CariDotMy

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CariDotMy Portal Portal Utama Isu Semasa Lihat artikel

Anwar nafi Malaysia lantik guru Bahasa Inggeris dari Singapura - “Bukan kita pilih guru dari Singapura…Dengarlah dulu..."

14-6-2024 11:17 PM| Diterbitkan: CARI-MRO| Dilihat: 4983| Komen: 6

Description: PUTRAJAYA – Datuk Seri Anwar Ibrahim menafikan dakwaan bahawa kerajaan Malaysia melantik guru Bahasa Inggeris dari Singapura untuk mengajar di negara ini.


PUTRAJAYA – Datuk Seri Anwar Ibrahim menafikan dakwaan bahawa kerajaan Malaysia melantik guru Bahasa Inggeris dari Singapura untuk mengajar di negara ini.

Perdana Menteri berkata, perkara tersebut adalah cadangan Malaysia kepada republik itu jika mempunyai sukarela siswazah untuk dihantar ke kawasan pedalaman, Sabah dan Sarawak.

“Saya beritahu boleh tak kalau ada skim dari Singapura seperti mana skim bantuan atau dari segi diplomasi antara negara untuk mereka membantu.

“Bukan kita pilih guru dari Singapura…Dengarlah dulu, kadang-kadang jadi pakar tiga minit kemudian terus lontar di media sosial dan faktanya salah,” katanya ketika berucap dalam Himpunan Aspirasi Madani Rakan Pembimbing Perkhidmatan Awam (AKRAB) di sini hari ini. 

Sumber – KOSMO! ONLINE

Bagus

Marah

Terkejut

Sedih

Lawak

Bosan

ADVERTISEMENT


Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote ctaz 15-6-2024 12:05 PM
nak suruh dengar...lawak la ko cho....
ko dah banyak dah sembang kencing merata2....
kompom la rakyat dah tak percaya....
kecuali...penghirup2 ayo kencing ko jer...
Quote Firenzza 15-6-2024 02:28 PM
Nuart ni membongak je la ........ko ingat T20 spore hadap sgt nk masuk ngajar free2 kt pendalaman sbh/ swk? Pastu ko blh mintak ngajar free2.... Mmg BANGANG!
Quote lola0311 16-6-2024 06:28 AM
pandai dia spin sampai sabah dan sarawak . adoiii . panah pulak hati baca. dah dah lah. dah dah lh tu bercakap
Quote zamzam 16-6-2024 12:52 PM
Walanon yg tak paham english mmg percaya  apa yg non ckp ...haha
Quote takkizawa 17-6-2024 12:05 PM
Boleh tk ni cadang semua cikgu atau bakal cikgu wajib mengajar di kawasan pedalaman minimum 3 tahun.
Quote Firenzza 18-6-2024 12:43 PM
Blh tengok dlm video tu madanon dgn tergagap2 merayu sesangat sambil sebut extremely dah nmpk mcm nazaj sangat kt Lawrence cikgu bi lepasan kolej....tp xde plk dengar dia ckp volunteer ke foc ke....tang mna yg sukarelawan tu

Lihat semua komen(6)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

18-7-2024 05:41 AM GMT+8 , Processed in 0.038379 second(s), 34 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top