CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

12Next
Return to list New
View: 3261|Reply: 27

[Tempatan] KPN Minta Stesen TV Batalkan Siaran Langsung Debat Antara Guan Eng-Rahman

[Copy link]
Post time 16-4-2016 12:49 PM | Show all posts |Read mode



KUALA LUMPUR: Semua stesen televisyen tempatan diminta untuk membatalkan sebarang rancangan siaran langsung yang melibatkan debat mengenai pembelian banglo di taman Manggis kerana kes tersebut belum selesai disiasat, lapor Bernama.

Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar melalui laman Twitternya berkata, jika debat antara Menteri Kesejahteraan Bandar, Perumahan dan Kerajaan Tempatan, Datuk Abdul Rahman Dahlan dan Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng diadakan ketika ini dikhuatiri boleh menyebabkan berlaku prejudis terhadap saksi dan kes.

Beliau dalam pada itu meminta Abdul Rahman tampil menyerahkan kepada pihak polis atau SPRM jika dia mempunyai sebarang bukti mengenai kes penjualan tanah tersebut untuk disiasat.

Sebelum ini, pihak stesen Radio Televisyen Malaysia (RTM) dan Rangkaian Televisyen Media Prima Berhad (MPB) telah menyatakan kesediaan mereka untuk menyiarkan debat tersebut secara langsung.

Abdul Rahman sebelum ini telah mendakwa kerajaan Pulau Pinang telah menjual tanah di Taman Manggis yang diperuntukkan bagi membina rumah mampu milik kepada sebuah syarikat swasta, Kuala Lumpur International Dental Centre (KLIDC) Sdn Bhd. - Siakapkeli.my
Sekiranya anda berminat untuk jimatkan kredit telefon anda boleh tekan sini.

Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 16-4-2016 12:51 PM From the mobile phone | Show all posts
Berkuasa tul bangla ni... Kat akhirat nanti laku lagi ke koser tu..
Reply

Use magic Report

Post time 16-4-2016 01:23 PM From the mobile phone | Show all posts
Gitu jer la skripnya...

Kita tgk debat KJ dgn TMJ plak jd tak...
Reply

Use magic Report

Post time 16-4-2016 01:26 PM | Show all posts
abangbeca replied at 16-4-2016 12:51 PM
Berkuasa tul bangla ni... Kat akhirat nanti laku lagi ke koser tu..

sembang akhirat bagai, tapi skodeng thread vibrator sambil urut2 totey kan?
Reply

Use magic Report

Post time 16-4-2016 01:26 PM | Show all posts
peon2 apa la tau pasal keselamatan

sebagai KPN, dah tentu la dia letak keselamatan sebagai keutamaan

apa2 jadi, tanggungjawab dia
Reply

Use magic Report

Post time 16-4-2016 03:38 PM From the mobile phone | Show all posts
Sbagai gantinya ke2-2nya akn beradu kepantasan berlari 100m tuk memecahkan rekod watson nyambek.(ada gk faedahnya).
Reply

Use magic Report

Follow Us
Post time 16-4-2016 03:40 PM From the mobile phone | Show all posts
Dah agak dahhhhh.....
Reply

Use magic Report

Post time 16-4-2016 03:59 PM From the mobile phone | Show all posts
Dulu nothing to hide dia jugak tukang selamat jibun
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 16-4-2016 04:11 PM | Show all posts
Hahahahahahhahahhahahahahahahahahahahah....
DAH AGAK DAH........
Reply

Use magic Report

Post time 16-4-2016 05:44 PM | Show all posts
KPN bangsat! Kalau si Rahman Dahlan beri alasan tak boleh debat dgn tokong kerana KPN tak bagi maka dia lah yg akan jatuh maruah. Malu sekali. Lebih baik dia minta ampun maaf dan sembah lima kali sehari kat tokong LGE  atas pembohongan dan fitnahnya keatas beliau
Reply

Use magic Report

Post time 16-4-2016 06:20 PM | Show all posts
Debat TV3: Polis selamatkan Rahman Dahlan? - Lim


Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng berkata, beliau masih menaruh harapan untuk berdebat di kaca televisyen dengan Menteri Kesejahteraan Bandar, Perumahan dan Kerajaan Tempatan, Datuk Seri Abdul Rahman Dahlan.

Harapan tersebut masih terbuku di hati Lim walaupun selepas Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar menasihatkan TV3 untuk membatalkan rancangan siaran debat berkenaan kerana dikhuatiri akan mengganggu siasatan pihak polis dalam urusniaga tanah Taman Manggis di Pulau Pinang.

Terdahulu, Jawatankuasa Khas Mengenai Rasuah (SCC) yang menyelia Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) juga mahu debat yang dirancang antara Lim dan Abdul Rahman dibatalkan.

"Sepanjang pengetahuan saya, kami dimaklumkan bahawa debat tersebut pada hari Selasa ini, saya masih anggap debat ini masih berjalan," kata kepada pemberita di Kuching.

Dalam pengumumannya, TV3, yang dimiliki oleh Kumpulan Media Prima, berkata pihaknya membatalkan penyiaran debat berkenaan atas nasihat polis dan SPRM. Debat tersebut dijadualkan pada malam Selasa akan datang.

Khalid, dalam catatan tweet beliau malam semalam, meminta debat tersebut dibatalkan.

"@PDRMsia bersetuju dengan @SPRMMalaysia, debat banglo Manggis sepatutnya dibatalkan. Siasatan polis sedang berjalan. Saksi utama, termasuk ketua menteri, belum dipanggil," katanya.

"@PDRMsia meminta semua stesen TV agar membatalkan debat secara siaran langsung itu sehinga kes itu selesai," demikian catatan kedua tweet itu.

Mengulas lanjut, Lim menambah : "Kenapa pada masa itu, beliau (Khalid) tidak memperkatakan mengenai program televisyen malam menjejaskan siasatan? TV3 pada setiap malam - antara 15 minit hingga setengah jam – menyiarkan program yang menjejaskan siasatan," kata Lim.

"Kenapa tidak tweet sedemikian sejak dahulu, tiga minggu yang lalu? Apakah beliau mahu selamatkan Abdul Rahman Dahlan?".
Reply

Use magic Report

Post time 16-4-2016 07:08 PM From the mobile phone | Show all posts
Hahaha ni xyah debat live lah... Baik korang sembang duk balas balas email
Reply

Use magic Report

Post time 16-4-2016 07:14 PM From the mobile phone | Show all posts
Kahkahkah lahanat ni keje dia coverline lahabau yg lain supaya tak kemaluan di khalayak ramai. Tapi memang dah dijangka pon tindakan ni. So pendedak2 sekalian ada apa2 komen tak? @kemaruk @bioessence @Skuau @shamsadis @badaksumbu @akusukaq @Simunggu
Reply

Use magic Report

Post time 16-4-2016 07:22 PM From the mobile phone | Show all posts
dodolgemok replied at 16-4-2016 07:14 PM
Kahkahkah lahanat ni keje dia coverline lahabau yg lain supaya tak kemaluan di khalayak ramai. Tapi  ...

Bkn Rahman Dahlan yg minta batalkan.KPN yg minta....ayat mudah pon x reti nk faham....mmmm....
Reply

Use magic Report

Post time 16-4-2016 07:35 PM From the mobile phone | Show all posts
Skuau replied at 16-4-2016 07:22 PM
Bkn Rahman Dahlan yg minta batalkan.KPN yg minta....ayat mudah pon x reti nk faham....mmmm....

Alah xkan la dia terang2 nak cakap sendiri cancel kan dah nalu besar di situ. Nama pon menteri boleh guna kuasa dia, mintak igp yg batalkan atas alasan keselamatan, ganggu siasatan dan lain2 lagi. Macam kes forum nothing to hide dulu lah igp jugak digunakan utk batal prog atas alasan sama. Nanti debat arul kanda dgan tony pua pon bakal dibatalkan jua atas alasan ni. Budak kecik pon tau la woi cara2 nak coverline. Kau otak naif sempit sgat sbb tu kau makan dedak je cai! Kahkahkah...
Reply

Use magic Report

Post time 16-4-2016 07:41 PM From the mobile phone | Show all posts
dodolgemok replied at 16-4-2016 07:35 PM
Alah xkan la dia terang2 nak cakap sendiri cancel kan dah nalu besar di situ. Nama pon menteri bol ...

Pendapat anda hanya berdasarkan andaian semata-mata....berdosa tuduh tanpa bukti....
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 16-4-2016 08:03 PM From the mobile phone | Show all posts
Dah agak dah... Bg aku betul jugak apa yg IGP tu cakap. Lagi betul apa yg LGE kata sebab kalau tak nak ganggu siasatan mengapa TV3 boleh lak siar sewenang2nya
Reply

Use magic Report

Post time 16-4-2016 08:10 PM | Show all posts
Alahai apa najib suruh dia buatla..
Reply

Use magic Report

Post time 16-4-2016 10:02 PM From the mobile phone | Show all posts
dodolgemok replied at 16-4-2016 07:14 PM
Kahkahkah lahanat ni keje dia coverline lahabau yg lain supaya tak kemaluan di khalayak ramai. Tapi  ...


Terus kan je la
Apa la kpn ni
Reply

Use magic Report

Post time 16-4-2016 10:21 PM From the mobile phone | Show all posts
bioessence replied at 16-4-2016 10:02 PM
Terus kan je la
Apa la kpn ni

Dah si man yg cakap belakang suruh stop.  Igp la  tolong cakap bagi pihak dia supaya si man tu xmalu besar. Cam kes nothing to hide dulu. Kahkahkah...
Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 


ADVERTISEMENT
Follow Us

ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CARI Infonet

26-2-2024 05:35 AM GMT+8 , Processed in 0.077568 second(s), 45 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list