CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

12Next
Return to list New
View: 6313|Reply: 29

[Tempatan] Awan bentuk ‘lelaki berserban’di KK 
jadi viral di media sosial

[Copy link]
Post time 18-8-2015 08:54 AM | Show all posts |Read mode



Gambar pembentukan awan seolah-olah seorang lelaki memakai serban dan sedang berdoa menjadi viral di media sosial selain menimbulkan pelbagai persepsi umum. Gambar awan tersebut dikatakan muncul di Tawau, Sabah pada pukul 6 petang, 13 Ogos lalu.

KOTA KINABALU 17 Ogos – Beberapa keping gambar pembentukan awan seolah-olah seorang lelaki memakai serban dan sedang berdoa menjadi viral di media sosial selain menimbulkan pelbagai persepsi umum.

Gambar awan tersebut dikatakan ‘muncul’ di Tawau, pada pukul 6 petang, 13 Ogos lalu.

Rata-rata pengguna media sosial menjadikan gambar awan itu sebagai topik perbualan dan disifatkan sebagai sesuatu yang luar biasa.

Ada juga yang melihat pembentukan awan tersebut sebagai per­ingatan daripada Tuhan.

Sementara itu, jurucakap Pejabat Ramalan Cuaca Kota Kinabalu, Jabatan Meteorologi Malaysia ne­geri menjelaskan, awan berkenaan dikategorikan daripada jenis awan yang tebal dan dikenali sebagai kumulonimbus.

“Ini bukannya sesuatu yang pelik dan luar biasa. Pembentukan awan berlaku disebabkan beberapa faktor termasuk tiupan angin dan cuaca. Lagipun awan itu terbentuk untuk tempoh masa yang singkat,” jelasnya.
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 18-8-2015 08:57 AM | Show all posts
itu tanda2 awal bumi sabah bakal dilanda malapetaka ker sis?

kakak dah muak dgn kisah2 formasi awan ni, ekeceli itu secara kebetulan jah...kakak pun kdg2 ternampak awan berbentuk kuda, paus, babi dan sebagainya..so what?????
Reply

Use magic Report

Post time 18-8-2015 08:57 AM | Show all posts
melentiknya
Reply

Use magic Report

Post time 18-8-2015 08:58 AM | Show all posts
cantiknya. mcm real.
Reply

Use magic Report

Post time 18-8-2015 09:00 AM From the mobile phone | Show all posts
Ni peristiwa seblom masehi kan?
Reply

Use magic Report

Post time 18-8-2015 09:01 AM | Show all posts
nak ngadu ke tanak?
nak ngadu ke tanak?
nak ngadu ke tanak?

@revolusi_30 , ko lapau kedit kan...?
Reply

Use magic Report

Follow Us
Post time 18-8-2015 09:02 AM | Show all posts
byk2 kan berdoa...Allah suka hamba2 Nya meminta ..merayu
cntk bentuk awan tu
Reply

Use magic Report

Post time 18-8-2015 09:04 AM | Show all posts
lau xde kje bole la perhatikan awan selalu..tgk mcm2 bentuk awan ada..
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 18-8-2015 09:13 AM | Show all posts
Reply

Use magic Report

Post time 18-8-2015 09:16 AM From the mobile phone | Show all posts
tongkatwaran75 replied at 18-8-2015 09:01 AM
nak ngadu ke tanak?
nak ngadu ke tanak?
nak ngadu ke tanak?

Nak ngadu apa ..? Mabuk ?
Reply

Use magic Report

Post time 18-8-2015 09:48 AM From the mobile phone | Show all posts
Benang dah ada dibuka... Tapi gambar berbeza angle
Reply

Use magic Report

Post time 18-8-2015 10:01 AM | Show all posts
Jika kita menerima khabar ttng sesuatu yg dianggap pelik oleh orang lain sedangkan kpd kita tidak membawa erti apa2, dengarkanlah saje sekilas lalu.  Lain orang lain persepsinya.  Mungkin bagi orang trs ada maksud yg mau difahaminya.  Sesungguhnya Allah juga adalah 'pelukis' teragung yg dpt melukis di langit tidak dengan berus atau pensel lukis tetapi cukup dgn menyusun awan shng untuk menggambarkan sesuatu.  Di situlah maha besar Allah yg berkuasa atas semuanya.
Reply

Use magic Report

Post time 18-8-2015 10:06 AM | Show all posts
awan mmg selalu membentuk macam2....tak yah tunggu tgk awan bentuk mcm ni baru nak ambik iktibar...tiap2 hari kena ada rasa syukur dan mengingati kuasa Allah...
Reply

Use magic Report

Post time 18-8-2015 10:14 AM From the mobile phone | Show all posts
'Awan Nano'.
Reply

Use magic Report

Post time 18-8-2015 10:16 AM | Show all posts
kdg kat akak jumpa dlm tenet negara kokesen jga ada pembentukan awan berupa imej jesus christ diorg. maka ummah sana beramai2 mengucapkan kata2 pujian pada kuasa kudus mereka.

apapon..ucaplah subhanallah
Reply

Use magic Report

Post time 18-8-2015 10:32 AM | Show all posts
kutip kacang sblum katup +1
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 18-8-2015 10:55 AM From the mobile phone | Show all posts
Aku paling xpercaya awan bentuk itu lah,telinga ada tulisan Allah pah..buah ada tulisan itu ini sungguh mudah kita terperangkap dgn perkara bodoh mcmtu.kita ckp benda tu semua kekuasaan Allah.
Nilaikan kekuasaan dan keajaiban Allah pada perkara sebegitu.

Kang kalau org bukan islam bgtau kekuasaan n kebesaran jesus pada awan yg bentuk jesus sekitika dulu,buah pear berbentuk buddha..kita nafikan pulak???? Suka sgt benda gini.share berjela kat wasap,iman ny xmeningkat jugak.:zz
Reply

Use magic Report

Post time 18-8-2015 10:59 AM | Show all posts
semua kejadian Tuhan adala peringatan....antara manusia ingin muhasabah atau tidak saja
Reply

Use magic Report

Post time 18-8-2015 11:00 AM | Show all posts
fire_place replied at 18-8-2015 10:55 AM
Aku paling xpercaya awan bentuk itu lah,telinga ada tulisan Allah pah..buah ada tulisan itu ini sung ...

aku pun cukup benci org2 dok share benda2 gini...sanggup p cari kat daun2..pokok2...
Reply

Use magic Report

Post time 18-8-2015 11:25 AM | Show all posts
ada lagi manusia kuno dok viralkan benda2 gini
Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 


ADVERTISEMENT
Follow Us

ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

23-9-2023 12:04 AM GMT+8 , Processed in 0.120786 second(s), 46 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list