CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

123Next
Return to list New
View: 5391|Reply: 43

[Tempatan] Kes atlet seludup wanita: KBS tidak akan bertanggungjawab - Khairy

[Copy link]
Post time 30-3-2016 10:57 AM | Show all posts |Read mode
Edited by ladybird_ at 30-3-2016 10:59 AM

BUKIT JALIL: Kementerian Belia dan Sukan (KBS) tidak akan bertanggungjawab dalam kes seorang atlet negara yang didakwa menyeludup keluar seorang wanita Thailand petang semalam.



Menteri Belia dan Sukan, Khairy Jamaluddin Abu Bakar berkata kes tersebut tidak ada kena mengena dengan sukan dan atlet berkenaan perlu berdepan akibat daripada perbuatannya sendiri.

Khairy Jamaluddin turut meminta Majlis Sukan Negara (MSN) menyiasat perkara berkenaan dengan Jabatan Imigresen.

"Sekiranya dia melanggar undang-undang, dia perlu berhadapan dengan akibatnya. Saya ada meminta MSN menyemak di Imigresen mengenai apa yang berlaku, tetapi kita tidak boleh bertanggungjawab atas apa yang atlet kita lakukan melibatkan kehidupan peribadi mereka.

"Ia tidak ada kena mengena dengan dia bermain badminton untuk negara. Kalau dia telah melanggar undang-undang, dia kena berhadapan dengan akibatnya, tidak kira apa pun."

Khairy Jamaluddin berkata demikian pada sidang media selepas menyaksikan majlis menandatangani memorandum persefahaman kerjasama Universiti Antarabangsa (UNITAR) dan MSN, di sini, hari ini.

Atlet berusia 28 tahun itu ditahan ketika memecut kereta Mercedes Benz ke arah negara jiran selepas gagal melepasi pemeriksaan di Kompleks Imigresen, Kastam, Kuarantin dan Keselamatan (ICQS) Bukit Kayu Hitam pada Isnin.


Menurut Timbalan Pengarah Imigresen Negeri, Abdul Rahim Hanaffi, atlet yang memandu dari Kuala Lumpur itu dikesan cuba menyeludup wanita warga Thailand berusia 25 tahun yang dipercayai teman wanitanya ke negara jiran menggunakan cop pas lawatan sosial palsu. Astro Awani


This post contains more resources

You have to Login for download or view attachment(s). No Account? Register

x
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 30-3-2016 11:03 AM | Show all posts
gemoknye caner gamaknye heshe lari2 dlm gelanggang badminton
Reply

Use magic Report

Post time 30-3-2016 11:09 AM | Show all posts
ingatkan dia culik n wat lari utk jual..
Reply

Use magic Report

Post time 30-3-2016 11:10 AM | Show all posts
cik_tonggek replied at 30-3-2016 11:03 AM
gemoknye caner gamaknye heshe lari2 dlm gelanggang badminton

jangan pandang rendah...




Reply

Use magic Report

 Author| Post time 30-3-2016 11:11 AM | Show all posts
kentel replied at 30-3-2016 11:10 AM
jangan pandang rendah...

nanges kalau yg ni... hahahah adoiiii lawak pepagi
Reply

Use magic Report

Post time 30-3-2016 11:11 AM From the mobile phone | Show all posts
kentel replied at 30-3-2016 11:10 AM
jangan pandang rendah...

Tp ni bukan wakil negara bang....ni lbih kpd maskot je
Reply

Use magic Report

Follow Us
Post time 30-3-2016 11:15 AM | Show all posts
kentel replied at 30-3-2016 11:10 AM
jangan pandang rendah...

wow pelopor pinggang size A4 melintang

Reply

Use magic Report

Post time 30-3-2016 11:22 AM | Show all posts
cik_tonggek replied at 30-3-2016 11:15 AM
wow pelopor pinggang size A4 melintang

melintang x 3 keping A4...
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 30-3-2016 11:30 AM | Show all posts
kentel replied at 30-3-2016 11:10 AM
jangan pandang rendah...



acah2 aje boleh ler tp klu nk suh buat betul2 mahu somput dia
Reply

Use magic Report

Post time 30-3-2016 11:31 AM | Show all posts
KBS dah jadi mcm kementerian rasuah...
Reply

Use magic Report

Post time 30-3-2016 11:33 AM | Show all posts
ifanonline replied at 30-3-2016 11:31 AM
KBS dah jadi mcm kementerian rasuah...

leadership thru exemplary
Reply

Use magic Report

Post time 30-3-2016 11:41 AM | Show all posts
cik_tonggek replied at 30-3-2016 11:03 AM
gemoknye caner gamaknye heshe lari2 dlm gelanggang badminton

aku pun terpikir benda yg same..mcm mane nk main badminton bdan gemok mcm tu..patot larh LCW je yg kene kerah main semua tournament
Reply

Use magic Report

Post time 30-3-2016 11:41 AM | Show all posts
aechae replied at 30-3-2016 11:11 AM
Tp ni bukan wakil negara bang....ni lbih kpd maskot je



Sampai nya hati mung...

Reply

Use magic Report

Post time 30-3-2016 11:44 AM From the mobile phone | Show all posts
Tak payah blur lah muka tu. Tunjuk separuh je orang dah tau sapa kot
Reply

Use magic Report

Post time 30-3-2016 11:45 AM | Show all posts
bila rosmah hayun reket tu.. semua orang tercengang dan terpinga-pinga.. macam tak pernah tengok bulu tangkis seumur hidup..
Reply

Use magic Report

Post time 30-3-2016 11:55 AM From the mobile phone | Show all posts
Pompuan thai gelek gerudi sbb tu jantan melayu kote pendek tewas.
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 30-3-2016 11:56 AM From the mobile phone | Show all posts
zorrro_03 replied at 30-3-2016 11:41 AM
Sampai nya hati mung...

Elehhh....sbnrnya awk nk mengata dia skali kn??xyah nk cover2 lah
Reply

Use magic Report

Post time 30-3-2016 12:21 PM | Show all posts
katanyer ni atlit paralimpik kan?
Reply

Use magic Report

Post time 30-3-2016 12:33 PM | Show all posts
nape atletnya perut buncit jerk..
Reply

Use magic Report

Post time 30-3-2016 12:40 PM | Show all posts
aechae replied at 30-3-2016 11:56 AM
Elehhh....sbnrnya awk nk mengata dia skali kn??xyah nk cover2 lah

hmmmmm...  takpe lah.

Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 


ADVERTISEMENT
Follow Us

ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CARI Infonet

22-2-2024 10:07 AM GMT+8 , Processed in 0.067304 second(s), 48 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list