CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

12Next
Return to list New
View: 5667|Reply: 32

[Tempatan] Sidang Media Khas Bersama Bekas TPM, Muhyiddin

[Copy link]
Post time 29-7-2015 01:50 PM | Show all posts |Read mode
Artikel oleh : Loo TS
Video oleh : Fyruz Hanna & Yen Jean Siang



Semalam, negara digemparkan dengan berita rombakan kabinet dan beberapa menteri telah dilucutkan jawatan termasuklah Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin.

Pagi tadi, satu sidang media khas telah diadakan di kediaman Tan Sri Muhyiddin di Bukit Damansara,  bagi menjawab segala persoalan dan tanda tanya tentang perlucutan jawatan beliau.

Bagaimanapun, menjawab kepada persoalan media, Muhyiddin memberitahu beliau hanya dimaklumkan berkenaan penggugurannya daripada Kabinet kurang sejam sebelum Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak membuat pengumuman rasmi secara langsung di kaca televisyen.

"Dia jemput saya dan selepas perbincangan saya beri pendapat saya dan beliau jelaskan apa yang patut dijelaskan.

"Dan saya tanya tujuan dijemput, adakah berkaitan rombakan. Dan dia angguk. Saya tanya adakah you nak bercakap apa-apa dengan saya.

"Dia (Najib) cakap dia susah nak cakap. Kemudian saya tanya adakah saya tak tersenarai, dia angguk dan ucapkan terima kasih," katanya

Muhyiddin turut menyatakan beliau akan terus menjalankan tugas sebagai Timbalan Presiden UMNO dengan sebaik mungkin bagi memastikan perpaduan ahli-ahli UMNO terpelihara dan kepentingan rakyat terjamin.

Ditanya mengenai isu 1Malaysia Development Berhad (1MDB), beliau hanya memberitahu setiap maklumat yang diperolehi adalah dari media massa. Muhyiddin turut yakin isu 1MDB ada jalan penyelesaian namun harus diselesaikan dengan segera dan tidak boleh ditangguh lagi. - CARI Infonet.



Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 29-7-2015 01:54 PM | Show all posts
Ala sikit nyer info... TT nanti update timely yer.. kat ofis la tak de sumber nk tgk...
Reply

Use magic Report

Post time 29-7-2015 01:55 PM From the mobile phone | Show all posts
Mungkinkah jawatan dalam Umno pun akan dilucutkan?


*sepertinya dejavu anwar
Reply

Use magic Report

Post time 29-7-2015 01:59 PM From the mobile phone | Show all posts
imransulaiman replied at 29-7-2015 01:55 PM
Mungkinkah jawatan dalam Umno pun akan dilucutkan?



Boleh..tapi melalui displin umno lah..presiden parti tak ada kuasa memecat sbb pemilihan timnya dibuat oleh para perwakilan umno...lain jawatan tim perdana menteri..kuasa mutlak pm.
Reply

Use magic Report

Post time 29-7-2015 02:01 PM | Show all posts
imransulaiman replied at 29-7-2015 01:55 PM
Mungkinkah jawatan dalam Umno pun akan dilucutkan?

Dari sumber yang boleh dipercayai mengatakan diorang akan siasat jawatan X TPM sebab nak lucut jugak dalam Umno katanya..

Jahat giler...
Reply

Use magic Report

Post time 29-7-2015 02:03 PM | Show all posts
Anak_Nogori replied at 29-7-2015 01:59 PM
Boleh..tapi melalui displin umno lah..presiden parti tak ada kuasa memecat sbb pemilihan timnya di ...

Hebat lagi la PAS kalu cam tu... singkirkan JEBON melalui pemilihan parti...

Hadi dan PAS memang anak jantan kan??..
Reply

Use magic Report

Follow Us
Post time 29-7-2015 02:04 PM | Show all posts
xde beza pergelutan politik atasan umnu
dengan peringkat cawangan dan bahagian hahahahahahaha

Reply

Use magic Report

Post time 29-7-2015 02:10 PM | Show all posts
Secara tiba tiba Populariti TSMY naik mendadak......
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 29-7-2015 02:13 PM From the mobile phone | Show all posts
Anak_Nogori replied at 29-7-2015 01:59 PM
Boleh..tapi melalui displin umno lah..presiden parti tak ada kuasa memecat sbb pemilihan timnya di ...

Ooo macam tu... Terima kasih pencerahan
Reply

Use magic Report

Post time 29-7-2015 02:18 PM From the mobile phone | Show all posts
Myb akan ada usaha utk lucutkan jwtn timbalan presiden...susah jgk kalau tak lucut.. 1 ketua dan 2pembantu.. 1pembantu utk kerajaan & 1 pembantu utk parti.. Pening jgk kepala org bawah nak ikut..
Reply

Use magic Report

Post time 29-7-2015 02:19 PM From the mobile phone | Show all posts
buragazz replied at 29-7-2015 02:01 PM
Dari sumber yang boleh dipercayai mengatakan diorang akan siasat jawatan X TPM sebab nak lucut jug ...

Tu dia! Ish! Ish! Ish!
Reply

Use magic Report

Post time 29-7-2015 02:23 PM | Show all posts
muhyidin tak pandai menjilat.
Reply

Use magic Report

Post time 29-7-2015 02:25 PM | Show all posts
SayangAnakku replied at 29-7-2015 06:10 AM
Secara tiba tiba Populariti TSMY naik mendadak......

betol.. mendadak kan.. significantly dia ni pon memang dr awal dijadikan black sheep oleh najib aku rase... dgn pelantikan sbg menteri pendidikannya yang makin banyak masalah timbul... issue posting guru, issue bm-bi for math n science... tapi yang paling aku ingat mase dia jadi menteri belia sukan lah...time commonwealth Malaysia no 4 menang 10 ke 11 pingat  emas
Reply

Use magic Report

Post time 29-7-2015 03:06 PM | Show all posts
namirulmukminin replied at 29-7-2015 02:03 PM
Hebat lagi la PAS kalu cam tu... singkirkan JEBON melalui pemilihan parti...

Hadi dan PAS  ...

PAS apa pun boleh...yg halal jadi haram,yg haram jadi halal, yg putih jadi hitam, yg hitam jadi putih, yg rasuah jadi sedekah, yg sedakah jadi rasuah, yg kapir jadi islam, yg islam jadi kapir...cerai bini talak tiga pun boleh..

kata apa pun boleh lah...
Reply

Use magic Report

Post time 29-7-2015 03:08 PM | Show all posts
SayangAnakku replied at 29-7-2015 02:10 PM
Secara tiba tiba Populariti TSMY naik mendadak......

macam Tun jugak lah...tiba2 Tun jadi hebat..pada hal dulu..maha segala maha..mahazalim,mahakhinzir pun ada tauu..
Reply

Use magic Report

Post time 29-7-2015 03:10 PM | Show all posts
Anak_Nogori posted on 29-7-2015 03:06 PM
PAS apa pun boleh...yg halal jadi haram,yg haram jadi halal, yg putih jadi hitam, yg hitam jadi pu ...

Dalam Umngok pulak, yang penting pandai jilat.
Golongan yang tak pandai jilat   -     OUT U GO.....
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 29-7-2015 03:12 PM | Show all posts
imransulaiman replied at 29-7-2015 02:13 PM
Ooo macam tu... Terima kasih pencerahan

Dulu ingat sejarah ketum al jobori...dia dihadapkan ke displin UMNOoleh Tun M..dia diberikan peluang utk mempertahankan dirinya..tapi dia tak amik peluang tu..pasal tu dia dipecat dari Timbalan Presiden UMNO dan seterusnya Tim Perdana Menteri..
Reply

Use magic Report

Post time 29-7-2015 03:12 PM | Show all posts
Anak_Nogori posted on 29-7-2015 03:08 PM
macam Tun jugak lah...tiba2 Tun jadi hebat..pada hal dulu..maha segala maha..mahazalim,mahakhinzir ...

Nak cakap pasal DULU. DULU pun awak jilat montot TUN sampai
bersih apa.........................
Sekarang Tun dah tak berkuasa, awak cari montot lain untuk jilat.
Yang penting pandai JILAT.........................
Reply

Use magic Report

Post time 29-7-2015 03:13 PM | Show all posts
hari tu aku difahamkan ada org tu tak nak qoute dah aku ni....ni aku tengok..terhegeh2 gak dia qoute posting aku..

pelik aku..
Reply

Use magic Report

Post time 29-7-2015 04:38 PM | Show all posts
Anak_Nogori replied at 29-7-2015 03:06 PM
PAS apa pun boleh...yg halal jadi haram,yg haram jadi halal, yg putih jadi hitam, yg hitam jadi pu ...

Eh.. itu bukan ciri2 BoleyLand sanjungan ko ke? Apa plak PAS nye... semu ciri yg ko sebut tu mcm ko ngata ke diri sendiri je..
Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 


ADVERTISEMENT
Follow Us

ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

25-5-2024 08:23 PM GMT+8 , Processed in 0.077911 second(s), 50 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list