CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

View: 12896|Reply: 177

[Tempatan] Jualan baju merah 'Maruah Melayu' 16 Sept laris

[Copy link]
Post time 10-9-2015 07:44 AM | Show all posts |Read mode
malaysiakini  Shakira Buang   9 Sep 2015, 7:57 pm

Jualan kemeja-T "Himpunan Maruah Melayu" yang akan berlangsung pada 16 September ini ibarat pisang goreng panas.

Baru sepuluh minit dibuka, kira-kira 1,000 helai telah pun terjual.

Pembelinya terdiri daripada orang Melayu pelbagai peringkat umur yang lalu lalang berdekatan bangunan perkarangan Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC).

Ia juga menarik perhatian ramai untuk berhenti memerhati apa yang sedang berlaku.

Perhimpunan itu di ibu kota itu dirancang bagi menyatakan bantahan terhadap BERSIH 4 pada hujung bulan lalu.

Jualan kemeja-T itu berlangsung ketika mesyuarat penting Majlis Tertinggi (MT) Umno sedang diadakan.

Jualan kemeja-T himpunan baju merah hari ini diketuai Ketua Umno Bahagian Sungai Besar Datuk Jamal Md Yunos yang menjual sehelai baju pada harga RM10 kepada orang ramai.

Bercakap kepada pemberita, Jamal berkata pihaknya telah mencetak 10,000 helai kemeja-T.

Malah, beliau juga menjangkakan lebih 35,000 helai baju akan terjual sehingga ke tarikh perhimpunan berlangsung.

"Semalam, kita dah jual 5,000 helai dan hari ini kita cetak lagi sebab sambutan yang menggalakkan.

"Kita juga akan cetak lagi baju itu sebab dari Johor sahaja mereka beli sebanyak 3,800 helai," katanya kepada pemberita.

Beli 10 helai

Sementara itu, seorang pembeli, Rahim Mohamed dari Masjid Tanah Melaka yang ditemui Malaysiakini berkata beliau hari ini membeli 10 helai sebagai buah tangan kepada rakan-rakannya di sana.

"Hari ini kebetulan saya lalu di sini dan ada jual kemeja-T himpunan baju merah, jadi saya beli untuk bawa balik Melaka tunjuk pada kawan-kawan.

"Tapi yang tak ada baju ini pakai baju warna merah pun tidak apa," katanya.

Malah, Rahim berkata sehingga kini beliau difahamkan lebih 20 buah bas akan membawa anggota Umno negeri itu menyertai himpunan tersebut.

"Saya dimaklumkan lebih 20 bas disediakan untuk membawa peserta himpunan dan mereka ini tidak ditaja mana-mana pihak. Semua nak datang atas diri sendiri," tegas Rahim.

Manakala menurut seorang lagi pembeli baju kemaja-T itu, Mohamad Noor, 45 dari Kuala Lumpur beliau begitu teruja sekali mahu menyertai himpunan tersebut sebagai tindakan balas membantah perhimpunan BERSIH 4.


Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 10-9-2015 08:09 AM | Show all posts
baru seribu (kl betulla spt yg diclaim, ahli umno bukan tau mengira). jauh lg nak cecah sejuta
Reply

Use magic Report

Post time 10-9-2015 08:13 AM | Show all posts
bila sarang tebuan dah dijolok
cina BERSHIT

itulah
pesanan orang2 lama tak nak
dengar

Reply

Use magic Report

Post time 10-9-2015 08:17 AM | Show all posts
tak dok ker pihak pihak berkenaan mengambil tindakan sebab menjual baju sedemikian seakan akan menghasut perkauman
Reply

Use magic Report

Post time 10-9-2015 08:21 AM | Show all posts
dah macam budak sekolah rendah bergaduh...
Reply

Use magic Report

Post time 10-9-2015 08:26 AM | Show all posts
kalau aku terlebih rajin nak join either BERSHIT atau Marwah Meleise ni aku akan pilih BERSHIT anytime for one reason - yang satu itu untuk Malaysia (ketua cina ka iban ka ada aku kesah).... yang ini untuk perkauman yang sempit.

Reply

Use magic Report

Post time 10-9-2015 08:49 AM | Show all posts
kat pwtc konfom la macai umno je yg beli...elok dinamakan himpunan melayu bodo umno sbb yg join umno je mca mic tak join punnn
Reply

Use magic Report

Post time 10-9-2015 08:53 AM | Show all posts
md.jie replied at 10-9-2015 08:21 AM
dah macam budak sekolah rendah bergaduh...



Mari Chin : "Sapa cakiap gua sikola lendah, hoh..?

                  ..we all BERSHIT sulah ahso ahpek
                   tua-tua miya.."

Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 10-9-2015 08:56 AM From the mobile phone | Show all posts
memalukan negara
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 10-9-2015 08:58 AM | Show all posts
ermmmmm......takkan tak de sponsor dari umenok bahagian kot....hihkhihkhikk...
Reply

Use magic Report

Post time 10-9-2015 09:00 AM | Show all posts



demo kan keje bodoh
Reply

Use magic Report

Post time 10-9-2015 09:01 AM | Show all posts



Mari Chin :"Apa pasat mo malu..?

                 ..walaupun wa talak cun namun wa talak malu

                 ..miya"
Reply

Use magic Report

Post time 10-9-2015 09:02 AM | Show all posts
Himpunan Maruah Melayu yg ditaja umngok seolah2 melayu umngok je yg takde maruah....
Reply

Use magic Report

Post time 10-9-2015 09:02 AM | Show all posts
org2 umno ni karang...
org2 yg pakai baju liverpool, Mu, bayern pun abih dia kata penyokong baju merah dia jugak ni kang.....
Reply

Use magic Report

Post time 10-9-2015 09:12 AM | Show all posts
"Demo ni KERJA BODOH!" - Anak Zahid Komidi.   Tapi ada gak la sorang tu yg beriya2 sokong setengah mati
Reply

Use magic Report

Post time 10-9-2015 09:38 AM | Show all posts
dizek replied at 10-9-2015 04:13 AM
bila sarang tebuan dah dijolok
cina BERSHIT

takutnya akak
kebangkitan melayu ke dik

Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 10-9-2015 09:46 AM From the mobile phone | Show all posts
Sikit la buat 10k.  
Reply

Use magic Report

Post time 10-9-2015 09:50 AM | Show all posts
aku pun nak beli, mana tau tahun depan naik harga bole lelong sampai RM17 ribu....
Reply

Use magic Report

Post time 10-9-2015 09:54 AM | Show all posts
dizek replied at 10-9-2015 08:13 AM
bila sarang tebuan dah dijolok
cina BERSHIT

INI SEMUA ANGKARA BAJU KUNING BANGSAT, KALAU TAKDE GENG BAJU KUNING
MAKA TAKDELAH GENG BAJU MERAH........


AMBIGA BANGSAT
MARINA CHIN BANGSAT
MAT SABU BANGSAT

Reply

Use magic Report

Post time 10-9-2015 09:56 AM | Show all posts
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 



ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

5-12-2022 06:16 AM GMT+8 , Processed in 0.111208 second(s), 43 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list