CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CariDotMy Portal Video@CARI Apa Kata Mereka? Lihat artikel

Banjir Kilat: Masih Selamatkah Bandaraya Kita?

18-11-2015 12:16 PM| Diterbitkan: CARI-MAMS| Dilihat: 5972| Komen: 22

Description: Status bandaraya yang membangun pesat dan memiliki pelbagai fasiliti nampaknya bukan lagi jaminan anda bakal menduduki satu kawasan yang selamat.
Artikel oleh Adib Za
Video Oleh Adib Za, FirdausZ



Status bandaraya yang membangun pesat dan memiliki pelbagai fasiliti nampaknya bukan lagi jaminan anda bakal menduduki satu kawasan yang selamat.

Ini dapat dilihat, beberapa bandar besar seperti Shah Alam dan Johor Bahru menjadi lumpuh, akibat penangan banjir kilat yang melanda dalam masa sehari dua ini. 

Memetik laporan Berita Harian, beberapa kawasan di Shah Alam sahaja seperti Seksyen 13, Stesen Komuter Batu 3 dan Taman Subang Intan dinaiki air sehingga mencecah paras 0.6 meter.

Ini sekaligus menyebabkan kesesakan jalan raya, perkhidmatan komuter tergendala dan juga banyak pihak yang terjejas. 

CARI Infonet mendapatkan reaksi masyarakat di sekitar Shah Alam berhubung isu ini dan apakah tindakan yang boleh dilakukan untuk membendung perkara yang sama terus berlaku berulang kali. - CARI Infonet
25

Bagus
23

Marah
25

Terkejut
17

Sedih
24

Lawak
25

Bosan

Friends Rank (139 people)

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote batmana 18-11-2015 12:53 PM
alaa..kl slalu bnjir kilat..masih aman ajaa..
Quote Mary_jane 18-11-2015 01:50 PM
Nak pindah ke hutan, hutan pun dah gondol ditarah. Balik kampung jela tanam jagung.
Quote gaara_X 18-11-2015 02:10 PM
ngan panik....benda nie lumrah alam dah..kita manusia kena cuba pikirkan penyelesaian...
Quote krustykrab 18-11-2015 02:27 PM
yg pegang mic tu tangan adib za ke?
Quote lavaloncat 18-11-2015 02:31 PM
terbaik la lu haji..






[youtube]2UCt36lxwMM[/youtube]



Quote XiaWei 18-11-2015 03:56 PM
If you are interested in “Rich Sugar Mummies, Sugar Daddies, Lesbians,Gay,Escort Service, within the country should contact us via Whatsapp Hotline:+601133068946 the only true legitimate Private membership hookup for people who are interested in our services within the country are highly welcome. Be 100% assured of your privacy and we also provide opportunities to attend our exclusive regular sugar mummy’s and sugar daddy’s parties, cocktail parties in Malaysia. Contact us now for instant hookup with our clients. We cover all locations within the country, and various matured singles from all aspect of life. Get connected 24/7 and make more money. Applicants must possess good personality, strong trustworthy and able to render maximum satisfaction. For your special information, spending a night with our sugar mummy and sugar daddy earns you the SUM of RM 6,999.00 when you are able to satisfy your sugar mummy or sugar daddy. Contact us now for urgent hookup via Whatsapp Hotline:+601133068946 NOTE:APPLICANT MUST BE ABOVE 17YRS OLD MUMMY AGE 32-50. ITS NOT FREE CONNECTION PLS, Serious people only. REGISTER WITH US NOW!!!!
Quote poison_paradise 18-11-2015 04:03 PM
Hartanah kl mahal ..lmbt laun jd Bandar hantu..
Quote caprut 18-11-2015 04:19 PM
btol la johor sembang kencang. sedangkan area shah alam yg bnjir hritu da selalu bnjir. mesti kembang hidung org jhor banjir hirtu sebabda satu level dgan kl
Quote Bedah.Cun 18-11-2015 04:23 PM
Cash lar, import lagi hendon sume khen dah banjir muehehe
Quote giyomi 18-11-2015 05:09 PM
banjir ker tak...harga umah kat kawasan tersebut tetap melambung
Quote peningsokmo 18-11-2015 06:01 PM
suara wartawan macam suara mazidul akmal sidik
Quote CARI-MAMS 19-11-2015 10:21 AM
krustykrab: yg pegang mic tu tangan adib za ke?


huhuhuh..
Quote atief 19-11-2015 01:18 PM
Click to register and start your earning..
http://Done4Job.com/index.php?ref=15576
Quote MatDeghem 19-11-2015 01:24 PM
temu bual rakyaat buat ape TT. Pegi temu bual  muntri/pegawai bertanggung jawab. TT mampu?

Quote peYno 19-11-2015 01:26 PM
caprut replied at 18-11-2015 04:19 PM
btol la johor sembang kencang. sedangkan area shah alam yg bnjir hritu da selalu bnjir. mesti kemban ...

org banjir
dia pon sibuk nak banjir


tak mo kalah

walhal dah tak mandi 4 bulan catu air
Quote caprut 19-11-2015 01:45 PM
peYno replied at 19-11-2015 01:26 PM
org banjir
dia pon sibuk nak banjir


i feel u bro. kalo bukak twitter search ikea johor, dari tahun 2012 org jhor ckp ikea kedua bukak di                  johor , tuptup cheras yg dpt 2nd outlet
Quote peYno 19-11-2015 02:51 PM
caprut replied at 19-11-2015 01:45 PM
i feel u bro. kalo bukak twitter search ikea johor, dari tahun 2012 org jhor ckp ikea kedua bukak  ...

tu tak termasuk sembang kencang nak keluar mlaysia bagai

warga borneo  yg pernah hidup luar malaysia...cool je

jawa kerak lak fefeeling nak memberontak
Quote Voyagers 19-11-2015 02:58 PM
peYno replied at 19-11-2015 02:51 PM
tu tak termasuk sembang kencang nak keluar mlaysia bagai

warga borneo  yg pernah hidup luar mal ...

IKEA Cadang Buka Gedung Di Johor Baharu Dalam Dua TahunKUALA LUMPUR, 19 Nov (Bernama) -- Syarikat perabot gergasi Sweden, IKEA merancang untuk membuka gedung ketiganya di Malaysia di Johor Baharu dalam tempoh dua tahun akan datang.

Bagaimanapun, Pengarah Urusan IKEA Malaysia, Singapura dan Thailand Christian Rojkjaer berkata perancangan tersebut masih di peringkat awal.

"Siapa tahu, kami mungkin akan ada gedung di Johor yang akan beroperasi dalam tempoh dua tahun lagi," katanya kepada pemberita selepas pembukaan rasmi IKEA Cheras di sini, hari ini.

Syarikat berkenaan mempunyai tanah di Johor dan Pulau Pinang, dan sentiasa terbuka kepada cadangan untuk membina kilang pembuatan di Malaysia, katanya.

"Ia bergantung kepada jumlah produk dan jualan, serta sama ada ia menjimatkan, tetapi kita akan melihat trend (peningkatan jumlah) di sini.

"Malaysia telah menjadi lebih berdaya saing dan lebih banyak jumlah yang ada, lagi besar kemungkinan untuk mewujudkan kilang di sini memandangkan kos pengangkutan lebih murah dan mampan," katanya.

Di tanya mengenai kesan penurunan nilai ringgit ke atas harga produknya, Rojkjaer berkata syarikat berkenaan percaya mata wang tempatan itu akan melantun semula pada masa hadapan.

"Asas Malaysia masih kukuh dan kami tidak mengambil kira nilai ringgit (untuk pelaburan dan harga produk), walaupun kebanyakan produk kami diimport.

"Tetapi jika trend mata wang terus menurun, kami akan melihat sedikit kesan," katanya.

IKEA Cheras di Jalan Cochrane mempunyai keluasan 42,000 meter persegi dengan 56 bilik pameran dan menawarkan 8,500 produk.

-- BERNAMA


Quote rikiruj 19-11-2015 03:16 PM
Bukan nak cakap apala... local gomen memang sengal... tiap2 kali aku lalu flyover nampak pokok2 tumbuh kat tepi2 flyover... dari kecik anak sekarang dah ada dahan besor lengan aku dah... akar dia dah mencengkam tunggu masa je nak rabak kan structure flyover tu... takkanla pegawai2 local gomen tak pernah lalu situ... kalu kat bhg bawah2 tu pernah gak aku cabutkan... tapi yg kat tinggi2 tu tak bole la...

Lihat semua komen(22)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

22-5-2024 02:27 PM GMT+8 , Processed in 0.055917 second(s), 48 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top