CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CARI Infonet Portal Portal Utama Isu Semasa Lihat artikel

Kes Culik: Pemandu Teksi Dibebaskan, Tidak Menyesal Membantu

17-10-2015 09:13 AM| Diterbitkan: CARI-MAMS| Dilihat: 9948| Komen: 71

Description: Pemandu teksi, Hanizan Mohamed Radzi yang ditahan reman berikutan kes penculikan seorang kanak-kanak 5 tahun di Kajang minggu lalu, akhirnya telah dibebaskan.
Oleh Adib Za

Pemandu teksi, Hanizan Mohamed Radzi yang ditahan reman berikutan kes penculikan seorang kanak-kanak 5 tahun di Kajang minggu lalu, akhirnya telah dibebaskan.


Suasana pilu dapat dirasakan menyelebungi kamar mahkamah apabila Hanizan dilihat bertemu dengan keluarga mangsa. Keduanya dilihat berpelukan dan kelihatan sedih.

Memetik laporan Mstar, pemandu teksi itu mendakwa, dia menemui kanak-kanak itu yang bersendirian di tepi jalan dan menghantarnya pulang ke rumah keluarga kanak-kanak berkenaan selepas mengecam gambar yang menjadi viral menerusi media sosial.

"Saya lakukan semua ini kerana saya lakukannya untuk masyarakat. Tidak kisah pasal kaum. Saya tidak menyesal bantu kanak-kanak itu. Saya akan sentiasa membantu," ujar Hanizan yang turut sama meluahkan agar namanya dibersihkan kerana anak-anaknya turut berasa sedih tentang perkara ini. - CARI Infonet

Baca selanjutnya: Mstar Online


(Sumber foto: Network)

3

Bagus
2

Marah
8

Terkejut
12

Sedih
4

Lawak
6

Bosan

Friends Rank (35 people)

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote TuntungReturn 17-10-2015 09:18 AM
klo aku ni gomen aku bgk pingat,sijil,duit ganjaran, pas tu aku lntik die duta cegah jenayah pemandu teksi.
Quote weirdwaniey 17-10-2015 09:19 AM
Dia ni aku tgk mse memula kejadian tu, ramai cina dok hentam dia kat fb. Dok kata dia pn ada terima wang
Quote bambimo 17-10-2015 09:21 AM
Brmkna bila penculik tu dpt wang tebusan..terus dbebaskn budak tu cmtu je...
Kejam sungguh erk..buat nye apa2 jd ke cthnya kena langgar lari sia2 je byr ransom rm300k...
Quote Artemesiaa 17-10-2015 09:42 AM
Bagus le sentiasa berfikiran positif musibah melanda tak melemahkan semangat nak menolongnya.  Hanya apa2 pun elok buat report polis dulu untuk elak tersilap anggap.
Quote krustykrab 17-10-2015 10:07 AM
weirdwaniey replied at 17-10-2015 09:19 AM
Dia ni aku tgk mse memula kejadian tu, ramai cina dok hentam dia kat fb. Dok kata dia pn ada terima  ...

yg duk hentam driver ni harap sok ni anak2 diorg hilang x de sapa nk bantu...
Quote kemaruk 17-10-2015 10:15 AM
uber uber uber uber uber uber uber uber uber uber uber uber
Quote mattzzx 17-10-2015 10:38 AM
kalau niat yang baik....boleh selamat...
Quote zawara 17-10-2015 11:09 AM
buat baik jgn sekali..
Quote batmana 17-10-2015 11:40 AM
tahan seminggu dlm lokap,

kalu pihak berkenaan sponsor duit 'gaji' dia seminggu okela juga.

ni tahan atas siasatan.abis terpalit nama dia.


cmgini, sapa nk tolong klu ada kes masa depan?

igt semo org jupe budak2 ada masa ke nk report pi balai? lebih2 lagi pmandu teksi, klu dia ada info mmg trus bawa ke umah mak paknya.

takde otak langsung.
Quote fealefea 17-10-2015 11:50 AM
alhamdullilah. doa saya utk abg teksi ini termakbul. jgn takot utk berbuat baik. kalau org tak nmpk, Allah dan malaikat kiri kanan pasti nampk. semoga dimurahkan rejeki abg teksi. aku pon pernah bertemu situasi camni. budak tu hidung berdarah lagi. aku cari mak die kt sume tempat sampai jumpe. kalau kite tak dulik, ape la jadi ngan budak umo2 camtu.

Quote revolusi_30 17-10-2015 11:52 AM
Akak syak abg teksi ne Cawangan Khas je.... Begitu cepat buat kerja semua, door to door lagi.  
Quote kecimpret 17-10-2015 11:54 AM
weirdwaniey replied at 17-10-2015 09:19 AM
Dia ni aku tgk mse memula kejadian tu, ramai cina dok hentam dia kat fb. Dok kata dia pn ada terima  ...

dia teruk kena hentam lps polis tahan reman...seblom tu org puji dia
Quote kemaruk 17-10-2015 11:56 AM
batmana replied at 17-10-2015 11:40 AM
tahan seminggu dlm lokap,

kalu pihak berkenaan sponsor duit 'gaji' dia seminggu okela juga.

nampak sangat akal ko tahap mana..

memang dah sop polis camtu..

mesti malu gile ko pasni
Quote kemaruk 17-10-2015 12:00 PM
kerani2 dan peon2 apa la tau

dia ingat asal kena tahan reman je, terus bersalah

biasa la, jenis takde ilmu dan sekolah spm cukup2 makan memang mentaliti camtu

ditahan dalam lokap dan disiasat bukannya hanya nak buktikan seseorang tu bersalah, tapi nak buktikan seseorang tu tak bersalah pon boleh gak

peonnn peon..
Quote kemaruk 17-10-2015 12:02 PM
macam bangkem pernah berkata, dulu2 orang bodo xde tempat nak bersuara

sekarang dah ada fesbuk, forum untuk dorang luahkan kebodohan mereka

patut la jawab soalan spm pon kantoi.. benda camni pon susah nak paham
Quote aechae 17-10-2015 12:02 PM
Kt dlm porem ni pn ada yg bersangka x baik kt dia haritu kn....aiyok,kna mintak maaf.....x aman hdup nnt
Quote Decaffeinated 17-10-2015 12:05 PM
weirdwaniey replied at 17-10-2015 09:19 AM
Dia ni aku tgk mse memula kejadian tu, ramai cina dok hentam dia kat fb. Dok kata dia pn ada terima  ...

ko nak kata ini kes 'cina' kutuk 'melayu' ka?

then you are no different from those jumpy monkeys - if not worse


Quote weirdwaniey 17-10-2015 02:45 PM
kecimpret replied at 17-10-2015 11:54 AM
dia teruk kena hentam lps polis tahan reman...seblom tu org puji dia

Tak..sebelum kena tahan pun, org dok kutuk dia aku tgk...
Quote weirdwaniey 17-10-2015 02:46 PM
Decaffeinated replied at 17-10-2015 12:05 PM
ko nak kata ini kes 'cina' kutuk 'melayu' ka?

then you are no different from those jumpy monkey ...

Tu aku tak kata. Tu hang yg kata.

Lihat semua komen(71)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CARI Infonet

1-12-2023 02:42 PM GMT+8 , Processed in 0.036543 second(s), 48 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top