CARI Infonet

 Forgot password?
 Register
Search
Carian Terbanyak:
Author: Adiya

[BEST] Lima jam yang tiada kesudahan

  [Copy link]
Post time 26-10-2013 01:19 PM | Show all posts
woo... best best.... baca pengalaman first hand perawat bolehlah kita dengar hantu kena belasah... hahah.. jgn lupa sampung tt...
Reply

Use magic Report

Post time 26-10-2013 01:45 PM | Show all posts
hi tt..mmg best citer tt nie..w/pun tak berapa nak paham loghat utara tp still leh baca..
msti tt ada banyak pengalaman kan.? nnti continue la erk..
Reply

Use magic Report

Post time 26-10-2013 04:04 PM | Show all posts
gundolf... jgn lupa sambung lagi ye
Reply

Use magic Report

Post time 26-10-2013 09:05 PM | Show all posts
Bestt.. Nak lagii...
Reply

Use magic Report

Post time 26-10-2013 09:29 PM From the mobile phone | Show all posts
Aku nk kataaaaa " bessssssssttttt baq ang citer ang nih... Mo dok baca bg habis buang ,ceq tggu nohhh....
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 26-10-2013 09:54 PM From the mobile phone | Show all posts
Disebabkan aku risau ada rusuhan dlm rumah aku yg satu2nya ni, aku up kan 1 cerita..sebenarnya siaran ulangan..mungkin ada yg belom baca,boleh le mengisi masa lapang...

Momod izinkan teman ye...

kisah ni terjadi lebih kurang 5 6 bulan yang lepas..
tp off topic kot...en TT jgn mare ha'....

1 hari tengah aku dok melepak2 kat umah sambil layan tv3 puluh 6 inci.
aku dapat 1 panggilan dari ayahandaku..
'ha' ape hal pulak abah ni? mesti ade kes baik punya ni'

aku : Assalamualaikum....

abah : Wslm...hang kat mana?

aku : ada kat ghumah ni..

abah : dah mandi blom?
aku senyap jer...hehehe tak mandi lagi sebenonye..
hang mai ghumah abah.. ni abang pozi (bukan nama sebenar) ada ni..

aku : pasai apa ngan abg pozi? selalu dia mai pun bukan nak jumpa ngan diya (Adiya)..

abah : hang mai je la..cepat sikit..

aku : ok2....

aku pun bergegas la masuk bilik air n mandi bagai..dalam hati aku dah terdetik ada benda tak kena ni..memang selalu kalau apa2 hal kes berat, mesti abah aku akan call aku suruh bantu..
siap je mandi semua, dah pakai bedak banyak2, aku pn gerak g umah org tua aku dengan membawa kereta myvi plat AGU 5*** berkelajuan 60 - 70 km/j..releks ar..bukan ada benda pun...

sesampai je aku kat umah org tua aku, aku pun masuk le n beri salam.. aku tengok bang pozi, isterinya dan anak bongsu dia dok nyembang ngan mama..air ngan kuih dah terhidang kat meje di ruang tamu..aku pun masuk dan berjabat tangan ngan bang pozi..
'Ya Allah..kenapa muka bang pozi mcm ni? nampak letih sangat..muka ngan mata merah menyala' bisik hati aku..

aku : abah mana?

mama : dalam bilik..solat kot.. (waktu tu dah masuk waktu zohor..)

aku : oooo..kenapa abah suruh mai?

mama : hang tengok bang pozi hang ni..dia kata dia sakit..

aku : em....sakit apa bang? (sambil menatap wajahnya yg layu tuh)

bang pozi : ntah la diya, aku ni dah brapa minggu tak tidoq ni..asal nak tidoq ja hati berdebar2..badan menyucuk2..kepala rungsing..hang tengok2 la..hari tu aku mai dah..pak hang dah buat..ok la sat..lepeh tu dia mai balik...

aku : oooo...tak pa la..tunggu abah mai la tengok macam mana..

mama : nak tunggu abah buat apa? dia pun suruh hang mai..hang tengok la ni jugak..
(sekali mem besau sound..terkebil2 aku nak jawab)

aku : ye la...ye la...

aku pun mula tengok le apa la halnya abag pozi ni..tengok punya tengok..........dapat la tau ada kes sihir pada dia..waktu aku dok tengah buat kerja aku tu, abah aku pn dah keluar bilik..dia duduk sebelah bang pozi.

abah : em macam mana?

aku : em ada la...

abah : buang la..

aku : mn barangnya?

abah pun bangun n ajak bang pozi masuk bilik depan..katanya senang nak buat keja..kat depan ni sempit...aku pun follow skali ler..
masuk je bilik, bang pozi terus duduk besila..aku dok depan dia dan abah dok sebelah kiri aku..umpama tiga penjuru..

abah : hah! tunggu apa lagi? buat la...

aku : nak buat la ni.....
jangan la pakse.. (yang ni cakap dalam hati...  )

aku pun mulakan kerja2 pembersihan kepada bang pozi..tarik yang pertama..tak lepas..'mak ai..kuatnye..'
tarik kali kedua, dapat...masuk dalam penjara..

kali ketiga...plikkkkkkkkkkk....satu bayangan susuk tubuh bermain2 di depan pandangan mataku...'eh, sapa pulak ni? tak pasal2 masuk line pulak'
' ko sapa ha'?' orang tua tu diam jer..bayangan yang aku nampak tu, seorg laki2 tua berjanggut putih, pakaian kuning ala2 sami dan tengah duduk bersila depan tempat perasapan dan ada kat depan dia barang2 lain macam patung, keris ngan ntah ape lagi aku tak ingat dah..

soalan aku tadi tu dia jawab dengan senyuman n ketawa kecil...

ooo ko senyum yer...muka atak sunnyummmm..hutang sulah habis, muka atak sunnyummmm...

baru je aku nak tarik buat kali yang ke empat, pakcik tua kutuk tak sedo diri ni dah bertindak...dia ambik keris dia dan mula buka langkah ape ntah aku pun tak tau...tp dalam keadaan duduk jer..

aku : dia nak lawan balik ni...

abah : ha'? nak lawan balik?
abah pun guna kepandaian dia utk scan pulak...

aku : tak pa..abah cabut, biaq diya yang settlekan org tu.

abah pun mulakan kerja2 mencabut..
org tua tu masih lagi ada dalam pandangan aku yang selapis lagi tu...
'ooo ko nak main keris yer? meh kita tengok keris sapa la power..'
aku keluarkan keris aku..keris ape aku tak tau..tau2 ade keris je kat tangan aku..aku hantar keris tu kat dia..boommmmm kena bahu kanan dia..'hehehe baru ko tau...'
tiba2 keris aku tu hilang macam tu jer..sambil senyum, si tua ni ambil pulak patung jerami padi yang ada kat depan dia..ngan tiba2 jugak kat tangan dia ada jarum..pada patung tu pun dah ada jarum dah..banyak nak mampos..sambil mengacah2 nak cucuk patung tu ngan jarum, dia pandang aku dan tersenyum..

'hampeh org tua ni..dia boleh ngacan2 aku pulak?'
aku tarik patung tu n benam dalam bumi...
tiba2 ada pulak kain kat tangan dia...ada tiga kain..kuning, merah ngan putih tak silap..
'hah nak main kain pulak dah.....'
aku tarik pulak kain tu dan benam skali lagi...kali ni aku tak bagi peluang dah..aku hantarkan 1 pukulan dan terus ikat..aku mohon untuk cabut pulak ilmu dia..alhamdulillah diizinkan.

lepas tu aku tinggalkan dulu org tua tu untuk fokus pada bang pozi pulak...abah masih lagi menjalankan kerja2 pembersihan..aku pulak bangun dari duduk dan mula buat pagaran...lepas 10-15min, selesai la kerja2 aku...abah pun pulihkan semangat bang pozi n beri minum air doa...

selosailah kerja berat pada hari tu dengan pertarungan bersama tok pekong siam....

yang aku cita ni, aku buat dia..yang dia buat aku, aku tak cite la......malu le hero kene...hehehehehe

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 26-10-2013 10:18 PM | Show all posts
Adiya posted on 26-10-2013 09:54 PM
Disebabkan aku risau ada rusuhan dlm rumah aku yg satu2nya ni, aku up kan 1 cerita..sebenarnya siara ...

rase mcam dh penah bace...x ingat le pulak kt tred mane
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 26-10-2013 11:02 PM From the mobile phone | Show all posts
edoraixora posted on 26-10-2013 10:18 PM
rase mcam dh penah bace...x ingat le pulak kt tred mane

Kan aku ckp siaran ulangan... Huhuhu
Reply

Use magic Report

Post time 26-10-2013 11:10 PM | Show all posts
Adiya posted on 26-10-2013 11:02 PM
Kan aku ckp siaran ulangan... Huhuhu

aku x dgr pun ko cakap ....iye la ko dh tulis td. tapi aku saje je nk komen cenggitu, hehehh...jgn marah ye
Reply

Use magic Report

Post time 26-10-2013 11:12 PM | Show all posts
TT jangan lupa sambung yer
Reply

Use magic Report

Post time 27-10-2013 12:14 AM | Show all posts
Check In TT...menarik citer nih..pengalaman dr perawat..
cepat2 update ye..

Reply

Use magic Report

Post time 27-10-2013 03:36 AM | Show all posts
Adiya posted on 26-10-2013 09:54 PM
Disebabkan aku risau ada rusuhan dlm rumah aku yg satu2nya ni, aku up kan 1 cerita..sebenarnya siara ...

ni dah drama astro..
asyik main ulangan je
next next


Reply

Use magic Report

Post time 27-10-2013 03:17 PM | Show all posts
Adiya posted on 26-10-2013 12:12 PM
I2 baru sorg je..ade 4 lg menunggu d belakang..ila kene sihir dgn 5 jenis bomoh dr berbagai bangsa ...

Kesiannya budak Ila tuu.... 5 bomoh berlainan???? Pengsaaaaannn...

Nauzubillahi minzalik!
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 27-10-2013 06:24 PM From the mobile phone | Show all posts
Assalam semua..kat mana kita sblm ni??aku rasa kat bomoh siam tu kot ye?malas nk belek page blakang2 tu.aku pakai hp je ni..
K kita sambung sikit in sya Allah...


Tok sami yg aku cuba bicara tu,sikit pun tak layan aku..dia hanya khusuq dengan kerja dia..
"ooo hang bt tak tau je ngan aku no..hang tunggu sat" detik hatiku
"bismillah...syuuhhhh" baru je aku nk rembat pakaian dia,tiba2 pandangan aku berubah sekali lg ke tempat lain..
kali ni aku berada di sebuah rumah usang.dhadapanku seorang tua b'pakaian serba hitam dengan muka yg bengis,bermisai putih dan memakai tengkolok d kepalanya..

"guru silat mn pulak dah ni.." kataku kehairanan..
tanpa b'lengah lg,aku mulakan skali lg proses mencabut pakaian si tua kutok tak sedo diri tu..skali lg aku tak b'jaya kerana tiba2 pandangan aku jadi gelap...
"aduh...Allah tak izinkan aku ke ni?" soal aku pd diriku sendiri..

aku bukakan mataku kembali..ila masih mcm tadi tak b'ubah2..ibunya menangis tanpa merasa malu dgn aku.begitu jgk suami ila.

"adik,cabut.aku nk try balon tuan dia" arahan aku pd adik.
"ok" ringkas dr adik..

skali lg aku cuba tembuskan pandangan aku pada si sami td..setelah puas mencari2,aku jumpa jugak dia..kali ni aku tak bg peluang dah..2 bilah pedang aku tusukkan pada tangannya kiri dan kanan..aku rentap ulu hatinya dan aku mohon cabup pakaiannya..kali ni ni berjaya..tapi tak lama...tiba2 sahaja keadaan sami tu seperti sediakala..
"apa pulak balak nak mai ni..." keloh aku sendiri.

aku tinggalkan sami tadi dan mula mencari guru silat yg aku jumpa sebelom ni...cari punya cari punya cari, tak jumpe2..pelik ni..aku cuba skali lg dan kali ni berjaya...hahahaha...
masalahnya bukan guru silat td..tp seorang tua kurus yg tidak b'baju dan hanya memakai seluar. Di kepalanya dililitkan dgn kain begitu jgk d pinggangnya..

"hah sudahhhh..sapa pulak dah ni..hampa ni ada brapa orang???" aku bingung..
segera aku kembali ke rumah abah. Adik memandangku dgn pandangan yg penuh soalan..aku membalas pandangan itu dgn penuh kehampaan..

"kena cari tanah ni.." kataku tanpa dtujukan kepada sesiapa.
"tak payah..buang je mn yang ada.." kata abah.

adik tanpa dsuruh segera keluar menggali tanah liat utk aku gunakan..aku mintak mama ambilkan sebaldi air..kata2 abah aku tak hiraukan.aku bangun dan keluar rumah utk mencari sedikit ketenangan dengan mencucoh sebatang rokok..
lol


Cukup dl untuk ptg ni.aku nk beradu dlm bus ni.on da way balik kl..

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 27-10-2013 07:20 PM | Show all posts
best2... silalah sambung TT
Reply

Use magic Report

Post time 27-10-2013 09:05 PM | Show all posts
sambung tau TT....
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 27-10-2013 10:47 PM | Show all posts
edoraixora posted on 26-10-2013 11:10 PM
aku x dgr pun ko cakap ....iye la ko dh tulis td. tapi aku saje je nk komen cenggitu, hehehh. ...

amboi hang....pekena aku no'.....
Reply

Use magic Report

Post time 27-10-2013 10:53 PM From the mobile phone | Show all posts
alahai..knapa la aku boleh x perasan benang ni..best plak tu..wahai tt,sila hapdet lg bila dah senang yer..
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 28-10-2013 12:07 AM | Show all posts
sambungan untuk kome tido nyenyak malam ni...



sambil dok merokok tu, aku sembang ngan abang kat luar..
"oooiii had ni jenis kapiaq (kafir) ni...baca apa pun dia boleh buat tak tau je..." kata abng pada aku..
" em tak tau la aku...kita tengok la sat lagi jadi apa..." jawabku sambil dalam kepala ni ligat mencari jalan keluar pada permasalahan ni..

ila dok mengarok lagi dalam rumah..tiba2 dia dok cari aku..
"mana diya? mana diya?" sambil tercari2 aku dalam rumah..
tiba2 dia terpandang aku di luar tengah dok perasap peparuku yang ketandusan oksigen..
"ha....tu dia...diya....tolong aku...aku tau sapa yang buat ni..tolong aku...tolong akuuuuuu..." ila menjerit2.
Dari tadi sepatah haram pun aku tak bercakap atau balas kata2 ila..itu prinsip aku. aku tak akan berbicara dgn jin yang merasuk..sebab akan timbul berbagai2 fitnah nti..bila ila tengok aku tak layan dia, dia pun bengang la kot...
"engkau ni tak abis2 isap rokok...mari la sini ubatkan aku..bodoh.." ila mengarot lagi..
hahahaha...bengang le tu aku tak layan dia...sengal punya lahanat..

tiba2 adik muncul dari sebelah tepi rumah dengan membawa tanah yang dia gali tadi...tanah ni dia amik kat kebun abah kat seberang jalan tepi rumah tu..aku ambil tanah tu dan belek2 tengok tanah jenis apa..masa ni ila dah dok kat pintu rumah..dok menangis la..melalak le..maki hamun semua dok ada...lantak p kat hang la ila oiiii....

bila aku tengok ila dah nak kluar rumah, aku bawakkan tanah tadi ke depan muka dia..
"hah nak ni???" tanya aku
ila dengan muka yang amat takut terus berundur ke belakang dan masuk ke rumah balik..
"oooiiiiii benda ni janagn main...benda ni bahaya...aku dtg dari benda tu...jangannnnnnn" kata ila terjerit2..
aku hanya tersenyum melihat gelagat jin bengong yg dok belakon tu..

aku masuk ke rumah untuk campurkan tanah tadi dengan air sebaldi yang mama dah sediakan..setelah aku campurkan dan larutkan tanah2 tu, aku mintak abah buat permohonan pada air tu..abah pulak mengambil tempat aku tadi dan mulakan permohonannya..aku beralih tempat dan mengadap ila kembali...
waktu ni, ila dok mengarok ngan pakcik dan mak dia...bila mana aku mula bacakan bismillah..., ila berpaling pada aku dan mula mengganggu bacaan aku...
"diya tolong aku....aku tau sapa buat ni...dia tu nak harta...aku tau leeeee kau kaya...dulu kau kata nak share saham kedai tu dengan aku..lepas tu kau bagi org lain..aku nak share dalam kedai kau tu...hahahahaha" ila dok mengarot apa ntah..

kome nampak tak disitu???bila saja aku mulakan bacaan, mula la dia akan tumpukan perhatian dia pada aku dan mengganggu aku dengan cerita2 dia yang ntah hape2..so bacaan dan tumpuan aku akan terganggu...ntah ape bende yang aku mintak pun aku tak tau masa aku mohon tu sebab dok fokus pada apa yang dia cakapkan...bijakkan lahanat ni????

abah selesai bacaannya..aku kemudian mengambil kembali baldi berisi air tanah tu untuk aku isikan dengan pukulan2 aku..setelah selesai aku isikan pukulan aku tu..aku mohon keizinan suami ila untuk mandikan ila dengan air tanah tu..bukan mandi sama2 ngan ila ek......
suami ila izinkan tanpa berfikir panjang...aku bawakan air tanah tu keluar rumah..ila juga di bawa keluar oleh suami dan maknya..dia meronta2 tak nak dimandikan...elok je dia duduk tepi pago rumah tu....
aku mulakan dengan bacaan syahadah dan selawat nabi.... PRROOOOOOOOMMMMM aku siram sebaldi air tu ke kepala ila..suami dan maknya ratakan air tu seluruh tubuh ila...ila meronta2 seakan2 kesakitan...habis 1 baldi air aku siram, aku biarkan ila di situ untuk melihat apa terjadi dengan dia bila dimandikan dengan tanah...

sambil memerhatikan ila, aku cucoh sebatang rokok lagi..
ila terbaring..tubuhnya terketar2 @ terhenjut2 seperti ikan tak dapat air..suami ila memangku kepala ila..dia mula lemah tapi masih merepek yang bukan2..katanya " aku akan pergi..dari sini aku datang, kepada dia jugak aku akan kembali...haaaaaaaaahhhhhhh " ila menarik nafas panjang dan terus pengsan..
aku tersenyum melihat permainan itu...memang kuat dugaan aku kali itu..itu hanyalah helah jin latnatullah tu...dok tak dok, ila bukakan matanya..
"ooohhh panasnya hari ini...aku perlukan matahari untuk aku terus hidup...lihat...lihat matahari tu?sungguh cantik sekali...ooooooo" ila berubah watak lagi..

kome tengok.....hamjad betoi..dia boleh buat main2 macam tu??sakit betoi hati aku..aku dah mati akal waktu tu..segala kebolehan aku, dah aku keluarkan cuma mungkin bukan di tahap maksima..aku terus masuk ke rumah dan capai hp aku..aku tekan contact dan scroll ke bawah mencari huruf P...nama pakteh tertera.. calling Pakteh..

"assalamualaikum.." kata ku
"waalaikum salam... sapa ni?" soal pakteh
"diya ni pakteh..."jawabku
"ooo diya..awatnya?ada orang sakit tak lepas ka??hehehe" pakteh sloro
"ha'a la pakteh..tak lepas ni..dia dok buat main je..hampeh sungguh.." jawabku dengan nada yg serius
"nama apa?" soal pakteh lagi
aku berikan nama penuh ila...
"ooo...ni hang tengok kat telinga dia..pakteh nampak ada benda hitam masuk dalam telinga dia dari kanan tembus ke kiri..macam sebatang kayu ka apa pun tak tau lah..satu lagi ada nenek tua kat kepala dia..hang cabut buang.." kata pakteh
"adik, cabut org tua kat kepala dia" arah aku pada adik
adik tidak membantah..dia lakukan tugasnya dengan penuh dedikasi..
"hang masukkan telunjuk hang kat telinga dia kiri kanan..lepas tu baca la apa yang hang dok amal slama ni..aku mana tau hang amal ayat apa..lepas tu tengok dia jadi apa..mengelupoq ke tak..sat lagi tpon lain bila dah buat..." arah pak teh
"ok2 diya buat ni..sat lagi diya call balik" jawabku

aku memasukan jari telunjukku pada kedua2 belah telinga ila...aku bacakan ayatul kursi untuk membakar..ila tersentak2 lagi..dia mula memuntahkan angin dan meludah2...bacaan terus aku ulang2...tau2 abah hulurkan hp dia..

abah : pakteh nak cakap...

aku : hello...




BERSMBUNG.................
Reply

Use magic Report

Post time 28-10-2013 12:46 AM | Show all posts
as-salam tt
citer tt memang terbaik..teringat dekat seorang sahabat sy yang dulu ketika di hostel..angkara sihir...lebih kurang mcm tu jin tu bercakap...
minta sambung panjang lgi...terbaik..
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 



Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

25-5-2022 12:20 AM GMT+8 , Processed in 0.079289 second(s), 21 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list