CARI Infonet

 Forgot password?
 Register
Search
Carian Terbanyak:
CARI Infonet Portal Portal Utama Hiburan Tempatan Lihat artikel

Diperli Gara-Gara Syafi Tee Bercumbuan, Ridhuan Tee Tak Akan Berhenti Tegur Artis Buat Kemungkaran

25-5-2022 04:10 PM| Diterbitkan: Cari-Saiful| Dilihat: 3641| Komen: 16|Original author: Saiful

Description: Sejak video anaknya bercumbuan tersebar, Ridhuan Tee memilih untuk mendiamkan diri.
Sejak video anaknya bercumbuan tersebar, Ridhuan Tee memilih untuk mendiamkan diri.

Namun kini dia bersuara dan menyatakan apa yang berlaku adalah satu ujian buat dirinya dan anak, Syafi Tee.



Foto: IG

"Sedangkan Nabi Nuh pun tidak mahu menyelamatkan anaknya, inikan pula diri saya, hamba Allah yang hina. Tetapi saya sudah melakukan yang terbaik untuk semua enam orang anak saya. Selebihnya saya berserah... saya pasrah.

"Syafi, anak kedua ini lebih meminati bidang seni setelah tamat belajar. Sebagai bapa saya telah menasihatinya tentang dunia seni yang telah saya ceburi semenjak memeluk Islam lebih 30 tahun dahulu. Cuma bezanya seni saya adalah seni artis ilmuan, manakala anak memilih seni artis hiburan.




"Saya tidak melarang, cuma mengingatkan agar pandai membawa diri. Pastikan seni dapat mendidik anak bangsa. Titipan demi titipan. Namun, apakan daya Allah mahu menguji hamba-Nya yang kerdil ini,"katanya seperti dipetik di mStar Online.

Tambah Ridhuan lagi, apa yang berlaku tidak akan membuatkannya berhenti untuk menegur mana-mana artis yang melakukan kesalahan.



"Ambil iktibar apa yang berlaku di Indonesia, ada segelintir ulama dan ilmuan berdiam diri, tidak menegur kehidupan artis, akhirnya ramai artis tersasar. Apakah kita mahu itu juga berlaku kepada artis-artis kita?

"Kejadian ini tidak akan menjadikan saya berdiam diri. Sesiapa sahaja yang buat mungkar, akan saya tegur meskipun berada dalam keluarga saya sendiri. Teguran saya tidak hanya kepada artis, tetapi semua orang, tidak kira siapa.



"Kehidupan ini adalah ujian. Jangan kerana ujian ini, menjadikan kita kecewa dan alpa akan tanggungjawab kita sebenarnya."

Untuk info, Ridhuan pernah menegur isu kontroversi melibatkan video aksi panas pelakon Zul Ariffin dan gambar Yazmin Aziz berpelukan dengan Danial Chuer. -CARI

Bagus

Marah

Terkejut

Sedih

Lawak

Bosan

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote cicicumel 25-5-2022 04:15 PM
Masalah nya dia tahu tak anak dia cium PONDAN??? HAHAH
Quote dua_chzy 25-5-2022 04:56 PM
Korang lupa Ridhuan ni claim pompuan Cina semuanya takda dara sebab sebok mengesek sebelum nikah?

Ujung2 anak kau sundri? Kehkeh.
Quote sayawifenikmie 25-5-2022 07:04 PM
.. sejenis perasan terpaling jugak ni ..
Quote kitmal 25-5-2022 07:06 PM
Tuhan tunjukkan..sebelum baiki kain orang..tengok kain kita dahulu..satu jari tunjuk kat orang..4 jari kena kat kita balik
Quote hzln 25-5-2022 07:31 PM
Syafi tee ni sebijik muka mcm anak sedara hakak, tapi baru 17 la umurnya, masih bawah umur, dan masih terpelihara dr gosip2 beromen dgn pondan
Quote sleepandream 25-5-2022 07:47 PM
tokti yg terpaling sopan tu pun heols tegur...
begitulah kehidupan manusia... judge org sana sini hujung2 dalam family sendiri dpt ujian lalu berserahhhh...
Quote Suchi 25-5-2022 09:00 PM
Helok gak rupa anak dia nih tak terlalu oriental, yela apaknya pun muka ala2 gitu gak
Tapi sayangla napa ko ade bideo cium2 dek?
Kalau sebatang kara lantak ko la nih ada pemeli, secara tak langsung pemeli akan terpalit dgn sekali dgn segala tindak tanduk yg kita lakukan.
Quote uori 25-5-2022 09:14 PM
sembang
Quote aHoi83 26-5-2022 08:27 AM
Alaaa forumer pun mulut mengutok keliling. Adakah bakal cash berkali ganda?
Takpe dek ko tgk mcm yg main ngan sajat semua nya diterima wanita kembali utk dijadikan suami
Quote dekmieDandy 26-5-2022 12:51 PM
ouuu so memang betul la anak dia yer

second video tu aku tak jumpa lagi, just jumpa screenshot video jer
Quote Sayornara 26-5-2022 04:24 PM
sleepandream replied at 25-5-2022 07:47 PM
tokti yg terpaling sopan tu pun heols tegur...
begitulah kehidupan manusia... judge org sana sini hu ...

Hahaha.. ini setuju sgt...
Quote TomyamPuteh 26-5-2022 04:47 PM
Jgn komen sesedap mulut ye acik2 forum. Korang dan aku pun ada anak tau.
Quote Redmyvi 27-5-2022 07:54 AM
Betul la dia kata tu apa yg jd ni mmg ujian.. ujian utk dia perbaiki diri sama...
Quote September14 27-5-2022 08:59 AM
Betulla klu xde ustaz ustazah mcmni nk tegur retis2 sangkak ni sapa lg? Retis pengaruh kuat kut. Aku sllu tgk org kutuk ustaz ni ustazah asmah tu sbb sllu tegur retis.. dia tgur je pun korg lak lg kejis menghina dia balik
Quote cheezel 29-5-2022 05:49 AM
Helok anak dia. Syg betul minat pondan plk
Quote pichee 29-5-2022 07:21 AM
Berat ujian penceramah..sbb manusia tend to cari balik kesalahan mereka...

Semoga tabah menghadapi ujian ini..

Lihat semua komen(16)




Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

3-7-2022 04:29 AM GMT+8 , Processed in 0.088721 second(s), 29 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top