CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

123Next
Return to list New
View: 5161|Reply: 40

Penyo sesat di Bachok

[Copy link]
Post time 1-1-2014 05:13 PM | Show all posts |Read mode
a                                                                                                                                                                               

                        
                                                                                                        BACHOK - Buat pertama kalinya dalam sejarah tempatan, seekor penyu seberat kira- kira 15 kilogram mengemparkan penduduk Kampung Padang Nibong, Tawang dekat sini, semalam.
       
        Penyu itu ditemui terdampar dalam keadaan lemah dengan sebelah kakinya kudung.
       
        Ia ditemui seorang remaja, Mohd Farid Ismail, 17, yang sedang menunggang kuda bersama rakan- rakannya.
       
        "Beberapa kali kami bawa ia ke dalam air tetapi ia berenang semula ke pantai. Bimbang dengan keselamatannya, saya bawa ia pulang.
       
        “Bila dah bawa balik, ramai pula orang yang datang tengok sebab kami di sini memang tak pernah tengok penyu mendarat di Bachok," katanya.

http://www.sinarharian.com.my/ed ... -di-bachok-1.236172



Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 1-1-2014 05:19 PM | Show all posts
mujur x sesat kat JDT ... kalo tak, dah disembelih oleh warga JDT
Reply

Use magic Report

Post time 1-1-2014 05:20 PM | Show all posts
cian penyu ... kudung sebelah kaki ...
ni sure angkara jerung
Reply

Use magic Report

Post time 1-1-2014 05:30 PM From the mobile phone | Show all posts
MissNigga posted on 1-1-2014 05:19 PM
mujur x sesat kat JDT ... kalo tak, dah disembelih oleh warga JDT

Kaka, yg tu spelling dia laen sket.

Cuma yg ni mcm dah lama tak nampak... suspicious kan...

Reply

Use magic Report

Post time 1-1-2014 05:35 PM | Show all posts
sekali baca ingatkan Peyno, kemudian ingat penyo... last tertipu, hanya penyu
Reply

Use magic Report

Post time 1-1-2014 05:38 PM | Show all posts
Decaffeinated posted on 1-1-2014 05:30 PM
Kaka, yg tu spelling dia laen sket.

Cuma yg ni mcm dah lama tak nampak... suspicious kan...
...

tau...

sajer jer nak sakat abe peyno
Reply

Use magic Report

Follow Us
Post time 1-1-2014 05:49 PM | Show all posts
sian penyu ni, harap2 adelah tlg ubatkan.
Jgn kata penyu pun naik darat sbb menteri laut suruh berambus, sian penyu tu.
Reply

Use magic Report

Post time 1-1-2014 06:12 PM | Show all posts
kahkah.... ingat peyno sesat td.....
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 1-1-2014 06:14 PM | Show all posts
ingat apa tadi...
Reply

Use magic Report

Post time 1-1-2014 06:17 PM | Show all posts
alololo.. sian penyu tu.. takleh letak kat aquarium besar ke?
Reply

Use magic Report

Post time 1-1-2014 07:03 PM | Show all posts
dulu ada porumer nama Penyo...tapi selepas dia kantoi pengunjung setia lama web lucah...dia hingga kini menyenyapkan diri
Reply

Use magic Report

Post time 1-1-2014 07:31 PM | Show all posts
terengganu nk dilanda tsunami...selamatkan diri kalian di kalantan

(amaran tsunami palsu)
Reply

Use magic Report

Post time 1-1-2014 08:00 PM | Show all posts


Reply

Use magic Report

Post time 1-1-2014 08:03 PM | Show all posts
Baguslah penyo tu sedar diri org kelantan, xyah lagi ngaku org urban shah alam
Reply

Use magic Report

Post time 1-1-2014 08:23 PM | Show all posts
tongkatwarant tak melenyapkan diri pun
Reply

Use magic Report

Post time 1-1-2014 08:24 PM | Show all posts
DTECCONAN posted on 1-1-2014 05:35 PM
sekali baca ingatkan Peyno, kemudian ingat penyo... last tertipu, hanya penyu

dh pegi mana laa si Penyo tu.....lama btol x nampak

Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 1-1-2014 08:25 PM | Show all posts
AbukRokok posted on 1-1-2014 07:03 PM
dulu ada porumer nama Penyo...tapi selepas dia kantoi pengunjung setia lama web lucah...dia hingga k ...

yer ke??patut laa lama x nampak dia berposting......dia tu LOBAI GLS,muhahahahahayaaaa

Reply

Use magic Report

Post time 1-1-2014 08:26 PM | Show all posts
vespa_oren posted on 1-1-2014 08:03 PM
Baguslah penyo tu sedar diri org kelantan, xyah lagi ngaku org urban shah alam

Penyo lain laa, Peyno lain......2 forumer berbeza biarpun seiras,muhahahahahayaaaaa

Reply

Use magic Report

Post time 1-1-2014 08:27 PM | Show all posts
axl_bach tu singkatan axl_bachok
Reply

Use magic Report

Post time 1-1-2014 08:30 PM | Show all posts
Kassim_Patalon posted on 1-1-2014 08:27 PM
axl_bach tu singkatan axl_bachok

tahi mung.........siot nak kaitkan aku dgn set2 BUDDU plak.......hampeh

Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 


ADVERTISEMENT
Follow Us

ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CARI Infonet

4-3-2024 12:24 AM GMT+8 , Processed in 0.147231 second(s), 45 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list