CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

12Next
Return to list New
View: 3673|Reply: 20

[Tempatan] JPAM nafi sekat bantuan mangsa banjir

[Copy link]
Post time 29-12-2014 01:48 PM | Show all posts |Read mode




        KUALA LUMPUR - Jabatan Pertahanan Awam Malaysia (JPAM) menafikan sekeras-kerasnya dakwaan bahawa agensi itu telah menyekat bantuan untuk mangsa banjir di Kuala Krai, Kelantan.
          
        Ketua Pengarah JPAM Datuk Zaitun Ab Samad berkata, penyebaran berita palsu itu disebarkan melalui media sosial baru-baru ini.
          
        "JPAM tidak pernah mengeluarkan apa-apa arahan untuk menyekat bekalan atau bantuan daripada mana-mana pihak.
          
        "Malah kami (JPAM) sangat mengalu-alukan sumbangan dan bantuan daripada orang awam kerana ketika saat negara ditimpa bencana sebegini, keselamatan nyawa rakyat menjadi keutamaan kami," katanya dalam kenyataan di sini, hari ini.
          
        Zaitun menjelaskan, selain melaksanakan tugas mencari dan menyelamat, JPAM turut melakukan tugas memindahkan mangsa-mangsa banjir ke pusat pemindahan sementara.
          
        Di samping itu, katanya pihaknya juga melaksanakan tugas kemanusiaan seperti kes kecemasan, rawatan awal serta lain-lain perkhidmatan bagi memastikan keselamatan nyawa dan harta benda orang awam terus terpelihara.
          
        Setakat pagi ini, jumlah mangsa banjir di enam negeri yang terjejas adalah 225,731 orang. - Bernama


Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 29-12-2014 01:51 PM | Show all posts
walaupun dinafikan,,,,,macam betul aje
Reply

Use magic Report

Post time 29-12-2014 01:54 PM | Show all posts
Itulah musibahnya bila di terajui negeri yang dipimpin oleh PAS.
Reply

Use magic Report

Post time 29-12-2014 01:55 PM | Show all posts
kes kena sekat tu ade gamba x?

yg aku tgk gmba kampit beras je...

zmn skrg org pcaya gmba wp slalu gmba pon muhong

pe kata amik gmba pulis jpam yg wat sekatan tu

viral kn
Reply

Use magic Report

Post time 29-12-2014 01:55 PM | Show all posts
ade jek care nk memfitnah time2 bencane ni, mcm xckop jek bencane tu, nk gempa bumi plak ke? tsunami? order2
Reply

Use magic Report

Post time 29-12-2014 01:58 PM | Show all posts
57 tahun memerintah, masih tak cekap2....

memang celaka lah....
Reply

Use magic Report

Follow Us
 Author| Post time 29-12-2014 02:01 PM | Show all posts
robertocarbos replied at 29-12-2014 05:55 AM
ade jek care nk memfitnah time2 bencane ni, mcm xckop jek bencane tu, nk gempa bumi plak ke? tsunami ...

gambar sapa ni roberto
Reply

Use magic Report

Post time 29-12-2014 02:18 PM From the mobile phone | Show all posts
No bukan musibah lah .nilah rahmat Dan rezeki yg tuhan dah turunkan pada serambi mekah..lain kat Pahang..tu baru bala.
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 29-12-2014 02:20 PM | Show all posts
kawan sy baru balik dari kuala krai, sbgai sukarelawan, x de pulak kena tahan bagai nk rebranding, siap g hantar sendiri kt mangsa banjir lagi... elok je...
Reply

Use magic Report

Post time 29-12-2014 02:31 PM | Show all posts
Reply

Use magic Report

Post time 29-12-2014 02:32 PM | Show all posts
dia orang ni ntah gambar zaman bila dikatanya gambar keadaan banjir sekarang. kalau dia tahan pun mungkin dari segi keselamatan takut orang biasa berdepan dengan masalah untuk kawasan terjejas. Macam sukarelawan JPAM ni mereka memang dah dilatih nak hadapi segala musibah tahu cara yang betul nak hantar barang ke tempat yang tersangkut tu. Kalau tempat yang terlalu bahaya tu bukan boleh main redah je, mesti ada cara nak ke sana. Sila lah bersangka baik.
Reply

Use magic Report

Post time 29-12-2014 03:15 PM | Show all posts
Yupppp!! Vonlunteres from my co. pun kata takde insiden kena tahan pun..elok je diorang edarkan bantuan kat sana..!!
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 29-12-2014 03:17 PM | Show all posts
tumpanglalu74 replied at 29-12-2014 06:31 AM
https://www.google.com.my/search?q=Urs+B%C3%BChler&ie=utf-8&oe=utf-8&gws_rd=cr&ei=GfGgVKrXKcu3uQSG ...

Amboi cheekbonessss
Reply

Use magic Report

Post time 29-12-2014 03:24 PM | Show all posts
robertocarbos replied at 29-12-2014 01:55 PM
ade jek care nk memfitnah time2 bencane ni, mcm xckop jek bencane tu, nk gempa bumi plak ke? tsunami ...

khenn
klu ni fitnah aku harap yg buat cita tu mati lemas ditelan banjir
suka nau kan buat cite tak btol
baik mampos je
aku geram dgn keyboard2 warrior dan maknosia2 yg suka sebar berita palsu

Reply

Use magic Report

Post time 29-12-2014 03:27 PM From the mobile phone | Show all posts
Fitnah akhir zaman
Reply

Use magic Report

Post time 29-12-2014 03:28 PM | Show all posts
budak pr gigih menyebar fitnah sane sini.....

Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 29-12-2014 03:28 PM | Show all posts
fitnah dan pr berpisah tiada
Reply

Use magic Report

Post time 29-12-2014 03:29 PM | Show all posts
budak2 pr dikerah untuk mereka fitnah dan menyebarkannye
Reply

Use magic Report

Post time 29-12-2014 03:30 PM | Show all posts
budak pr makan hasil dari fitnah seperti nurul izzah yg menang hasil dari fitnah pihak lawan
Reply

Use magic Report

Post time 29-12-2014 03:31 PM | Show all posts
nurul izzah dapat elaun, gaji, imbuhan hasil dari fitnahnye.....

sama seperti macai pr yg buat fitnah skrg ni
Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 


ADVERTISEMENT
Follow Us

ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CARI Infonet

10-12-2023 06:11 PM GMT+8 , Processed in 0.065378 second(s), 45 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list