CariDotMy

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CariDotMy Portal Portal Utama Selebriti Antarabangsa Lihat artikel

VIDEO Shah Rukh Khan Ziarah Pusara Ibubapanya di Kampung Jadi Tular

5-6-2024 06:01 AM| Diterbitkan: CARI-MAL| Dilihat: 24546| Komen: 11

Description: Baru-baru ini, video pelakon terkenal Bollywood, Datuk Shah Rukh Khan, menziarah pusara bapanya di kampung telah menjadi tular di media

Baru-baru ini, video pelakon terkenal Bollywood, Datuk Shah Rukh Khan, menziarah pusara bapanya di kampung telah menjadi tular di media sosial. Kampung tersebut terletak di Delhi, tempat di mana keluarganya mempunyai sejarah yang mendalam. Dalam video tersebut, Shahrukh dilihat penuh emosi memberikan penghormatan terakhir di pusara bapanya, Mir Taj Mohammed Khan, dan pusara ibunya, Lateef Fatima Khan.

Walaubagaimanapun, difahamkan video itu dirakam pada 5 tahun yang lalu.

Mir Taj Mohammed Khan, bapa Shah Rukh Khan, merupakan seorang pejuang kebebasan yang dihormati di India. Beliau menghembuskan nafas terakhir ketika Shah Rukh Khan masih kecil, meninggalkan kesan yang mendalam dalam hidup pelakon tersebut. Kehilangan bapanya pada usia muda telah membentuk peribadi dan semangat juang Shahrukh Khan yang kita kenal hari ini.


Lateef Fatima Khan, ibu Shah Rukh Khan, merupakan sumber inspirasi yang besar dalam hidupnya. Beliau meninggal dunia akibat kanser pada tahun 1990. Kehilangan ibu tersayang menjadi satu lagi ujian besar dalam hidup Shahrukh, yang pada waktu itu baru memulakan kariernya dalam industri hiburan. Shahrukh sering berkongsi betapa besar pengaruh ibunya dalam membentuk kerjayanya serta memberikan sokongan moral yang tak ternilai.

Kehadiran Shahrukh Khan di pusara kedua ibu bapanya bukan sahaja sebagai tanda penghormatan, tetapi juga menunjukkan rasa cinta dan penghargaan yang mendalam terhadap mereka. Tanah perkuburan di Delhi ini menjadi tempat istimewa bagi Shahrukh untuk mengenang jasa dan pengorbanan kedua orang tuanya yang banyak membentuk siapa dirinya hari ini.

Gambar-gambar ini telah menyentuh hati banyak peminat dan menunjukkan sisi lain daripada seorang bintang yang terkenal dengan karisma dan kejayaannya. Shahrukh Khan bukan sahaja seorang pelakon berbakat, tetapi juga seorang anak yang tidak melupakan jasa ibu bapanya, walaupun sudah berada di puncak kejayaan.


Peminat dari seluruh dunia mengucapkan takziah dan memberi sokongan moral kepadanya melalui pelbagai platform media sosial, membuktikan betapa Shahrukh Khan dihormati dan disayangi bukan sahaja sebagai seorang pelakon, tetapi juga sebagai individu yang mempunyai nilai-nilai kemanusiaan yang tinggi.

Sumber : Murai.my

Bagus

Marah

Terkejut

Sedih

Lawak

Bosan

ADVERTISEMENT


Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote sayurmayur88 5-6-2024 07:12 AM
al fatihah.. semoga berakhir dengan kemuliaan buat SRK.
Quote BoongaKertas 5-6-2024 08:09 AM
moga diberikan hidayah utk heols back to muslim daily practice
Quote A-Are 5-6-2024 08:30 AM
muka shah rukh kah sebijik bapaknya...now menurun ke muka anak perempuan
Quote prince_marhaen 5-6-2024 09:22 AM
sayangnya anak laki heols spoiled gila, sombong, kaki party & dadah... tetap heols backup kaw kaw...
Quote prettygood 6-6-2024 11:40 AM
dia ni kejap muslim kejap kafir, tk fhm aihhh
Quote marchikobonzo 7-6-2024 02:15 PM
C&P bapak dia sangat
Quote borrow 8-6-2024 03:03 PM
owh arwah ayah srk freedom fighter rupanya. Ayah gauri kolonel tentera.
Quote makita 9-6-2024 02:30 PM
prince_marhaen replied at 5-6-2024 09:22 AM
sayangnya anak laki heols spoiled gila, sombong, kaki party & dadah... tetap heols backup kaw kaw... ...

Baru ni meols ada tgok interbiu wife sarukhan ni dgn ex wife ritik roshan, Susan pasal kwen campur. Rupanya Susam tu muslim.
Bini sarukhan mcm 'terkilan' sbb anak lelaki dia lebih ikut agama sarukhan.
Quote I.K.A888990 12-6-2024 10:25 PM
mmg dia ikut muka ayah dia copy pasta sgt
sama juga mcm anak lelaki dgn anak perempuan srk...
Quote Hunnn 15-6-2024 02:44 AM
Semoga srk kembali practise islam in his daily life
Quote cm_vungtau 22-6-2024 01:11 PM
Mana boleh suka2 hati cakap orang kafir atau tak practice etc. Tu antara dia dengan Tuhan. Kalau dalam hati ada terdetik kita lagi bagus dari orang lain pun dah dikira sombong. SRK memang dari dulu takde malu pun mengaku islam. Dia cakap tiap2 nafas dia, dia berterima kasih pada Allah atas apa yang dia dapat. Dia selalu sebut Allah.

Lihat semua komen(11)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

23-6-2024 12:34 AM GMT+8 , Processed in 0.038888 second(s), 39 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top