CariDotMy

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CariDotMy Portal Portal Utama Isu Semasa Lihat artikel

Kolam Renang Dikelilingi Ikan Jerung

21-9-2015 12:55 PM| Diterbitkan: CARI-IIN| Dilihat: 14140| Komen: 22

Description: Kolam renang yang luar biasa dan meletakkan ia di kedudukan tinggi bersaing dengan beberapa hotel
Oleh Izzah Abbasy

Ramai yang menjadikan kolam renang sebagai tempat bersantai mahupun untuk berenang. Tetapi pernahkah anda terfikir untuk berenang di kolam yang sekelilingnya terdapat ikan jerung? Nak teruskan berenang atau terus lari?

Di, Las Vegas terdapat kolam renang unik di mana kolam renang ini mengelilingi tangki besar yang mengandungi ikan jerung, ikan pari dan kehidupan laut yang lain.

Lebih unik, kita boleh memasuki ke dalam terowong dalam tangki tersebut. Akuarium air masin ini terdapat rumah kepada ikan jerung, ikan buntal, ikan Tangs dan lain-lain hidupan laut eksotik.

Kolam renang unik ini terletak di tengah-tengah pusat bandar Las Vegas. Golden Nugget mempunyai kolam yang luar biasa dan meletakkan ia pada kedudukan tinggi bersaing dengan beberapa hotel terbaik di Las Vegas Strip. Kolam yang bernilai $30 juta mempunyai akuarium 200,000 gelen air masin.

Ia sebuah kolam yang sangat menarik. Anda boleh berenang dengan melihat lebih daripada 200 jenis ikan, termasuk ikan pari yang mengelilingi kolam 30 hingga 50 kaki, tangki akrilik 200,000 gelen penuh dengan kehidupan marin, dan tiub gelongsor air tertutup tiga tingkat. Anda akan melalui tangki ini dalam masa lapan saat sahaja.

Kolam ini diuruskan oleh The Mirage sendiri di rumah akuaria tersebut. Akuarium ini dibersihkan 2 hingga 3 kali seminggu oleh kakitangan akuarium dan akan menyelam ke dalam tangki. Penyelam boleh dilihat pada awal pagi kerana mereka akan menggosok batu karang, lap tingkap akrilik, dan sifon batu. Penyelenggaraan ini membantu memastikan air yang sihat untuk kehidupan laut ini dan mengekalkan pandangan dari segi estetik.

Boleh fikir berkali-kali untuk berenang di sini. Sebab, kena fikir jugalah kalau tiub atau tangki tersebut pecah, tak pasal-pasal ikan jerung boleh makan kita. - CARI Infonet























Kredit info : dairishare

10

Bagus
10

Marah
24

Terkejut
15

Sedih
18

Lawak
8

Bosan

Friends Rank (85 people)

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote skyreds 21-9-2015 09:16 AM
skali pecah tube tu .... konyang ikan jaws
Quote seri_mawr 21-9-2015 09:19 AM
pecah tank ikan jaws tu....baru dia...

Quote Ipo 21-9-2015 09:32 AM
interesting...
tapi menakutkan je..anything happen...
Quote samperit 21-9-2015 10:11 AM
mcm pnh tgk dlm CSI klau x silap
Quote Munnalicious 21-9-2015 10:17 AM
Takotla gitu.
Quote alieyrina 21-9-2015 10:23 AM
Edited by alieyrina at 21-9-2015 10:26 AM

Baru adventure yuolsss kalau ada retak2 sikit cermin tu kannn  
ikan pulak peratiiiii ja hampa duk berenang dlm tu  ...
Quote mattzzx 21-9-2015 01:15 PM
menarik tetapi sedikit seram bila mandi disitu.....
Quote starbee 21-9-2015 01:21 PM
jerung tu cakap pergh daging segar.....
Quote dekmieDandy 21-9-2015 02:03 PM
claustrophobia jap tengok

keciknye diameter dia

Quote cpixie 21-9-2015 02:36 PM
bestnya. boleh berenang dengan ikan
Quote Lolzer 21-9-2015 03:03 PM
Sekali pecah kahkahkah hazab sungguh lah
Quote MariaClara 21-9-2015 04:17 PM
x lame lg ade la filem jerung buat kat sini....
Quote @inardni 21-9-2015 05:07 PM
menarik...tapi tetap seram kalu da pecah cermn kaca tu
Quote azilamie2 22-9-2015 01:03 AM
Cantik... tapi sedikit seram..
Quote ninja boy 22-9-2015 09:50 AM
BOLEH BIKIN NI KALAU ADA TANAH LUAS, AKURIUM PENUH IKAN DIKELILINGI KOLAM RENANG
Quote ninja boy 22-9-2015 09:50 AM
BOLEH BIKIN NI KALAU ADA TANAH LUAS, AKURIUM PENUH IKAN DIKELILINGI KOLAM RENANG
Quote nozanoor 22-9-2015 10:00 AM
cantik tempat ni...
Quote anees~nuhara 22-9-2015 11:46 AM
wowww naissss
Quote Ayu61279 6-10-2015 05:08 PM
erk...a bit skeri!

Lihat semua komen(22)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

23-7-2024 08:25 AM GMT+8 , Processed in 0.137405 second(s), 48 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top