CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

123Next
Return to list New
View: 4884|Reply: 48

Adam Corrie Cari Dana Bantu 40 Mualaf Ke Mekah

[Copy link]
Post time 11-2-2016 10:29 AM | Show all posts |Read mode
Oleh : Dean BZ






Mulia sungguh hati pelakon Adam Corrie dan isterinya Fazema Mohd. Fuad yang kini sedang sibuk mengumpul sebanyak RM380,000 bagi kos perbelanjaan 40 orang mualaf untuk berangkat ke Mekah pada 8 Mac depan.


Adam atau nama sebenarnya Adam Corrie Lee Abdullah, 48,  berkata mereka terpaksa mengadakan program dan forum dari masjid ke masjid sebagai alternatif untuk mengumpul dana dalam usaha membawa golongan mualaf menunaikan umrah.


"Alhamdulillah kita sudah mula projek ini sejak bulan Jun tahun lalu dan setakat ini kami sudah kumpul RM100,000 menerusi sumbangan orang perseorangan dan wang yang di kumpul dari tabung dana yang diedar selepas forum-forum di beberapa buah masjid.

"Tapi itulah, memang belum mencukupi lagi tapi saya masih ikhtiar dan yakin bahawa Allah akan beri rezeki itu bila tiba masanya nanti," ujarnya kepada mStar Online.


Katanya, seperti tahun sebelum ini, ujian utama mereka apabila beberapa pihak yang pada awalnya bersedia untuk menghulurkan penajaan menarik diri dan gagal dihubungi.


Perkara tersebut membuatkan kesihatannya dan isteri terjejas memikirkan bagaimana mencari jalan mendapatkan dana tersebut.


Selain itu, 40 orang jemaah yang bakal mengikut rombongan umrah tersebut terdiri daripada mualaf yang melepasi sesi temuduga yang dianjurkan.


Katanya, kali ini dia lebih mementingkan tahap ilmu agama individu tersebut sebelum membawa mereka menunaikan umrah.

"Saya adakan temuduga bagi mencari 40 orang jemaah ini kerana saya mahu mereka semua sudah boleh sembahyang dan sudah menghafaz beberapa surah.

"Ini kerana tujuan utama membawa mereka adalah untuk menguatkan akidah dan bukan untuk melancong," ujarnya.


Adam  bakal mengadakan satu sidang media berkaitan program tersebut pada 13 Februari ini di Warisan Baiduri Dewan Perdana Indera, Taman Melewar Indah, Gombak.


Semoga setiap urusan mereka dipermudahkan dan usaha murni mereka ini wajar kita contohi. - CARI Infonet.





Sumber - mStar
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 11-2-2016 10:33 AM From the mobile phone | Show all posts
Allahuakbar. Hebatnya. Moga usaha ini dimudahkan.  

Manis sungguh kapel ini.
Reply

Use magic Report

Post time 11-2-2016 11:10 AM | Show all posts
semoga berjaya corrie...u are the best man ever!!!
Reply

Use magic Report

Post time 11-2-2016 11:17 AM | Show all posts
bila dia berlakon jadi jahat tu..nyampah benor hakak nengok dia..bila dia macam ni..rasa suka benor hakak dengan dia nih..semoga berjaya..
Reply

Use magic Report

Post time 11-2-2016 11:18 AM | Show all posts
nape tak disertakan no acc.. maybe ada yg nak menyumbang..
Reply

Use magic Report

Post time 11-2-2016 11:19 AM | Show all posts
semoga dipermudahkan segala urusan...
Reply

Use magic Report

Post time 11-2-2016 11:19 AM | Show all posts
Alhamdulillah...suka benor i tgk Adam Corrie ni...
Reply

Use magic Report

Post time 11-2-2016 11:20 AM | Show all posts
Bantu dana, mana rangna nih?
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 11-2-2016 11:22 AM | Show all posts
Lakon jahat hidup baik
Reply

Use magic Report

Post time 11-2-2016 11:23 AM | Show all posts
Tahniah pergi Haji
Reply

Use magic Report

Post time 11-2-2016 11:33 AM | Show all posts
mamat ni orang cina sabahan campur kadazan kan....bagus dia ni betul2 mendalami islam, aku harap Stacy pun mcm ni..i love Stacy.
Reply

Use magic Report

Post time 11-2-2016 03:47 PM | Show all posts
tahniah, alhamdulillah dia sama2 bantu para mualaf
Reply

Use magic Report

Post time 11-2-2016 03:48 PM | Show all posts
mulianya hati suami isteri ni.....
Reply

Use magic Report

Post time 11-2-2016 04:06 PM | Show all posts
semoga dipermudahkan segala urusannya...
Reply

Use magic Report

Post time 11-2-2016 04:07 PM From the mobile phone | Show all posts
Dia ni kalo jd jahat menjadik betui
Reply

Use magic Report

Post time 11-2-2016 04:11 PM | Show all posts
jin_lampu replied at 11-2-2016 03:33 AM
mamat ni orang cina sabahan campur kadazan kan....bagus dia ni betul2 mendalami islam, aku harap Sta ...

eh dia chinese penang kan...wife orang perak... dulu pon ade kate dia sabahan tapi dia kate penang...resenye....
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 11-2-2016 04:12 PM | Show all posts
de_ikea replied at 11-2-2016 02:33 AM
Allahuakbar. Hebatnya. Moga usaha ini dimudahkan.  

Manis sungguh kapel ini.

manisnyaaaaa couple inin...... (Nada sepah sebut dalam MLM dulu)

iols pun suka...comel gile dia duk sebut wife dia bidadari...bidadari...
Reply

Use magic Report

Post time 11-2-2016 04:14 PM | Show all posts
usaha yang murni.. semoga dipermudahkan segala urusan. amin
Reply

Use magic Report

Post time 11-2-2016 04:40 PM | Show all posts
nak cikcur kat mekah ini kalau tak mampu tak wajib pun pergi kaedahnya....so??
Reply

Use magic Report

Post time 11-2-2016 04:46 PM | Show all posts
Kemampuan ......
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 



ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

27-11-2022 07:36 AM GMT+8 , Processed in 0.104802 second(s), 42 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list