CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

View: 2496|Reply: 2

Petua Goreng Ikan Masin Agar Kepala Dan Ekor Tak Terbarai.

[Copy link]
Post time 28-7-2015 10:48 AM | Show all posts |Read mode


Kali ni aku nk kongsi petua masak memasak plak... Korang mesti suka makan ikan masin. So... aku nak bagi petua nak menjadikan ikan masin tu cantik terhidang masa nak makan.

Ikan masin ni biasanya gelama, tenggiri atau kembung akan terputus kepala ngan ekornye masa menggoreng. Kengkadang tu hancur barai bila diterbalikkan dalam kuali...haish!



Ikutlah cara mudah ini.... Mula2 bersihkan seperti biasa. Kemudian ambil sedikit tepung gandum. Lumurkan pada ikan masin yang nak di goreng.

Pasti ikan masin akan lebih mudah di goreng dan ikan masin tu akan kelihatan cantik sempurna dihidangkan dalam pinggan.

Siapa yg empunya mintak halalkan .....erk!

p/s : Lepas ni bolehla hidangkan ikan masin bila ada tetamu makan kat rumah...
huhahuhajerr.blogspot.


Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 28-7-2015 12:09 PM | Show all posts
apa rasa ikan masin tu bila dah lumur tepung
i mean tak ada berubah ke rasa dia nnt?
Reply

Use magic Report

Post time 31-7-2015 09:02 AM | Show all posts
krustykrab replied at 28-7-2015 04:09 AM
apa rasa ikan masin tu bila dah lumur tepung
i mean tak ada berubah ke rasa dia nnt?

ok jgak sbb rase masin dh kurang kot
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

Category: ExploRasa


ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 


ADVERTISEMENT
Follow Us

ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CARI Infonet

25-4-2024 07:28 PM GMT+8 , Processed in 0.114549 second(s), 28 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list