Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

Author: GhostWalking

[Tempatan] Mereka Kena Rogol, Pukul Sampai Mati Dalam Kem

[Copy link]
Post time 29-5-2015 11:07 AM From the mobile phone | Show all posts
chazey replied at 29-5-2015 10:07 AM
Ummah Rohingya sendiri juga berkecimpung join sindiket pemerdagangan manusia jual sedara seagama sek ...

Kan kaka..ummah meka sendiri yang buat kat bangsa meka..tu wana malas nak feeling syumul n suchi bagai..selayaknya la kan..

Use magic Report

ADVERTISEMENT

Post time 29-5-2015 11:09 AM | Show all posts
zameyla replied at 29-5-2015 11:02 AM
macam perang dulu la, siam bagi laluan ja masuk malaya nie, janji jgn serang depa jah...
sebab tu ...

iolls rasa org bangla ni hanya mampu menjadi perkasa diwaktu malam sajork

Use magic Report

Post time 29-5-2015 11:10 AM From the mobile phone | Show all posts
Acong replied at 29-5-2015 11:04 AM
tak paa........... belum pupus lagi........ kejap je dema nie membiak cam tikus & lipas

Acom..uols amek la satu o dua orang hokay..

Wana bukan xnak kesian..dah ummah mereka sendiri buat bangsa mereka..so??? yang kat malaysia pula feeling2 suchi bagai..

Use magic Report

Post time 29-5-2015 11:13 AM | Show all posts
zidane_ziege replied at 29-5-2015 10:04 AM
pendatang haram mmg xde hak apa2..mereka masuk secara haram..tiada dokumen..tiada rekod..jika apa2 t ...

tu la sis....dh sah2 masuk cara haram..
then yg dh kita selamtkan ni, apa yg kita nk buat dgn diorg? so marina mahatir, wardina, tok mapus....bg idea apa yg perlu kita buat dgn diorg ni....nk suh keje kerani kat jabatan kjaan?

Use magic Report

Post time 29-5-2015 11:15 AM | Show all posts
kesiannye baby baby semua mati sbb takde bekalan susu...

Use magic Report

Post time 29-5-2015 11:17 AM | Show all posts
polis msia dgn polis siam bergabung meletup...ujungnya kena katok sampai mati. kesiannya.

apa2pun aku tetap benci pendatang.

Use magic Report

Follow Us
Post time 29-5-2015 11:17 AM | Show all posts
knp msia ni kuat memperdagangkan manusia?

sbb rmi org makan rasuah kan...

Use magic Report

Post time 29-5-2015 11:21 AM From the mobile phone | Show all posts
leylapple replied at 29-5-2015 10:01 AM
khenn...

kadang2 motif diorang datang sini sangat2 samar... maybe byk sangat bantuan mcm senang ...

Deyol datang sini sebab dijanjikan better life la kaka oleh agen dr kalangan ummah mereka..ni juga rancangan terancang gomen myanmar nak halau meka..kan ada kata army tawarkan mati atau jadi slave utk human trafficking..gomen myanmar pun involve..so?? Ni masalah dalaman negra myanmar

ALA LUMPUR, May 26 — Following the discovery of mass graves where hundreds of starved and tortured migrants from Myanmar and Bangladesh were buried at abandoned detention camps in Wang Kelian and Padang Besar, Malay Mail met up with Mohd Junaid Ahmad Mohd Yunus, 29, who made the perilous journey from Myanmar to Thailand by boat and by foot to Malaysia four years ago.

He recalls that Myanmar army personnel had warned that those living in his village would either end up dead or become slaves to human traffickers if they did not flee the country.

After surviving the human trafficking camp in Thailand, he was able to integrate into the Rohingya community in Malaysia.

Junaid is now a religious teacher involved with the Rohingya community residing nearby the Selayang Wholesale Market in Kuala Lumpur.

“I had no other alternative as I am part of the Rohingya community and we have been denied citizenship as well as basic rights of education, healthcare and employment opportunities. Even mosques had to pay bribes to the authorities to be allowed to have the call to prayers

“Desperate to flee Myanmar and promised a better life by agents, I, along with 200 other migrants, were cramped into a boat without any clue as to where we were headed.

“The saddest part is that I had to leave my wife and child behind, who fortunately lived in an area which was less hostile. For 27 days, we travelled without a navigator or any sight of land.

“The conditions were unimaginably hard, we were nearly starving, people were getting sick and tempers were running high.

“When we reached the shores of Thailand, I thought my troubles were coming to an end. Little did I realise the nightmare had just begun.

“Over the next two years, I was at the mercy of my traffickers as I was not able to pay the amount the traffickers demanded as the amount changed all the time.

“We stayed in temporary camps in the jungle or in abandoned buildings with minimal shelter, moving around daily so as not to be detected by the authorities.

“Since I could not pay them, I was forced to be a labourer collecting food supplies and building material from various pick-up points.

“I witnessed extreme atrocities committed by the traffickers who separated the men, who were severely beaten and treated like animals. The women and girls were raped.

“When an elderly man died in front of me due to starvation, they just flung his body into a shallow grave.

“These graves were covered when the bodies started to rot, or when we moved to a different location.

“The traffickers used the women as hostage to get the cooperation of the men.

“After two traumatic years, I managed to flee on foot in the wee hours of the morning and reached the Malaysian border a day later.

“I managed to avoid the Perlis border authorities and took refuge with some kind hearted people in a surau.

“Over the next two years I made my way to Kuala Lumpur to find a job and start a new life.

“I am so thankful that I now have a job in Malaysia, I hope to bring my wife and child over some day.

“People in Malaysia are more accepting of my community and I am grateful that I am accepted.”

- See more at: http://m.themalaymailonline.com/malaysia/article/human-trafficking-victim-we-were-treated-like-animals#sthash.Gvs0bST9.dpuf

Use magic Report

ADVERTISEMENT

Post time 29-5-2015 11:21 AM | Show all posts
1. kesian dan marah dgn apa yg mamat ni citer.....tapi betul kah?
2. tiba2 set2 poremer jadik marah kat org siam plk ....hurmmm...walhal set pelarian yg sanggup serah diri, byr rm6500 pastu siap top up lagi, byknyer duit...bg aku nilai tu banyak...
3. sanggup byr rm6500, sanggup tersiksa, sanggup lapar, sanggup kena rogol, sanggup semua sekali...rm6500 nilai sgt besar kt myanmar/rakhine, bijak tak kalau ko byr rm6500 pastu untung nasib belum tentu, ...kenapa tak kumpul duit tu dalam rm6500 x 100 org =rm650,000 beli senjata dan lawan balik burma...rohingya/bangla ni fikir apa sebenarnya?
4. byr ribu2, untuk siap sedia mati...bijak tak??

bagi aku...aku tak tau otak set ni letak kat mana...

Use magic Report

Post time 29-5-2015 11:22 AM | Show all posts
yahampunnn....kejamnya, jahatnya... capat2 lah mati wahai penjahat sekalian..

kenapa sampai x dak sifat kemanusiaan?
kenapa kejam macam setan?

Use magic Report

Post time 29-5-2015 11:26 AM | Show all posts
kesiannya...manusia semakin kejam

Use magic Report

Post time 29-5-2015 11:28 AM | Show all posts
Kisah Rohingya ni skjp buat aku marah skjp buat aku sedih.

Use magic Report

Author| Post time 29-5-2015 11:30 AM | Show all posts
penari replied at 29-5-2015 03:21 AM
2. tiba2 set2 poremer jadik marah ...

pun tak bijak.ujung2 kena seksa.cuma nak kata la kan attitude memasing tu macam siam macamana set malaysia pulak macamana.ujung2 semua nak lepas tangan.

Use magic Report

Post time 29-5-2015 11:32 AM | Show all posts
Rasuah banyak sangat.

Use magic Report

Post time 29-5-2015 11:34 AM | Show all posts
kazaraf replied at 29-5-2015 09:22 AM
Aku rasa US sebenarnya tau pasal benda ni.
Tahun lepas 2014 US dah warning Malaysia & letak gred pe ...

sapa yg ada amek course AMLA pasti tahu human-trafficking is no. wahid kt Malaysia ni...bukan nyer ancaman dadah or terrorism etc. pun...pihak berkuasa dah lama tau pun...bkn sekadar Rohingya jer...segala mak nenek pelbagai bangsa sedoniya masuk Malaysia buat taik...ada jadikan transit pastu buat jenayah kt negara lain....ni bkn cerita baru....dah lamaaaa dahhh....skrg bru nk havoc, kita prrrttthhhh kan ajerlaa....

Use magic Report

Post time 29-5-2015 11:36 AM | Show all posts
penari replied at 29-5-2015 11:21 AM
2. tiba2 set2 poremer jadik marah ...

Sbb tu kalau cerita dari depa ni 10 nak percaya 5 pun payah.. Putaq belit.. Dah pernah terkena ..

Use magic Report

ADVERTISEMENT

Post time 29-5-2015 11:42 AM | Show all posts
Semalam ada liputan berita astro awani di Bukit Malut langkawi...perkampungan myanmar/rohingya. Wartawan di nasihatkan supaya berhati-hati nak ke sana oleh orang local. Bila temubual sorang pemuda katanya asal dari Myanmar dok kat langkawi dah 12 tahun dan dah dapat IC biru. Seorang lagi di temubual tak mengaku myanmar/rohingya, tetapi mengaku MIK (Melayu Islam Kedah) yang konon nya dulu tok nenek mereka  lari masa perang Jepun ke Myanmar dan sekarang ini mereka kembali semula ke tanah air mereka iaitu malaya.

Use magic Report

Post time 29-5-2015 11:43 AM | Show all posts
leylapple replied at 29-5-2015 10:06 AM
kat malaysia nie..segala benda nak nafi...kes altantuya, kes 1mdb, kes jet baru, kes nikah anak se ...

betul sgt....tipu, nafi, silap2 yg beri maklumat yg kena kejar.....

Use magic Report

Post time 29-5-2015 11:43 AM | Show all posts
ha.. kan dah terbukti..depa ada duit..ada tanah kat myanmar..mcm mana pulak cerita yg ckp tanah kena rampas..kalo dah sendiri jual nak masuk malaysia..

harap2 cerita depa kena seksa ni tersebar dekat rakhine tu..biar depa tau..xyah nak gatal2 dah masuk malaysia..duduk je elok2 dgn org myanmar..myanmar suruh tukar nama rohingya tu..tukar je la..pastu dpt la warganegara

Use magic Report

Post time 29-5-2015 11:44 AM | Show all posts
wana89 replied at 29-5-2015 11:21 AM
Deyol datang sini sebab dijanjikan better life la kaka oleh agen dr kalangan ummah mereka..ni juga ...
“I am so thankful that I now have a job in Malaysia, I hope to bring my wife and child over some day.
see?

lama2 jadi banglasia...

ummah mereka? rasanya dalang tu mmg org msia..org msia yang suka diorang datang sini...jadikan diorang nie kuli, calon mengundi...

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

ADVERTISEMENT

ADVERTISEMENT

ADVERTISEMENT
Follow Us

ADVERTISEMENT

Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CARI Infonet

27-4-2024 03:35 AM GMT+8 , Processed in 0.303494 second(s), 42 queries .