CariDotMy

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

12Next
Return to list New
View: 7292|Reply: 39

[Edisi Pelik]: Wanita 28 Tahun Tapi Berwajah 70 Tahun

[Copy link]
Post time 22-4-2016 10:23 AM | Show all posts |Read mode




Oleh : TS LOO





Gara-gara melahirkan seorang anak, seorang ibu menderita penyakit pelik apabila wajahnya tampak seperti seorang nenek.





Ibu dari Zhengzhou, Henan ini sebenarnya berusia 28 tahun, namun malangnya wajahnya seakan-akan 70 tahun.








Wanita yang dikenali sebagai Hu Junhua ini disahkan menghidap kecelaruan kulit dinamakan Cutis laza.




Penyakit ini menyebabkan kulitnya semakin hari menjadi longgar, merebeh dan berkedut. Peliknya, ia hanya melibatkan kawasan pada muka dan leher Hu sahaja.




Penyakit ini dikatakan ganjil dan jarang berlaku, di mana kurang dari 10 orang disahkan menghidap penyakit berkenaan di dunia dan Hu adalah satu-satunya pesakit dari China yang menghidapnya.




Kini, Hu masih sedang mendapat rawatan dan bakal mendapatkan khidmat pembedahan kosmetik di Shanghai bagi membaiki wajahnya.









Pihak doktor di sana akan cuba sedaya upaya meskipun kurang yakin akan hasil pada wajahnya nanti.




Menurut Hu, suami sentiasa bersamanya dan tidak pernah merungut perihal wajah tuanya.




Bagaimanapun, hati ibu mana tidak tersentuh apabila menyedari anaknya mula menjauhkan diri serta malu memberitahu rakan bahawa dia adalah ibunya.




Berikutan penyakit yang dihidap, Hu Juan mengalami masalah keyakinan pada diri hingga dia mengelak untuk keluar rumah atau melihat cermin.- CARI Infonet









sumber info: http://plastytalk.com/
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 22-4-2016 10:28 AM | Show all posts
Motip si anak menjauhkan diri??

Kalau aku, lempang je budak tu laju2.. tau x mak ko jadi cemgitu pun sebab nak memberanakkan ko..
Reply

Use magic Report

Post time 22-4-2016 10:31 AM From the mobile phone | Show all posts
brown_pupil replied at 22-4-2016 10:28 AM
Motip si anak menjauhkan diri??

Kalau aku, lempang je budak tu laju2.. tau x mak ko jadi c ...

Budak2 kot..mmg camtulah reaksi dia
Reply

Use magic Report

Post time 22-4-2016 10:41 AM | Show all posts
kesiannya lahai, pengorbanan seorang ibu
Reply

Use magic Report

Post time 22-4-2016 12:17 PM | Show all posts
uishh...kesian kat dia...
Reply

Use magic Report

Post time 22-4-2016 12:26 PM | Show all posts
Allahu.
kesiannya..
yg kedut muka & leher ja?
hmm  gamba full pleaseee??

Reply

Use magic Report

Follow Us
Post time 22-4-2016 12:45 PM | Show all posts
uishhh
kesiannya

Reply

Use magic Report

Post time 22-4-2016 01:32 PM | Show all posts
kesian ...nasib baik laki accept... kalau laki lain sepuluh batu dia tinggalkan bini dia ..xpun kasi hadiah madu satu
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 22-4-2016 03:07 PM | Show all posts
Pelik juga penyakitnya ni moga beliau berjaya menjadi lebih baik selepas pembedahannya nanti
Reply

Use magic Report

Post time 22-4-2016 03:53 PM | Show all posts
Penyakit kulit??

i ada relative yang sakit kulit camni.. kesian teenager tapi kulit bkedut...

@ipes2 cer baca and komen
Reply

Use magic Report

Post time 22-4-2016 04:45 PM | Show all posts
aku penah tgok live kat tv 7 kot petang2...xigt bila....tp sedih gila...respek kat suami dia

suami dia xptus2 crik smpai bape taon bila masok pogram realiti tu bru dpt jumpa....
Reply

Use magic Report

Post time 22-4-2016 05:20 PM | Show all posts
dulu dulu

aq takut balik umah atok

nape manusia nih kedout kedout,manusia kebyan...........huwaaaa

nakmoooooooo
lariiiiii
Reply

Use magic Report

Post time 22-4-2016 05:25 PM | Show all posts
AisyDani13 replied at 22-4-2016 12:26 PM
Allahu.
kesiannya..
yg kedut muka & leher ja?

hilang keyakinan terus, tp bgus kan laki dia sentiasa bersama2
Reply

Use magic Report

Post time 22-4-2016 07:41 PM | Show all posts
Bagus laki dia. Pasal anak dia tu plak bole paham la nape dia malu. Bebudak kan, x cukup akal pun lagi.
Reply

Use magic Report

Post time 22-4-2016 10:01 PM From the mobile phone | Show all posts
Ada tgk kisah ni dlm program body bizzare.. mmg cian tgk muka dia.. ada wat plastic surgery still nampak ala2 50's.. suami dia blh terima n support dia. Blh lg gi jln2 sama2 smbil pegang2 tgn.. tp tak pasan plak ada nmpk anak dia masa dokumentari tu..
Reply

Use magic Report

Post time 23-4-2016 12:10 AM | Show all posts
sedihnya..
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 23-4-2016 01:06 AM | Show all posts
Anak dia umur berapa? Kesian, mesti banyak urat2 halus yg putus masa bersalin dulu. Adakah fungsi biologi tubuh badan dia selari dengan umur 28 tahun? Atau muka je nampak tua?

Satu lagi sindrom cepat tua ni namanya Progeria syndrome. Umur 5 tahun pun dah mcm 70an. Selalunya mereka tak hidup lama.

Kalau alam haiwan pulak, haiwan yg awet muda ialah axotol (betul ke eja?). Ni tak pernah tua mcm peter pan.
Reply

Use magic Report

Post time 23-4-2016 01:16 AM | Show all posts
* axolotl




Reply

Use magic Report

Post time 23-4-2016 01:16 AM | Show all posts
* axolotl




Reply

Use magic Report

Post time 23-4-2016 03:31 AM | Show all posts
semoga suaminya setia dan bagi moral support
Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT


Forum Hot Topic
Hanis Haizi Misqueen, Babutam, Nwantiti V79
syitaeyqaHanis Haizi Misqueen, Babutam, Nwantiti
Views : 199723 Replies : 4690
upsr bocor versi murid, cikgu, bapak
jonedoeupsr bocor versi murid, cikgu, bapak
Views : 5516 Replies : 23
‘Banyak Peniaga Melayu Tiada Ilmu Penyediaan Makanan Bersih & Selamat’ – Chef Wan
YgBenar‘Banyak Peniaga Melayu Tiada Ilmu Penye
Views : 11862 Replies : 11
UK dilanda cuaca panas melampau 26 darjah celcius
YgBenarUK dilanda cuaca panas melampau 26 darja
Views : 11408 Replies : 10
Jangan Melangkawi Batas
riena3321Jangan Melangkawi Batas
Views : 19021 Replies : 56
Mohon hati2 ye adik2 PLKN nnti.. Mereka ada di mana2 ????????
chaconMohon hati2 ye adik2 PLKN nnti.. Mereka
Views : 2851 Replies : 10
Beza wasap status ikut level
chaconBeza wasap status ikut level
Views : 5041 Replies : 9
Baju Pengantin kembang Setaman
FARRAZOOLBaju Pengantin kembang Setaman
Views : 10822 Replies : 57
Oh ni lah dia sebabnya....
RalineOh ni lah dia sebabnya....
Views : 3631 Replies : 27
Kenapa Biri Biri Jalan Lambat?
XimKenapa Biri Biri Jalan Lambat?
Views : 21549 Replies : 62

 

ADVERTISEMENT


 


ADVERTISEMENT
Follow Us

ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

17-6-2024 06:22 PM GMT+8 , Processed in 0.094234 second(s), 46 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list