CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

123Next
Return to list New
View: 4878|Reply: 53

[Tempatan] Gaya hidup mewah petunjuk rasuah peringkat tertinggi – Tun M

[Copy link]
Post time 11-11-2015 12:08 PM | Show all posts |Read mode
Gaya hidup mewah petunjuk rasuah peringkat tertinggi – Tun M
Tun M mengakui beliau sendiri telah dituduh mengamalkan rasuah tetapi enggan mengulas lanjut kerana beliau bukan berada di situ untuk "bercakap mengenai kehidupan peribadinya”. Foto fail TRP



[size=100%]KUALA LUMPUR, 11 November:
Gaya hidup mewah individu harus diterima di mahkamah sebagai bukti rasuah kerana ia mungkin satu-satunya cara untuk mengesan rasuah terhadap golongan peringkat tertinggi.
Menurut bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad, bukti gaya hidup mewah pada masa itu dianggap tidak mencukupi di dalam mahkamah undang-undang dan ini, perlu diubah.
Beliau memberitahu peserta Simposium Perangi Rasuah 2015 di Pullman Hotel, dekat sini, bahawa gaya hidup mewah termasuk memiliki beberapa kereta mewah adalah bukti rasuah dan dengan membenarkan ia dikemukakan di mahkamah, boleh menjadi langkah anti-rasuah yang berkesan.
“Jika anda mahu mengesan rasuah di peringkat tertinggi, lihat gaya hidupnya.
“Malangnya jika anda pergi ke undang-undang mahkamah, tidak cukup bukti.

“Mahkamah mahu melihat individu tampil dan berkata, ‘dia (suspek) mengambil wang daripada saya’ apabila mahkamah sepatutnya menerima bukti gaya hidup mewah sudah cukup untuk mengambil tindakan terhadap sesiapa sahaja yang disyaki rasuah,” kata Dr Mahathir dalam ucapan dasarnya.
Tambahnya, beliau sendiri telah dituduh mengamalkan rasuah tetapi enggan mengulas lanjut kerana beliau bukan berada di situ untuk “bercakap mengenai kehidupan peribadinya”.
Berita lanjut menyusul



therakyatpost

Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 11-11-2015 12:11 PM | Show all posts
sindir najib la tuuu
Reply

Use magic Report

Post time 11-11-2015 12:54 PM From the mobile phone | Show all posts
Or sindir anak sendiri atau kroni sendiri ke?...kena lihat sumber mewah dr apa..subjektif ...
Reply

Use magic Report

Post time 11-11-2015 01:04 PM From the mobile phone | Show all posts
mamak tua ni cakap contradict dgn sendiri. dia sendiri hidup mewah dan makan terlampau byk duit negara, sekarang ada hati sembang tentang rasuah.
Reply

Use magic Report

Post time 11-11-2015 01:05 PM | Show all posts


............... pada saya ... kalau mewah dan nampak sumbernya .. macama nak2 TDM .. depa meniaga .. anak pak lah .. dia meniaga ...... OK .. kita paham ... walau ada pertolongan dari tangan2 ghaib ...


ni .. yang jenis hidup mewah tak tahu hujung pangkal ni ... meniaga tidak .... anak billionaire pun tidak  ... katanya gaji menteri gaji wakil rakyat tidak seberapa .... tapi mewahnya macam dunia ana yang punya ...
Reply

Use magic Report

Post time 11-11-2015 01:06 PM | Show all posts
Bagi aku klu dia ambik rasuah dia takkan berani nak pong pang psl ni iya2 secara terbuka...ini secara logikkk lah. Lagipun masa dia jd pm dulu bini dia tak pernah dikaitkan dgn gila sopping n brgan mewahh bagaiii...takde langsung pal ni habis sgttt pun ummah gossip psl rambut pelesu dia jah...itu hak dia lah utk pakai rambut pelesi klu dah rambut dia tak byk.
Reply

Use magic Report

Post time 11-11-2015 01:09 PM | Show all posts
Gaya hidop mewah diakhirat lah yang harus dicari.

Takbirrrrrrrrrr.
Reply

Use magic Report

Post time 11-11-2015 01:11 PM | Show all posts
Apakah gaya hidup mewah menjadi petunjuk mengamalkan rasuah? nope..tidak semestinya.mungkin juga orang itu kaya. cam sultan brunai..mungkin jga dia ada perniaggan yang berjaya..kalau kerja sebagai opis boy tapi  pakai vellfire..yg tu mungkin rasuah..mahadir ini dah nyanyuk agaknya lately kebanyakkan kenyataan dia dah tak boleh pakai jauh beza dari semasa dia jadi pm dulu.
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


 Author| Post time 11-11-2015 01:11 PM | Show all posts
Maideen. replied at 11-11-2015 05:09 AM
Gaya hidop mewah diakhirat lah yang harus dicari.

Takbirrrrrrrrrr.

ana setuju dengan ente atas kesejahteraan bursama
Reply

Use magic Report

Post time 11-11-2015 01:21 PM From the mobile phone | Show all posts
Ramai konon nampak mewah..rupanya sebb hutang keliling pinggan


Kereta besar...hp mahal..baju branded..awal bulan dah mkn mage
Reply

Use magic Report

Post time 11-11-2015 01:22 PM | Show all posts
selain bangjib n kakmah yg hidup mewah tu,

menteri2 fassola bawah bangjib yg mewah belaka tu pon harus diragui jugak la kan...
laki menteri biasa2 jek..tapi bini bukan main mewah mengalahkan apa jer...holiday luar Negara sokmo...branded stuff from top to toe..
tu belum bapak menteri biasa2 jek...tapi anak2 punya lifestyle mewah mengalahkan anak tokey minyak kt Kuwait sana nunnnn...
Reply

Use magic Report

Post time 11-11-2015 01:26 PM | Show all posts
monyet_2015 replied at 11-11-2015 05:11 AM
Apakah gaya hidup mewah menjadi petunjuk mengamalkan rasuah? nope..tidak semestinya.mungkin juga ora ...

Klu org keje kerajaan hidup mewah mcm pak menteri logik tak?

Ni org keje kerajaan taraf pengarah la..

Bukan businessman,psl semua org sedia maklum org business x hairan hidup mewah pun..
Reply

Use magic Report

Post time 11-11-2015 01:36 PM From the mobile phone | Show all posts
Maideen. replied at 11-11-2015 01:09 PM
Gaya hidop mewah diakhirat lah yang harus dicari.

Takbirrrrrrrrrr.

Pandai meden
Reply

Use magic Report

Post time 11-11-2015 01:38 PM From the mobile phone | Show all posts
pinksarah replied at 11-11-2015 01:26 PM
Klu org keje kerajaan hidup mewah mcm pak menteri logik tak?

Ni org keje kerajaan taraf pengara ...

Skrg rakyat pprt pun nak hidup bermewah.. Tengok kenduri kawin jeee..
Reply

Use magic Report

Post time 11-11-2015 01:50 PM | Show all posts
Edited by FOTHER-MUCKER at 11-11-2015 01:51 PM

Nasib baiklah masa madit jadi pm dulu rakyat msia belum pandai main internet lagi.
Kau tak sama je macam najib nasib madit tu.
Reply

Use magic Report

Post time 11-11-2015 01:52 PM | Show all posts

umur dah tak panjang la mamat tu...asik fikir akhirat je...

dah insaf mungkin.

takut gak dgn neraka akhirnya.




Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 11-11-2015 01:53 PM | Show all posts
FOTHER-MUCKER replied at 11-11-2015 01:50 PM
Nasib baiklah masa madit jadi pm dulu rakyat msia belum pandai main internet lagi.
Kau tak sama je  ...

lu je bahlol tarak main tenet time tu....





Reply

Use magic Report

Post time 11-11-2015 01:57 PM | Show all posts
lavamill replied at 11-11-2015 01:53 PM
lu je bahlol tarak main tenet time tu....

Mutant ni sama je macam madit nak tupu rakyat Malaysia.
Reply

Use magic Report

Post time 11-11-2015 02:08 PM | Show all posts
hijrah8 replied at 11-11-2015 05:38 AM
Skrg rakyat pprt pun nak hidup bermewah.. Tengok kenduri kawin jeee..

X relevant tgk kenduri kawen..

Ramai yg ngaku ambik personal loan utk buat majlis..

Tu bukan rasuah,berhutang nama nya
Reply

Use magic Report

Post time 11-11-2015 02:08 PM | Show all posts
tp nape masi ada org2 umno buat protes tanah melayu tergadai oleh cina dap?
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 



ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

29-11-2022 09:44 AM GMT+8 , Processed in 0.106310 second(s), 42 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list