CariDotMy

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

View: 3580|Reply: 19

[Tempatan] Sekolah Di Johor Ditutup Esok, Di Melaka Dibuka Seperti Biasa

[Copy link]
Post time 29-9-2015 07:21 PM | Show all posts |Read mode
PETALING JAYA: Semua sekolah di negeri Johor ditutup esok (Rabu) ekoran jerebu.

Kementerian Pendidikan dalam satu kenyataan media pada Selasa berkata keputusan itu dibuat berdasarkan pemantauan berterusan di seluruh negara menerusi bacaan Indeks Pencemaran Udara (IPU).

"Sehingga jam 4 petang hari ini, 29 September 2015 mendapati keadaan jerebu di negeri Johor masih tidak banyak berubah berbanding hari semalam.

"Sehubungan itu, KPM memaklumkan bahawa semua sekolah di negeri Johor perlu ditutup pada 30 September 2015 (Rabu).

"Bagi negeri Melaka, semua sekolah hendaklah dibuka seperti biasa pada 30 September kerana keadaan jerebu di negeri ini telah bertambah baik," menurut kenyataan tersebut.

Sementara itu Jabatan Pendidikan Negeri, Pejabat Pendidikan Daerah di Johor diarahkan memaklumkan perkara ini kepada sekolah-sekolah dan ibu bapa di kawasan masing-masing dengan kadar segera.

-mSTAR

Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 29-9-2015 07:21 PM | Show all posts
Ni siapa nak jawab ni???
Reply

Use magic Report

Post time 29-9-2015 07:23 PM From the mobile phone | Show all posts
wahhh sembang kencang la jawa johor
Reply

Use magic Report

Post time 29-9-2015 07:33 PM | Show all posts
Tutup untuk seminggu terus je. Senang cite.
Reply

Use magic Report

Post time 29-9-2015 07:38 PM From the mobile phone | Show all posts
Kesiannya org MOE. Tmbh satu kerja nk umumkan cuti hari2...
Reply

Use magic Report

Post time 29-9-2015 07:59 PM | Show all posts
Yg heran nya nape just sekolah jer tutup? org awam yg lain tu takper ker berjerebu?
Reply

Use magic Report

Follow Us
Post time 29-9-2015 08:07 PM From the mobile phone | Show all posts
Reply

Use magic Report

Post time 29-9-2015 08:22 PM From the mobile phone | Show all posts
kl subang s.alam.klang hujan pon jerebu msh x hilang.lambat la jwbnye ttup sek taun ni..dh la awal thn lambat seminggu msuk sekolah disebabkn banjir.
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 29-9-2015 09:34 PM | Show all posts
rosmahisham replied at 29-9-2015 08:22 PM
kl subang s.alam.klang hujan pon jerebu msh x hilang.lambat la jwbnye ttup sek taun ni..dh la awal t ...

klu puting beliung sekalipun jerebu tak akan hilang
padahal indon terusan bakar.

Reply

Use magic Report

Post time 29-9-2015 09:50 PM From the mobile phone | Show all posts
Me dah ckp..jerubu ni cari indon jugak..mn2 tempat byk indon mesti jerubu sampai...

@trisnalovezul salam hati berjerebu untuk lor
Reply

Use magic Report

Post time 29-9-2015 11:08 PM | Show all posts
Orang-orang bekerja xcuti ke? ke semua bernafas pakai insang.. hehe =)
Reply

Use magic Report

Post time 29-9-2015 11:58 PM From the mobile phone | Show all posts
aku check ipu melaka makin tinggi...dah mengatasi joho. kelam kabut la jawabnya orang kpm nak menjawab pada mak bapak yang persoal kenapa melaka tak cuti tapi joho cuti
Reply

Use magic Report

Post time 30-9-2015 12:16 AM | Show all posts
setakat kul 12 malam ni... ipu melaka lagi tinggi dari negeri johor... awat sklh kat melaka tak sambung cuti lagi esok...
Reply

Use magic Report

Post time 30-9-2015 12:29 AM | Show all posts



This post contains more resources

You have to Login for download or view attachment(s). No Account? Register

x
Reply

Use magic Report

Post time 30-9-2015 01:26 PM | Show all posts
mommymonster82 replied at 29-9-2015 09:50 PM
Me dah ckp..jerubu ni cari indon jugak..mn2 tempat byk indon mesti jerubu sampai...

:lo ...

hahaha mesti kamu ga sekolah kan..jerebu itu kerna pembakaran yang dibawa ke negara2 yang dekat sama indonesia.malaysia,singapur,pilipin sama tahiland n brunei tapi cuma negara malaysia sama singapur aja yang ribut isu ini. negara lain ga ada pown bising. padahal pembakaran ini dari kompeni malaysia sama singapur juga haha
Reply

Use magic Report

Post time 30-9-2015 02:22 PM From the mobile phone | Show all posts
trisnalovezul replied at 30-9-2015 01:26 PM
hahaha mesti kamu ga sekolah kan..jerebu itu kerna pembakaran yang dibawa ke negara2 yang dekat sa ...

Indon memang suka nampak salah org aja..sib baik ada kampeni malaysia n spore nak melabur ..ada juga kerja org2 indon tu kalu tak harus kena dtg jual diri macam lu dtg sini..dapatlah yg sebulan bergaji 5 ribu..bolehla bangga2
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 30-9-2015 03:42 PM | Show all posts
mommymonster82 replied at 30-9-2015 02:22 PM
Indon memang suka nampak salah org aja..sib baik ada kampeni malaysia n spore nak melabur ..ada ju ...

alhamdulilah sukur..maaf yang kadang2 jual diri itu kerna ditipu ejen.kata mau kerja tapi sebenarnya jadi pelacur. kawan aku yang bilang dia salah seorang mangsa penipuan itu sekarang kerja di arab saudi sana jadi maid bole cakap arab lagi ya( sama kata orang indonesia bodoh). dia bilang dulu yang jadi pelanggan banyak orang tempatan juga kesunyian katanya. siap tabur uang n ada yang mau ajak kawin lagi tapi ditolak kerna mau kerja di arab sana... mungkin maksud bapak ini adalah sama2 bantu kerna kompeni kalian juga yang buat onar jgn hanya tunding jari satu pihak aja. lihat negara lain ga banyak bunyi
Reply

Use magic Report

Post time 30-9-2015 05:26 PM From the mobile phone | Show all posts
trisnalovezul replied at 30-9-2015 03:42 PM
alhamdulilah sukur..maaf yang kadang2 jual diri itu kerna ditipu ejen.kata mau kerja tapi sebenarn ...

Negara lain tak banyak bunyi negara mana? Ko faham ke bahasa inggeris nak baca berita singapore?
Reply

Use magic Report

Post time 1-10-2015 09:58 AM | Show all posts
mommymonster82 replied at 30-9-2015 05:26 PM
Negara lain tak banyak bunyi negara mana? Ko faham ke bahasa inggeris nak baca berita singapore? : ...

iya kamu ingat malaysia sama singapur aja terjejas? filipina sama brunei juga terjejas jerebu hahaha
Reply

Use magic Report

Post time 1-10-2015 10:03 AM From the mobile phone | Show all posts
trisnalovezul replied at 1-10-2015 09:58 AM
iya kamu ingat malaysia sama singapur aja terjejas? filipina sama brunei juga terjejas jerebu haha ...

Dah bagi jerebu lagi tak bagi org banyak bunyi...
Cuba kalu indon yg kena...semesta alam bising..
Dia buat jahat ngan org xper..org balas dia kata org jahat...

Sama macam ko..betina indon buat jahat kat pompuan malaysia ko xkira..yg ko nampak pompuan mlaysia hina korg.....indon macam ko memang dasar....suka salahkan org sj...
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT


Forum Hot Topic

 

ADVERTISEMENT


 


ADVERTISEMENT
Follow Us

ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

14-6-2024 04:55 PM GMT+8 , Processed in 0.105025 second(s), 47 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list