CariDotMy

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CariDotMy Portal Portal Utama Isu Semasa Lihat artikel

Seorang Berjoget Sakan Depan Kaabah, Seorang Calit Air Liur! Kelakuan Tidak Senonoh Jemaah Haji Indonesia Dikritik Ramai

7-6-2024 03:38 PM| Diterbitkan: CARI-HBZ| Dilihat: 6513| Komen: 30

Description: Tular di TikTok video yang memaparkan beberapa jemaah haji berkelakuan tidak senonoh dan memalukan ketika di depan Kaabah dan di kawasan sekitarnya.



Tular di TikTok video yang memaparkan beberapa jemaah haji berkelakuan tidak senonoh dan memalukan ketika di depan Kaabah dan di kawasan sekitarnya.

Jemaah wanita yang memakai jubah serba hitam itu tanpa rasa malu telah berjoget sampai berpusing-pusing ketika ramai jemaah lain sedang mengelilingi Kaabah.

Beberapa jemaah dilihat memandangnya dengan pelik kerana berkelakuan tidak senonoh di Tanah Suci.

Rakaman yang sama itu turut memaparkan seorang individu mencalit sesuatu tulisan di Mekah menggunakan air liur serta seorang lagi khusyuk bermain game di telefon bimbit.


Mereka ini dikatakan jemaah haji dari Indonesia dan video tersebut telah menaikkan kemarahan ramai warganet.


Kata mereka, bukan senang nak dapat peluang dan rezeki untuk menjejakkan kaki ke Mekah, boleh pula berkelakuan tidak senonoh dan memalukan sebegitu.

Ada yang menuduh mereka berpeluang menunaikan haji menggunakan duit bukan dari sumber yang halal dan beberapa individu dilihat menasihati orang ramai untuk menjaga percakapan.



Seorang individu juga dilihat berkata ini merupakan ujian jemaah itu ketika berada di sana dan turut mengingatkan bahawa setiap orang diuji dengan cara yang berbeza.

SUMBER : TikTok/Beautifulnara

Bagus

Marah

Terkejut

Sedih

Lawak

Bosan

ADVERTISEMENT


Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote Skuau 7-6-2024 03:44 PM
Sb tu seantero dunia kenal nusaraya dgn ulah indon nya..
Quote shi_jewel 7-6-2024 03:46 PM
yindon dan kepelikang, berpisah tiada..............
Quote clueless_gamer 7-6-2024 04:01 PM
mohon mbak @nusaraya komentar.. kok diem doank
Quote ninja boy 7-6-2024 08:59 PM
Indonesia perlukan kursus haji dan umrah, mereka segerombolan aneh2 di sana
Quote matbad 8-6-2024 08:52 AM
Ketua rombonga friskies????
Quote Solokkk 8-6-2024 09:01 AM
Indon jongos
Quote SalenaGomez 8-6-2024 03:32 PM
clueless_gamer: mohon mbak @nusaraya komentar. ...



Ahhhhh aku capek aku capekkkk donk - kata musibatraya dlm hati
Quote hyie 8-6-2024 03:50 PM
jelek kali kau yach
Quote Farnor 8-6-2024 04:37 PM
@trisnalovezul lho tengok perbuatan sebangsa dan senegara lho..good good kok berbuat terlarang. Maluin aja..ya
Quote DeluluMelulu 8-6-2024 05:10 PM
Edited by DeluluMelulu at 8-6-2024 05:14 PM

Hari tu warganegara mereka ni jugak yang goyang-goyang pokok Sakura di Jepun tu dan berperangai gasar serupa pelancong Tanah Besar China suka berak merata-rata, sehingga kerajaan Jepun sekat kawasan pelancongan Gunung Fuji tu kan???

Kaum sewarganegara sebangsa mcm Friska, Nusaraya dan Trisnalovezul memang bawa perangai hodoh ke negara orang lain, serupa orang tak bertamadun baru keluar dari negara dunia ketiga
Quote Tunakimchi 8-6-2024 09:38 PM
Ummah konoha yg bukan2 je
Quote imransulaiman 8-6-2024 09:40 PM
Sebab itu polis di kawasan kaabah tak suka jemaah dari indon. Malah jemaah lain pun tak suka.
Baru ni saya berkesempatan umrah. Istighfar saya melihat jemaah wanita indon yang tawaf. Mekap tebal, spek hitam bingkai warna warni, jubah shimmering..

Na'uzubillah
Quote Goodluckdontcry 9-6-2024 12:50 AM
Edited by Goodluckdontcry at 9-6-2024 12:54 AM

Dari dulu mmg akn ada perbandingan antara jemaah indon dgn Msia..arwah mak ayah den thn awal 90-an pergi haji..mmg jemaah Msia sentiasa dipuji...yg indon mmg rs nak pelengkung jer dgn pengotornya...ko buat perangai taik unta, pastu nak dengki dgn org Msia...budus...

Zaman jahiliyyah dulu sblm kedatangan Islam.. perempuan2nya menari2 berjoget sambil naked dpn kaabah...jd minah indon jongos ni(sorry la den mmg nk kutuk, sbb walau hny nmpk 2 biji mata, tp den mcm blh nmpk dia bkn seorg yg ada rupa...so perangai huduh spt dirinya yg huduh)

Jd mungkin dia pun sbnrnya ala perempuan jahiliyyah dulu2, sekadar pergi Mekah nk berjoget dpn kaabah...tmsklah yg jantan tu, perangai tahyul tu juga yg dibawa...susah betul klu org yg mengaku diri Muslim, tp bila srh belajar sekurangnya hal asas agama...payah beno nak ikut..yg bukan2 juga diikuti dan taknak tinggal..

Dlm quran, ada kata2 org kafir, yg mereka hny mengikuti perbuatan datuk nenek moyang mereka tatkala Rasulullah saw ajak ikuti Islam ..bg mereka, payah nak tinggal sbb dah berkurun ikutan tanpa ilmu...pastu bila org ajak kearah kebaikkan, itupun utk diri mereka sendiri juga...tetap bodoh sombong xnk ikut....sama jela pesen dgn mamat n minah indon jongos ats ni... budus bebal sombong bengong.... kehkehkeh ruginya lah ko..dah dpt pergi tempat yg diberkati, tp pergi dgn perangai jahiliyyah...mmmmmm rugi rugi...sekadar melancong la kut...
Quote CoffeeOverdose 9-6-2024 03:56 AM
Indodeshia dan perangai konoha berpisah tiada. Moga dijauhi la rombongan Malaysia dari perangai ni biar Malaysia terus makmur namanya di bumi Mekah.
Quote Burong_Hantuk 9-6-2024 07:47 AM
apa jer puak2 yindon nih x buat???
Quote Solokkk 9-6-2024 07:54 AM
Rasa nak sepak jer indon babu jongos yg nari2 depan Kaabah tuh . Dasar species sial
Quote GreySuede 9-6-2024 08:03 AM
Warga dorang ni bukan boleh ditegur.... Nak2 kat TT tu.. this is war katanya.. attitude so kampung.com
Quote pooh~key 9-6-2024 08:50 AM
Eh akak baharu sedar dah musim haji rupanya sissy.
Quote anony-mous 9-6-2024 08:55 AM
One of the reason i anti keturunan indon. Nnti bawa perangai mcm ni masuk malaysia. Cthnya yg bakar ank2 tahfiz tu. tlg la jgn kahwin dgn depa ni , klau kahwin pon biar yg berjenis skit mgkin dari JKT, yg hulu2 indon dtg as bibik tu xpayah la

Lihat semua komen(30)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

26-6-2024 12:19 AM GMT+8 , Processed in 0.326096 second(s), 47 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top