CariDotMy

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CariDotMy Portal Portal Utama Selebriti Tempatan Lihat artikel

Nad Zainal Mengakui Bahawa Suaminya Bukan Mengongkong Selepas Berkahwin, Tetapi Pembimbing Kehidupan

9-7-2024 08:42 AM| Diterbitkan: CARI-MRO| Dilihat: 14034| Komen: 15

Description: Pelakon popular, Nad Zainal, 34, menafikan dakwaan bahawa suaminya, Ungku Ismail Aziz, 39, mengongkong kerjaya seni dan kehidupannya sejak mereka berkahwin lebih setahun yang lalu.


Pelakon popular, Nad Zainal, 34, menafikan dakwaan bahawa suaminya, Ungku Ismail Aziz, 39, mengongkong kerjaya seni dan kehidupannya sejak mereka berkahwin lebih setahun yang lalu.

Nad, atau nama sebenarnya Farah Nadia Zainal Abidin, menjelaskan bahawa Ungku Ismail, yang juga seorang pelakon, banyak memberikan bimbingan dalam menentukan hala tuju hidupnya.

“Suami tidak pernah mengongkong saya dan semuanya okay saja. Kalau mengongkong, pasti kita akan berasa tertekan dan terbeban tetapi ini biasa saja. Normal seperti pasangan suami isteri lain,” kata Nad ketika ditemui di acara bazar hujung minggu yang berlangsung di sebuah hotel, hari ini.

Nad menambah bahawa walaupun kurang aktif ketika hamil, dia masih menerima tawaran berlakon. Selepas bersalin, dia terus kembali berlakon. Baginya, itu bukanlah satu bentuk kongkongan, sebaliknya lebih kepada peringatan dan bimbingan daripada suaminya.


“Ketika hamil, memang saya kurang aktif tetapi masih ambil tawaran berlakon. Selepas bersalin pun, saya berlakon semula. Bagi saya, itu bukan mengongkong. Sebaliknya, suami sekadar mengingatkan diri ini,” ujarnya.

Pada acara komuniti anjuran hotel yang disertai seramai 50 vendor itu, Nad turut menjual produk tudungnya. Ditanya sama ada dia selesa dengan cara Ungku Ismail itu, Nad berkata dia percaya suaminya mampu membentuk dirinya untuk menjadi seorang wanita yang lebih bertanggungjawab.

“Saya juga suka kalau ada orang yang boleh melentur saya. Tidak bermakna kalau sudah berkahwin saya tak boleh berlakon. Hidup saya kini banyak berubah selepas berkahwin dan semakin tenang berbanding dulu,” katanya.

Nad juga menekankan bahawa dia memerlukan seseorang yang faham situasinya sebagai ibu dan pelakon. Ungku Ismail, sebagai seorang pelakon juga, memahami keadaan ini, yang memudahkan mereka mencorak kehidupan bersama.

“Sebelum ini semua benda saya nak buat dan tergesa-gesa hingga akhirnya saya jadi seorang yang pemarah akibat tekanan. Tetapi sejak ada suami, dia banyak ajar saya perkara yang saya tak sedar,” katanya.

Nad sebelum ini mendirikan rumah tangga dengan Faliq Amiruddin pada 18 Disember 2015 dan dikurniakan dua cahaya mata, Fahad Ibrahim, 8, dan Budi Kalsom, 4.

Bagaimanapun, mereka berpisah pada September 2022. Nad kemudian berkahwin dengan Ungku Ismail pada 23 Januari tahun lalu dan dikurniakan seorang cahaya mata, Ungku Indra Puteh Al Majid, yang kini berusia sembilan bulan.


Dengan segala perubahan positif dalam hidupnya sejak berkahwin dengan Ungku Ismail, Nad Zainal kini lebih tenang dan bahagia, serta bersedia untuk terus berjaya dalam karier dan kehidupan peribadinya.

Sumber : Murai.my


Bagus

Marah

Terkejut

Sedih

Lawak

Bosan

ADVERTISEMENT


Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote babynina30 9-7-2024 08:49 AM
Asik buat vid je skrg
Quote prince_marhaen 9-7-2024 09:20 AM
mesti lah kata "semuanya okey" kan...takkan la tak okey.... dah travel sama2 sebelum nikah kawin sampai separuh mati...takkan nak berpatah arang pulak khensss...
Quote Ytee 9-7-2024 11:22 AM
ok la tu...
Quote sangbara2020 9-7-2024 12:00 PM
bkn dia ni ke yg mtk doa netijen pas elok sembuh tu dtg balik eksen dia?
Quote kakakgarang 9-7-2024 12:03 PM
siapa ye dia ni?? ingt2 lupa la..
Quote hokeypokey 9-7-2024 01:25 PM
eh kelmarin pun dh ada kan thread tajuk yg sama.. nad mana nk ngaku kena control kan.. mesti la backup laki kepam dia tu.. puihhh
Quote pocongkiutss 9-7-2024 01:59 PM
Pembimbing kalau kau syg n obses dgn pasangan kao tu

Kalau dh tak syg..dia suh pakai tudung pun ko kata mengongkong..dia suh ko berhenti merokok pun ko ngata dia mcm2..dia suruh ko pegi surau pun ko kata dia nagging

Betul tak?
Quote MisXoXo 9-7-2024 02:16 PM
Oklah..dia dh ubah diri.apa kita nak lagi.xkan nak selamnya tgk dia xtentu hala.menjerit2 ntah apa2..better mcm ni..slow down dn manafaatkan diri kt keluarga.xda lah ntah mana hala.kowang nak ke tgk umat kita ntah mana hala..xnak kan..so oklahhhh..
Quote nia_salina 9-7-2024 02:34 PM
too early to talk. period
Quote pocongkiutss 9-7-2024 03:03 PM
MisXoXo replied at 9-7-2024 02:16 PM
Oklah..dia dh ubah diri.apa kita nak lagi.xkan nak selamnya tgk dia xtentu hala.menjerit2 ntah apa2. ...

Pointnya dia poyo

Kalau perangai dia yg hansuang dulu tu ex laki dh pernah tegur..dia wat bodo je

Tp dgn jantan baru yg dia tgh in love..boleh pulak dia dgr ckp org tu kan??;Dan2 jd pembimbing..yolah tu .dh la siap bercuti bersama-sama..ko tu kira untung la ex laki ko tak perangai mcm si gigi besi ratu porem tu..kakau x mmg terburai semua rahsia

Kes ni terpakai juga utk jantan yg dh berkawin pastu berkenan kt pompuan lain..sama jah..pdhal ex bini pun pesan benda yg sama .tanak dgr..tup2 bila dgn chenta hati baru..dgr pulak ckp org tu.. pembimbing la sgt..geli
Quote Zeatyisaac 10-7-2024 10:13 AM
sangbara2020 replied at 9-7-2024 12:00 PM
bkn dia ni ke yg mtk doa netijen pas elok sembuh tu dtg balik eksen dia?

Yer, dia lah. Bukan setakat minta doa, dapat sumbangan lagi, banyak ribu jugak dia dapat.
Quote selipar_hijau 10-7-2024 10:33 AM
hahaha ye lah kami perchaya
Quote kmbg 10-7-2024 10:54 AM
Tengah wangi ok la..
Quote Sazreena 10-7-2024 09:44 PM
Aku dah pangkah tungkik ni sejak kawin ngan hanat. Btw duit sumbangan apa ceta...
Quote puteralilin 12-7-2024 03:19 PM
yg pasti bukan laki dia yg curang....

Lihat semua komen(15)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

14-7-2024 06:47 PM GMT+8 , Processed in 0.046713 second(s), 43 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top