CariDotMy

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

12Next
Return to list New
View: 4011|Reply: 22

[Tempatan] Kecil2 dh pandai berniaga cari duit raya

[Copy link]
Post time 6-7-2015 05:21 PM From the mobile phone | Show all posts |Read mode
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 6-7-2015 05:23 PM | Show all posts
akak shak ini mesti ummah indon

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 6-7-2015 05:41 PM | Show all posts
aku takut dah dapat duit nanti depa buat beli mercun pulak.
Reply

Use magic Report

Post time 6-7-2015 05:56 PM | Show all posts
pasai pa ntah mata haku abuk takmo masok!!

tapi bila tenguk awek melayu cun..mata haku terbeliakkkk macam mata kaza bila  kene picit tloq
Reply

Use magic Report

Post time 6-7-2015 05:57 PM | Show all posts
aku takut dah dapat duit nanti depa buat beli mercun pulak


Pastu hancur plak tangan.. Ya ampun!
Reply

Use magic Report

Post time 6-7-2015 06:46 PM | Show all posts
Aloloo,...sweettnyaa...
Ada patung mainan die pun kne jual..
Reply

Use magic Report

Follow Us
Post time 6-7-2015 07:07 PM | Show all posts
Edited by zorrro_03 at 6-7-2015 07:09 PM
ajinomotonosuga replied at 6-7-2015 05:56 PM
pasai pa ntah mata haku abuk takmo masok!!

tapi bila tenguk awek melayu cun..mata haku terbeliakk ...

Kaza tu siapa?  Apa kena mengena beliau dalam ini gambar?  
Reply

Use magic Report

Post time 6-7-2015 08:05 PM From the mobile phone | Show all posts
Asalkan korg jual mainan sendiri, jgn jual mainan kawan2 sudah
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 6-7-2015 08:07 PM From the mobile phone | Show all posts
Edited by primemova at 6-7-2015 08:09 PM

mak bapak budak2 ni dh kenapa?
Reply

Use magic Report

Post time 6-7-2015 08:29 PM | Show all posts
sendiri suh anak jual...sendiri upload kat fb..sendiri mintak orang sedekah..

pemintak sedekah zaman internet sudah maju....



Reply

Use magic Report

Post time 6-7-2015 08:34 PM | Show all posts
baguslah kalau dah ada otak biz
smoga smpai ketua sbb biz tu luas rezkinya
Reply

Use magic Report

Post time 8-7-2015 05:35 AM | Show all posts
masa aku budak2 dulu aku selalu jual mainan2 aku kat tepi jalan, konon2 tgh jual barang nak tiru cam org dewasa meniaga tepi jalan.. kira macam main masak2 ngan kawin2 gak la. pastu datang lah kawan2 aku yg lain, bg seposen konon2 nak beli barang tue..

dan aku rase ape yg budak2 ni buat mmg sama mcm ape yg aku buat dulu. jual bukan atas dasar miskin, tapi atas dasar nak main2, org dewasa lak akan pikir kelain.
Reply

Use magic Report

Post time 8-7-2015 06:09 AM | Show all posts
BalasKomenBodoh replied at 8-7-2015 05:35 AM
masa aku budak2 dulu aku selalu jual mainan2 aku kat tepi jalan, konon2 tgh jual barang nak tiru cam ...

Aku pun rs mcm tu
budak2 ni tgh nk explore n acah2 meniaga
huhu

Teringat kes pakcik kat indo yg pakai maskot ibab angry bird
tp org beralas ckp winnie the pooh tu
smua dok
pakat share..dr indo ke malaysia

rupa2nya pakcik tu ada umah besar n 7 isteri lg
hidup aman2


Reply

Use magic Report

Post time 8-7-2015 02:52 PM | Show all posts

risau takut sindiket. mana mak bapak dorang?
Reply

Use magic Report

Post time 10-7-2015 10:54 AM | Show all posts
sy tak rasa pilu...tapi saya rasa ini sesuatu yg positif. sebab budak2 dah belajar macam mana nak survive dan menjana pendapatan dalam usia yg muda. boleh lah berdikari sendiri...tahniah adik2.
Reply

Use magic Report

Post time 10-7-2015 11:33 AM | Show all posts
semaknya parit
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 10-7-2015 12:14 PM | Show all posts
bagus budak2 ni... ada inisiatif... tapi sikit sgt dek mainannye... jual sekenhen dapat bape sen sangat.. huhu. ni klau la budak2 yg mewah dgn mainan yg ada inisiatif mcm ni... perghh... bole kaya ooo.. jual lego mak pak beli ratus2...  hahaha
Reply

Use magic Report

Post time 10-7-2015 12:42 PM | Show all posts
ajinomotonosuga replied at 6-7-2015 05:56 PM
pasai pa ntah mata haku abuk takmo masok!!

tapi bila tenguk awek melayu cun..mata haku terbeliakk ...

mata kaza tu macam mana?   




Reply

Use magic Report

Post time 10-7-2015 02:59 PM | Show all posts
Acong replied at 10-7-2015 12:42 PM
mata kaza tu macam mana?

kaza botak tu laa congg.. yang dulu nyanyi memburu impian..cite budak roy tu..gila remaja , masa rosham nor dan pejal hussin mude rumaja hahahaha

skang berlakun drama jek..salu jadi bapak2..dia suka bulatkan mata dia, terbeliak , terjegil gitu hahaha..ok laa tu terhibur gak

zaman duluuu ada pak maonnnn, arwah mamud june..ada pak mustar..at least zaman ni ada kaza, ada wan hanafi, ada mak munah etc.. still terhibur gak ok laaa
Reply

Use magic Report

Post time 11-7-2015 02:17 AM | Show all posts
ajinomotonosuga replied at 10-7-2015 02:59 PM
kaza botak tu laa congg.. yang dulu nyanyi memburu impian..cite budak roy tu..gila remaja , masa r ...

aku tau laa penyanyi kaza tu.....

ko ingat aku baru sampai dari myanmar?
Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 


ADVERTISEMENT
Follow Us

ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

22-6-2024 08:07 AM GMT+8 , Processed in 0.074284 second(s), 49 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list