CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

View: 16706|Reply: 221

[Tempatan] Edisi Cikgu Lapar Di Bulan Puasa: Naik Angin Dan Baling Kasut(Update #98)

[Copy link]
Post time 11-7-2014 10:28 AM | Show all posts |Read mode
PORT DICKSON - Kelas pendidikan moral sepatutnya mengajar murid-murid tentang budi bahasa. Namun lain jadinya di sebuah sekolah kebangsaan di sini apabila seorang guru yang naik angin didakwa membaling kasut kepada pelajar sehingga cedera ketika mengajar subjek itu.

        Kejadian berlaku kira-kira jam 9.30 pagi semalam menyebabkan M Sharmini, 8, murid tahun dua sekolah itu luka di dahi dan menerima tiga jahitan.

        Ia berpunca daripada tindakan Sharmini yang bermain di belakang kelas bersama dua rakannya ketika guru terbabit sedang mengajar subjek pendidikan moral.

        Bapa murid terbabit, K Muthu, 35, berkata, dia menerima panggilan daripada guru besar, memintanya datang ke sekolah.

“Ketika itu sekitar 9.45 pagi. Saya agak hairan kenapa guru besar mahu jumpa saya dan saya tertanya-tanya adakah anak saya melakukan kesalahan serius.

“Tapi, sampai di sekolah, saya menerima panggilan telefon daripada seorang guru sekolah pula yang meminta saya terus datang ke Klinik Kesihatan Port Dickson," katanya.

        Menurutnya, sebaik sahaja tiba di klinik itu, dia terkejut melihat dahi kanan Sharmini luka seperti terkena pisau, malah darah masih mengalir.

“Saya dimaklumkan oleh guru besar bahawa ia dilakukan oleh seorang guru lelaki. Saya mendapat tahu guru itu membaling kasut kepada anak saya. Saya sangat kesal dengan kejadian itu. Cuba bayangkan kalau terkena mata anak saya, sudah tentu keadaannya lebih teruk," katanya.

        Pembantu awam di Majlis Perbandaran Port Dickson (MPPD) itu berkata, dia tidak menyangka kerana bermain dalam kelas anaknya dihukum sedemikian.

“Jika benar anak saya bermain di dalam kelas ketika cikgu sedang mengajar, adalah tidak wajar bertindak membaling kasut, lebih-lebih lagi cikgu itu sedang mengajar subjek pendidikan moral,” katanya.

        Berikutan kejadian itu, Muthu membuat laporan di Ibu Pejabat Polis Daerah, (IPD) Port Dickson.

        Sementara itu, Sharmini berkata, dia terkejut apabila ada objek keras terkena pada dahinya, sebelum rasa sakit dan darah banyak keluar,

“Walaupun saya cedera, guru itu seperti tidak mempedulikan saya. Dia terus mengajar dan saya pergi ke kelas sebelah meminta bantuan guru lain,” katanya.

        Dalam pada itu, Pengarah Jabatan Pendidikan Negeri Sembilan, Datuk Kalsom Khalid ketika dihubungi mengesahkan beliau sudah dimaklumkan mengenai kejadian itu.

        "Siasatan sedang dijalankan sebelum sebarang tindakan diambil," katanya.
Read here:http://www.sinarharian.com.my/se ... ling-kasut-1.298434
[url=]
[/url]

Last edited by GhostWalking on 12-7-2014 09:03 AM

This post contains more resources

You have to Login for download or view attachment(s). No Account? Register

x
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 11-7-2014 10:30 AM | Show all posts
bagus cikgu tu, budak tu tengah berlari larian pun dia boleh baling kasut kena pada dahi.
sharp shooter....

tahniah cikgu
Reply

Use magic Report

Post time 11-7-2014 10:36 AM | Show all posts
masa sekolah rendah kena hidu kasut ......cikgu tu ikat ngam2 kat hidung dia buat mcm topeng gas sepanjang kelas muzik sbb tak reti main recorder......pastu cikgu tu siap cakap lagi nanti bila aku dah keje confirm aku akan dtg balik cari dia ucap terima kasih sbb dia telah mendidik aku ......ahakkk tuiiiii.....bkn terima kasih yg aku nak kasi tp kalu boleh 2-3 tumbukan nak kasi kat muka cikgu tu biar dia makan nasi pakai straw sepanjang hidup dia....tp agak nyer dia dah mampus kot......setakat tak reti main recorder jer kot.......sampai mcm tu hukuman dia kasi.....kes kedua....cikgu BM balik batang penyapu mcm hampir terkena kepala tp nasib baik sempat mengelak.....kesalahan cuma tunduk kepala ke bwh sbb nak ikat tali kasut jer....dia kata aku buat benda lain masa dia mengajar..... Last edited by sidewinder on 11-7-2014 10:38 AM

Reply

Use magic Report

Post time 11-7-2014 10:54 AM | Show all posts
mengajar moral tp dia lak yg x bermoral..
ada ker baling2 kasut..
x de cara lain ke..
kalau budak tu salah..kalau betul cara dia menghukum xde la makbapak protes
Reply

Use magic Report

Post time 11-7-2014 11:00 AM | Show all posts
sawan cikgu ni......
aduiiilaa....aku blh bayangkan kasut lelaki yg besar gedabak tu melayang kena kepala...aduiiii
Reply

Use magic Report

Post time 11-7-2014 11:08 AM | Show all posts
contoh guru tak mampu kawal kelas...sebab tu bukan semua layak jadi cikgu..
Reply

Use magic Report

Follow Us
Post time 11-7-2014 11:11 AM | Show all posts
sidewinder posted on 11-7-2014 10:36 AM
masa sekolah rendah kena hidu kasut ......cikgu tu ikat ngam2 kat hidung dia buat mcm topeng gas sep ...

sape nama cikgu muzik kau tu??
sbb mase aku sek ade jgk cikgu muzik yg perangai mcm ni lah haram jadah..

Reply

Use magic Report

Post time 11-7-2014 11:12 AM | Show all posts
kucing_gebu posted on 11-7-2014 11:00 AM
sawan cikgu ni......
aduiiilaa....aku blh bayangkan kasut lelaki yg besar gedabak tu melaya ...

tulah buatnyer saiz kasut dia 11 mau tak berdarah kepala bdk tu..
sewel betul cikgu2 skrg..

Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 11-7-2014 11:12 AM From the mobile phone | Show all posts
mase skolah dulu yg slalunye naik angin pasang ni cikgu pelatih...jaman aku cikgu maktab la..seingat aku xde plak yg main baling2 nih...just satu kelas kna sebat kt blkg badan dgn pembaris kayu sbb bising...hat tu jela...pastu cikgi tu nangis...lps klas kitaorg ramai2 pujuk n mintak maaf...bila diingat balik..bdk2 jaman sekarang ade lagi ke yg nk buat camtu..or maybe x sempat sbb cikgu dh baling kasut...kena kpala trus koma..
Reply

Use magic Report

Post time 11-7-2014 11:13 AM | Show all posts
dulu ada satu cikgu english paling gemok dlm sekolah, dia tuduh aku dpn kelas yg aku tiru essay budak kelas lain. bengang gila aku, dak kelas lain sume bodoh2, aku nak tiru sape.. bengang gila aku sampai arini. boleh blah aaa kau..
Reply

Use magic Report

Post time 11-7-2014 11:13 AM From the mobile phone | Show all posts
budak kecik je pun.... makin bangang n bangsat ke ape cikgu2 nih... harap masih ujud cikgu berhati mulia...
Reply

Use magic Report

Post time 11-7-2014 11:18 AM | Show all posts
cikgu pendidikan moral yg x bermoral
Reply

Use magic Report

Post time 11-7-2014 11:19 AM From the mobile phone | Show all posts
Mesti cikgu ni gumuk ni...

Gumuk hoduh pangai pun hoduh..

Reply

Use magic Report

Post time 11-7-2014 11:20 AM | Show all posts
yang si sharmini ni main apa masa cikgu mengajar...main masak-masak ke sampai kene baling kasut... cikgu pon agak-agak la nak marah pon....siap buat tak taw pulak tu budak tu dah berdarah-darah...
Reply

Use magic Report

Post time 11-7-2014 11:20 AM From the mobile phone | Show all posts
sme cm cikgu rakam bideo ni buku ke belacan..upenye budak tu org susah..kesian gak...yg cikgu tu bodo pi rakam..malu la budak tu kne ejek
Reply

Use magic Report

Post time 11-7-2014 11:21 AM | Show all posts
agak2 ler cikgu. budak dajah 2 tu. ko dulu ms 8 tahun baik sgt ker?
menatang sungguh perilaku. kasut tu ko dah pijak merata, baling kat murid. xde adab betul.
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 11-7-2014 11:22 AM From the mobile phone | Show all posts
xlayak jadi cikgu. pegi la jadi renjer hutan
Reply

Use magic Report

Post time 11-7-2014 11:22 AM From the mobile phone | Show all posts
blackred99 posted on 11-7-2014 11:13 AM
dulu ada satu cikgu english paling gemok dlm sekolah, dia tuduh aku dpn kelas yg aku tiru essay buda ...

Kompem essay lu x best..tu pasal dia kata lu tiru essay budak bodoh..

Reply

Use magic Report

Post time 11-7-2014 11:25 AM | Show all posts
budak darjah 2..pompuan pulak tu...habis sgt pun ko panggil dia berdiri kt depan...mesti dia senyap punya...ini main tuju je....cikgu ni mesti champion time kecik2 dulu...main tuju selipar tuhhhh...
Reply

Use magic Report

Post time 11-7-2014 11:27 AM From the mobile phone | Show all posts
TuntungReturn posted on 11-7-2014 11:20 AM
sme cm cikgu rakam bideo ni buku ke belacan..upenye budak tu org susah..kesian gak...yg cikgu tu bod ...

cikgu tu mmg hamjad, nasib dh mintak maap kat family kanak-kanak tu.
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 


ADVERTISEMENT
Follow Us

ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CARI Infonet

29-2-2024 06:58 PM GMT+8 , Processed in 0.267067 second(s), 47 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list