CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CARI Infonet Portal Ladylista Tips Cantik Lihat artikel

4 Khasiat Minum Air Lemon Panas Setiap Hari

17-6-2015 12:04 PM| Diterbitkan: CMFreporter| Dilihat: 5141| Komen: 8

Description: menakjubkan lemon merupakan sumber alkali...
Anda cuba untuk mengurangkan pengambilan kopi di waktu pagi?Bagaimana anda cuba secawan lemon panas? Bukan hanya kerana rasa tapi ini dia 4 khasiat kalau anda minum secawan lemon setiap hari


sumber gambar:popsugar.com

1. Ia membantu anda detox
Walaupun lemon jenis berasid, namun menakjubkan lemon merupakan sumber alkali yang boleh menyeimbangkan PH dalam badan.

2. Ia mengaktifkan sistem pencernaan anda
Amat mudah namun kuasanya besar untuk merangsang pencernaan anda dan membaiki kebolehan badan untuk menyerap semua nutrisi sepanjang hari.

3. Menyokong pengurangan berat badan
Jus lemon mengandunyi pectin,fiber yang membantu untuk proses berat badan. Jika kamu amalkan meminum lemon setiap pagi, anda boleh membasuh kalori dan kekalkan diet anda sepanjang hari.

4. Mencegah sakit perut
Jika anda makan sebelum tidur, kebarangkalian anda untuk mendapatkan perut kembung keesokan pagi adalah tinggi. Lemon panas waktu pagi dapat mencuci sistem perut anda, sementara flavonoids dalam jus lemon dapat mengurangkan keasidan perut.


Bagus

Marah

Terkejut

Sedih

Lawak

Bosan

ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini

Komen Terbaru

Quote mekbudu 22-7-2015 08:42 AM
nist02: Mmg sangat bagus... potong beberapa keping lemon dicampur dengan madu... sy minum tujuannya elak addict pd kopi.. mmg ley lupa rasa nak minum kopi.. t ...
Yeah, kita geng. tak minum sakit kepala.
asyik teringat2 jer kopi tu.
kalau dulu pagi tghr malam kopi.
mana tak adedicted kan.

sekarang, dah kurangkan sekali je setiap pagi.
tapi masih wajib lagi minum pagi2 tu..
entah bila nak stop terus ni..

:D
Quote nist02 11-7-2015 11:34 PM
Mmg sangat bagus... potong beberapa keping lemon dicampur dengan madu... sy minum tujuannya elak addict pd kopi.. mmg ley lupa rasa nak minum kopi.. tapi saya dah ketagihan kopi.. tak minum jadi pening kepala.. syukurnya saya minum kopi skrg 2 hari sekali saja...
Quote iznanaziz 23-6-2015 01:53 PM
sebelum puasa ari tu, selalu gak aku minum air lemon panas.   sedap je.  beli kat kantin, tentu le letak gula skit.
sebab utama aku minum air lemon tu, asik sakit perut je, sakit tul hati, tu yg minum air lemon tu.
alhamdulillah, dah beransur pulih.
sambil tu nak kempiskan perut yg buncing ni.
tapi dah bulan puasa ni, tak berani pulak nak minum, sb perut kosong, nanti berbuka...terus minum lemon, takut pulak sakit perut.
Quote ainie_1008 22-6-2015 03:14 PM
aku mmg minum air lemon tiap hari. cuma bkn lemon panas. aku wat air biasa je. letak lemon, limau nipis ngan halia sikit. mmg mnyegarkan.
Quote zaliza 18-6-2015 09:12 AM
ditambah dengan CMD lagi mempercepatkan proses Detoxin tu.. justeru proses pengurangan berat badan akan berlaku dengan pantas... walaupun berat badan cepat hilang tenaga yang dibekalkan dari mineral CMD tu mampu memberi tenaga sekaligus!

Cubalah Titis CMD ke dalam Air Lemon suam... pasti membuahkan hasil yang drastik!
Quote CMFreporter 17-6-2015 06:10 PM
anilzasor3323: leh letak gula x..ke minum masam2 tu.. sory soklan inesen
disarankan untuk mengambilnya tanpa gula.
Quote amersudahbesar 17-6-2015 05:06 PM
anilzasor3323: leh letak gula x..ke minum masam2 tu.. sory soklan inesen
boleh tp lg bgus tnoa gula. zero calories
Quote anilzasor3323 17-6-2015 01:53 PM
leh letak gula x..ke minum masam2 tu.. sory soklan inesen

Lihat semua komen(8)

Sub-category


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CARI Infonet

24-2-2024 09:57 PM GMT+8 , Processed in 0.039508 second(s), 22 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top