satu Diego Maradona.....
Quote RatuDunia94 27-6-2016 09:49 PM
caprut replied at 27-6-2016 06:29 PM
knp copa america ni tk sepopular euro?

Sbb most player2 latino berkerak mcm mulayu jah.  Xde feeling nk tgok.. Ummah Euro wangi, mata biru.. Tgok deols je pon boleh baiki keturunan.. Kot2 terkenan muka anak persis umah balkan..


Quote Loloq89 28-6-2016 08:42 AM
kalah je nak bersara..xkental langsung.. :lol

tgk buffon steady je..dh 40 xsilap
Quote jofizo 28-6-2016 08:47 AM
selayaknya lah.... blh dok sebaris ngan top2 player lain... hebat kt club je, utk national team lemauuu
Quote (=_=) 28-6-2016 09:30 AM
Loloq89 replied at 28-6-2016 08:42 AM
kalah je nak bersara..xkental langsung.. :lol

tgk buffon steady je..dh 40 xsilap

Buffon tu pernah menang world cup..lagipun buffon bukan pemain terbaik dunia jadi orang tak kesah dia menang piala ke tak dengan italy
Quote Loloq89 28-6-2016 09:45 AM
(=_=) replied at 28-6-2016 09:30 AM
Buffon tu pernah menang world cup..lagipun buffon bukan pemain terbaik dunia jadi orang tak kesah  ...

tp btol la..
messi ni suwey kalo men negara sendiri..

haha..sian
Quote maxgamer82 28-6-2016 01:37 PM
Tahun ni edisi khas ke 100 COPA,ingatkan dapat la balas dendam yang kalah tahun lepas...Messi dengan penalti memang badi...

Lihat semua komen(30)


ADVERTISEMENT


Artikel Terpanas Minggu ini

ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CARI Infonet

4-3-2024 04:19 PM GMT+8 , Processed in 0.277626 second(s), 48 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top